پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسال نامه‌های متکی به وزيران خارجه کشورهای عضو شورای امنيت: قطعنامه عزم ما را برای توسعه فناوری هسته‌ای راسخ‌تر می‌کند، ايلنا

تصويب چنين قطعنامه‌هايی از ديدگاه ملت بزرگ ايران نه تنها خللی در برنامه کاملا صلح‌آميز ايران وارد نمی‌کند، بلکه عزم کشورمان را در ادامه راه فعلی برای توسعه فن‌آوری‌ هسته‌‌ای صلح‌آميز راسخ‌تر خواهد کرد.


ايلنا: وزير امور خارجه کشورمان در نامه‌های جداگانه‌ای به وزيران امور خارجه کشورهای عضو شورای امنيت سازمان ملل متحد ضمن انتقاد شديد از بانيان قطعنامه ۱۹۲۹، همراهی ساير کشورها در شورای امنيت با اين قطعنامه را مايه تاسف خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، منوچهر متکی در نامه‌های خود به وزيران امور خارجه برزيل و ترکيه به نمايندگی از طرف دولت و ملت جمهوری اسلامی ايران از درايت و منطق دولت و مردم اين دو کشور به‌خاطر ايستادگی در مقابل فشارهای سياسی چند کشور خاص و رای منفی به قطعنامه قدردانی کرده است.
وزير امور خارجه کشورمان در اين نامه‌ها ديدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی ايران درباره قطعنامه ۱۹۲۹ را اعلام کرده است.
وی اقدام عجولانه و اصرار آمريکا و چند هم‌پيمانش برای صدور قطعنامه‌ای غيرعادلانه و غيرقانونی توسط شورای امنيت سازمان ملل عليه ملت بزرگ ايران را مورد انتقاد قرار داده و تصريح کرده است: در حالی که با صدور بيانيه تهران فضای مثبت و سازنده‌ای ايجاد شده و راه را برای همکاری و آغاز يک دوره جديد از اعتماد متقابل گشوده بود، اقدام غيرمنطقی شورای امنيت تنها نشان دهنده تمايل واقعی نداشتن طرف‌های مقابل برای گفت‌وگو و تعامل است.
وزير امور خارجه کشورمان در بخش ديگری از اين نامه‌ها افزوده است: شورای امنيت سازمان ملل که وظيفه‌اش رسيدگی به مسائل فوری هم‌چون حمله وحشيانه نيروهای نظامی رژيم صهيونيستی به کاروان‌های بشر دوستانه است برخلاف انتظار جامعه بين‌المللی موضوعی را در دستور کار خود قرار داده که هيچ فوريتی نداشته و هيچ تهديدی برای صلح و امنيت بين‌المللی نيست.
متکی با تاکيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌‌ای کشورمان و اعلام اين که سلاح‌های هسته‌ای هيچ جايگاهی در سياست‌های امنيتی و دفاعی ايران ندارد، اضافه کرده است: تصويب چنين قطعنامه‌هايی از ديدگاه ملت بزرگ ايران نه تنها خللی در برنامه کاملا صلح‌آميز ايران وارد نمی‌کند بلکه عزم کشورمان را در ادامه راه فعلی برای توسعه فن‌آوری‌ هسته‌‌ای صلح‌آميز راسخ‌تر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016