دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گمانه زنی ها در رابطه با احتمال اجرای حکم اعدام زينب جلاليان، هرانا

خبرگزاری هرانا - احتمال اعدام زينب جلاليان، فعال کرد روز گذشته در حالی از سوی برخی منابع اعلام شد که خليل بهراميان، وکيل دادگستری از اين موضوع ابراز بی خبری می کندو می گويد: "اگر اين شايعات صحت داشته باشد بايد از سازمان ملل و دبير کل اين سازمان بخواهيد که جلوی اعدام زينب را بگيرند. متاسفانه گويا اينجا کاری از دست کسی ساخته نيست". همزمان تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی از عدم آزادی همسرش در روز گذشته خبر می دهد.

آقای بهراميان که برای وکالت زينب جلاليان اقدام کرده اما هنوز رسما وکيل اين فعال کرد نيست، به "روز" می گويد: "متاسفانه تاکنون وکالت نامه را به زينب نداده اند تا امضا کند و من حتی خبر ندارم او کجا است. برخی می گويند او در بند ۲۰۹ زندان اوين است؛ اما در هر حال سئوال اين است کسی که حکم قطعی او نيز صادر شده چرا بايد در بند امنيتی زندان باشد و هيچ گونه دسترسی به وکيل نداشته باشد؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زينب جلاليان، فعال کرد ۲۷ ساله ای است که از دو سال پيش در زندان به سر می برد. او براساس گزارش ها، به اتهام محاربه وعضويت در گروه پژاک به اعدام محکوم شده است.

برخی از زندانيان سياسی، اخيرا خبر داده اند که زينب را در بند ۲۰۹ زندان اوين ديده اند اما غير از اين هيچ خبری از اين زندانی سياسی در دست نيست.

ديروز العربيه و برخی وب سايت های ديگر خبر از ارجاع حکم اعدام زينب جلاليان به شعبه اجرای احکام و اعدام قريب الوقوع او دادند؛ امری که هنوز از سوی منابع موثق تاييد نشده است.

خليل بهراميان ميگويد: من در مسافرت هستم و تا روز چهارشنبه امکان پی گيری ندارم اما اگر اين شايعات صحت داشته باشد بايد از سازمان ملل و دبير کل اين سازمان بخواهيد که جلوی اعدام زينب را بگيرند. متاسفانه گويا اينجا کاری از دست کسی ساخته نيست.

پدر زينب جلاليان يک سال پيش در مصاحبه ای اعلام کرده بود دخترش به علت خروج غير قانونی از کشور به يک سال حبس محکوم شده اما بعد دادگاه انقلاب او را به اعدام محکوم کرد.

آقای جلاليان درباره بازداشت و اتهامات دخترش به سايت تهيه گفته بود: "توی يک مينی بوس می رفته به کرمانشاه. در مينی بوس دستگيرش کرده اند. از او کارت شناسايی خواسته بودند و کارت شناسايی نداشته. بعد جريانش را به وزارت کشور گفته بودند و تحويل وزارت کشور داده بودند. دو ماه وزارت نگه داشت. بعدا دادند به دادسرای عمومی. دادسرا برای برون مرز يک سال زندان داده. بعدا پرونده را به دادگاه انقلاب داده اند. دادگاه انقلاب هم برايش حکم اعدام صادر کرده است."

پدر زينب جلاليان توضيح داده بود: "اينها دوخواهر هستند که مدت شش هفت سال گم شده بودند، دزديده شده بودند. در آن گروه کردی که در خارج کار می کنند و سمت ترکيه هستند. آنها دزديده شده بودند.آن يکی کرمانشاه پيدا شده بود گرفته بودند. يکی هم هفت هشت سال است خبری ازش نيست. برای همين است. می گويند شما کجا رفته ايد کجا آمده ايد چه کار کرده ايد؟"

به گفته آقای جلاليان، دخترش مسلح نبوده و بعد از فرار از عراق و در راه بازگشت به منزلش بازداشت شده است: "مسلح نبوده، کاری نکرده. فقط ازآنجا فرار کرده بود برگشته بود ايران و به خانه. توی راه او را دستگير کرده اند. از عراق فرار کرده بود به ايران و از مرز عراق آمده بود کرمانشاه و از کرمانشاه سوار ماشين شده بود که بيايد اروميه و انجا او را دستگير کرده بودند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016