چهارشنبه 9 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل: مجيد توکلی در شرايط سختی زندانی است، رهانا

سازمان عفو بين‌الملل با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرد: مجيد توکلی، که در حال گذراندن دوران محکوميت ۸ سال و نيم حبس خود است، به بخشی از زندان اوين تهران منتقل شده است که در آن «شرايط بسيار سخت و غير بهداشتی» است.

خبرگزاری حقوق بشر ايران
رهانا: مجيد توکلی هنوز هم از يک بيماری جدی تنفسی رنج می برد، اگر مراقبت های پزشکی تخصصی در اختيار او گذارده نشود و به احتمال زياد شرايط سلامتی وی وخيم تر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان عفو بين‌الملل می‌نويسد: « مجيد توکلی ٢۴ ساله، ٢٩ می ٢٠١٠ به اعتصاب غذای هفت روزه خودپايان داد. او در اعتراض به بودن در سلول انفرادی اعتصاب غذا را آغاز کرده بود، اما پس از انتقال به بخش عمومی زندان اوين به اعتصاب غذای خود پايان داد.

در ٢٢ ژوئن به بند ٣۵٠ زندان منتقل شد جايی که گفته می شود شرايط بسيار سخت و ناگواری بر آنجا حاکم است؛ سلول ها بسيار پر جمعيت، با مواد غذايی و امکانات بهداشتی ناکافی برای زندانيان.»

مجيد توکلی مبتلا به يک بيماری تنفسی است که از زمان دستگيری بيماری وی حادتر شده است. سازمان عفو بين‌الملل، در ادامه می‌گودی: «او نياز به معالجه فوری دارد و سازمان عفو بين الملل نگران است که ممکن است به منظور فشار وارد آوردن بر او از معالجه وی خودداری شود.»
مجيد توکلی در هفت دسامبر ٢٠٠٩ (شانزدهم آذر سال گذشته) بعد از يک سخنرانی در تظاهرات دانشجويی روز دانشجو بازداشت شد. وکيل او اجازه شرکت در جلسه دادگاه را نيافت، دادگاهی که در ژانويه ٢٠١٠ برگزار شد. مجيد توکلی به پنج سال زندان برای «شرکت در تجمعات غير قانونی» ، يک سال برای «تبليغ عليه نظام»، دو سال برای «توهين به مقام رهبری» و شش ماه برای «توهين به رئيس جمهور» محکوم شد. حکم صادره نيز شامل پنج سال ممنوعيت شرکت در فعاليت های سياسی، و همچنين ممنوعيت خروج از کشور است. سازمان عفو بين الملل مجيد توکلی را به عنوان زندانی عقيدتی به حساب می آورد که بايد بلافاصله و بدون قيد و شرط آزاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016