یکشنبه 13 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متکي تشريح کرد: اهداف دور جديد سفرها به کشورهاي اروپايي، ايسنا

وزير امور خارجه گفت: هدف از دور جديد سفرها به کشورهاي اروپايي، تبادل نظر و تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران است و به نظر مي رسد اين گفت وگوها تا حدود زيادي بتواند بسياري از فتنه ها و شيطنت هايي را که گروهي قصد دارند در مناسبات ايران با اروپا ايجاد کنند، خنثي کند.

به گزارش ايسنا منوچهر متکي درباره هدف از سفرهاي دوره اي به کشورهاي مختلف اروپايي و نتايج حاصل از اين ديدارها با مقامات اروپا اظهار داشت: تبادل نظر با کشورها هميشه در دستور کار ما بوده است.

وي افزود: اساس تحرکات ديپلماتيک و همچنين سفرها و رفت وآمدها به کشورهاي مختلف و هدف از اين تبادل نظرها; تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران از يک سو، نقد برخي مواضع ساير کشورها از طرف ديگر و احيانا پاسخ به برخي از ابهاماتي که ممکن است در ذهن برخي از آنها وجود داشته باشد، است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه تصريح کرد: اين سفرها و مذاکرات گاهي در پايتخت هاي کشورهاي اروپايي به صورت رسمي انجام مي گيرد و گاهي هم در حاشيه سازمان ها و اجلاس هاي منطقه اي و بين المللي انجام مي شود.

وي افزود: ما با اروپا طي 5 سال گذشته همواره اين گفتمان ها را داشته ايم و برنامه هاي ما براي مذاکره و ديدار با مقامات اروپايي در اين دوره جديد هم در اين راستا بوده است.

وزير امور خارجه خاطرنشان کرد: در دور جديد ديدار و سفر به کشورهاي مختلف اروپايي بخشي مربوط به پارلمان اروپا بوده که از مدت ها قبل دعوت کرده بودند که من جلسه اي را در آنجا داشته باشم و پيرامون روابط ايران و اروپا صحبت هايي صورت گيرد و اگر سوالاتي دارند، پاسخ داده شود و بخشي از آن هم دو جانبه بوده است.

متکي که با پايگاه اطلاع رساني دولت گفت وگو مي کرد، يادآورشد: به تازگي سفرهايي به کشورهاي بلژيک، ايرلند و لوکزامبورگ داشته ايم و با مقامات مختلف اين کشورها ديدارهايي صورت گرفته است.

وي ادامه داد: همچنين براي تداوم اين گونه گفت وگوها سفر به برخي از کشورهاي ديگر اروپايي هم در دستور کار قرار گرفته است.

وزير امور خارجه در پايان درباره شرکت رييس جمهور در اجلاس نيجريه هم گفت: سفر رييس جمهور به نيجريه و جزييات برنامه هاي ايشان در اين اجلاس فردا (يکشنبه; 13تيرماه جاري) اعلام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016