دوشنبه 14 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضياالدين نبوی: بيماری شديد من صحت ندارد، برای بيان ظلم وارده زندانيان سياسی نيازی به بزرگ‌نمايی نيست، ادوارنيوز

ادوارنيوز: سيد ضياالدين نبوی از دانشجويان ستاره دار و محروم از تحصيل که بيش از يکسال را در حبس به سر می برد، در واکنش به انتشار برخی اخبار در خصوص وضعيت جسمانی اش نامه ای منتشر کرده و در اين خصوص توضيحاتی داده است.

متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راست در قصد سر و دست کج انديشان است. در طی چند روز گذشته خبری در سايتها و خبرگزاری ها منتشر شده است که حاکی از بيماری و عدم رسيدگی به وضعيت بنده در بند ۳۵۰ اوين بوده است. گرچه منبع اين خبر و مقصود و منظور آن از طرح اين مساله برای بنده معلوم نمی باشد، ليکن از آنجا که يکی از حدس های من اين است که اين خبر به منظور دلسوزی برای وضعيت ام تهيه شده است لذا نکاتی را در اين مورد لازم به ذکر می دانم:

۱- اينجانب در صحت و سلامت کامل به سر می برم و در طی بيش از يکسالی که در زندان به سر می برم هرگز دچار بيماری حادی نشده ام لذا خبر مزبور از اساس درست نمی باشد. گرچه اين تکذيب اصلا به معنای تاييد امکانات پزشکی نامناسب در بند ۳۵۰ به خصوص در وضعيت های اورژانسی نمی باشد که اتفاقا در اين مورد نارسايی های بسياری وجود داشته و انتقادات زيادی وارد است.

۲- طرح مساله تعيين وثيقه سنگين برای بنده و لجبازی قاضی بر سر اين مورد نيز نادرست می باشد، به اين دليل ساده که اينجانب در ماه گذشته و پس از نزديک يکسال صاحب محکوميت قطعی ده سال حبس تعزيری گشته ام. البته ذکر اين نکته خالی از لطف نيست که طی اين يکسال هرگز قرار بازداشتی برای بنده صادر نشده و بازداشت از اساس غيرقانونی بوده است.
ضمنا اطلاق واژه سوء نيت تنها به فردی ممکن است که مستقل و آزادانه تصميم می گيرد که اين نکته ای است که البته بنده در مورد قضات محترم و حداقل در مورد پرونده خويش مشاهده ننموده ام.

۳- برای بيان ظلم روا شده در حق زندانيان سياسی هيچ نيازی به طرح مسايل نادرست و يا بزرگنمايی واقعيات نمی باشد. بنده به جد باور دارم که اگر يک دهم آنچه در يکسال گذشته در مراحل بازجويی و قضايی بر زندانيان سياسی گذشته است به گونه ای وفادارانه و صادقانه بازنمايی گردد با حجمی از بلاهت، سوءتعبير و کينه توزی مواجه خواهيم شد که بی هيچ اغراقی می توان به آن لقب فاجعه داد.
رصد کردن دروغگويی های رييس جمهور، وزير علوم و رياست سازمان سنجش آموزش کشور در مورد دانشجويان ستاره دار و همگامی وزارت اطلاعات و قوه قضاييه در برخورد با همين دانشجويان خود می تواند يکی از مصاديق اين فاجعه باشد.

۴- انتشار بعضا اخبار دروغ و يا بزرگنمايی در مورد وضعيت زندانيان سياسی يا به صورت اعم در مورد مخالفين سياسی و معترضين قبل از هرچيز صدمه ای به اعتبار رسانه های منتقد و مستقل می باشد که در نهايت امر موجب کاهش حساسيت افکار عمومی نسبت به نقض حقوق بشر در جامعه می شود. در اين مورد اثر وارونه رسانه ای بی اعتبار مانند راسنه ملی می تواند به جد مورد توجه قرار گيرد.

در پايان ديگر بار بر اين نکته تاکيد می کنم که اين نامه با اين فرض نگاشته شده است که منبع خبر از روی همدلی و دلسوزی دست به اين عمل زده است. پر واضح است که اگر قرار از اين دست نباشد و منبع خبری از جرگه بدخواهان باشد مساله به تمامی ديگرگونه است چرا که مرا اساسا با آنها کاری نيست.

که به قول حافظ:
گر بدی گفت حسود و رفيقی رنجيد
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنيم

سيد ضياالدين نبوی
بند ۳۵۰ زندان اوين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016