جمعه 11 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی اسماعيل عبدی، بی‌خبری از مختار اسدی و محمود باقری، تداوم بازداشت محمود بهشتی، بامدادخبر

بامدادخبر: اسماعيل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان ايران، شب گذشته (پنج‌شنبه)، پس از ۴۴ روز بازداشت آزاد شد.

به گزارش بامدادخبر، آزادی اسماعيل عبدی، در حالی صورت گرفت که علی‌رغم توديع وثيقه در آغاز هفته‌ی گذشته، روند آزادی وی تا روز گذشته به طول انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيل عبدی روز ۲۹ ارديبهشت ماه و به دنبال گفت‌وگو با يکی از رسانه‌های خارجی بازداشت گرديد. وی ۳۳ روز از زمان بازداشت خود را در انفرادی و چند روز پايانی را در بند عمومی بسر برده است. با اين وجود وی پس از آزادی از شرايط روحی خوبی برخوردار است.

از سوی ديگر با وجود گذشت چهار روز از بازداشت مختار اسدی، عضو کانون صنفی معلمان کرج و محمود باقری، عضو هيآت مديره‌ی کانون صنفی معلمان، تاکنون هيچ گونه خبری در دست نيست. اين دو، پس از بازداشت با منزل تماس نگرفته‌اند و هنوز محل نگهداری آنها نيز مشخص نمی‌باشد.

در همين حال، روز پنج‌شنبه خانواده ی محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی دربند کانون صنفی معلمان، برای ديدار با او به زندان اوين رفتند اما به دليل دستور جديد دادستانی مبنی بر يک هفته درميان شدن ملاقات‌های کابينی زندانيان، اجازه‌ی ملاقات نيافتند.

محمود بهشتی که از روز ۱۶ خردادماه و تنها چهار روز پس از آزادی از زندان، برای بار دوم بازداشت و روانه‌ی زندان اوين شد، همچنان در سلولی چهارنفره نگهداری می‌شود. وی در تماسی تلفنی در روز يک‌شنبه‌ از تداوم بازجويی‌هايش خبر داد و روحيه خود را خوب توصيف کرد.

محمود بهشتی در دور اول بازداشت، بيش از يک ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوين سپری کرده بود.

اما در خبری ديگر مربوط به معلمان زندانی، نخستين جلسه محاکمه‌ی رسول بداقی، عضو هيآت مديره‌ی کانون صنفی معلمان، روز يکشنبه سيزدهم تيرماه برگزار می‌شود.

بداقی که از تاريخ دهم شهريورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، از سوی دادستانی تهران به اقدام عليه امنيت ملی متهم شده است.

وی هشت ماه نخست بازداشت خود را در زندان اوين سپری کرد و هم اينک به همراه چند روزنامه‌نگار به زندان رجايی‌شهر تبعيد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016