سه شنبه 15 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يحيی‌زاده، نماينده مجلس: مشی فرهنگی احمدی‌نژاد برخاسته از مرام مشايی است، ايلنا

- رئيس‌جمهور مواضعی بگيرد که دشمنان ناراحت شوند
- اصولگرايان در هيچ موردی با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و هرکسی در هر موردی خوب عمل کند، از او حمايت می‌کند و هر جا عمل غيرمنتظره‌ای رخ داد، انتقادات خود را مطرح می‌کنند.


ايلنا: نمانيده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی گفت : نمی‌خواهم به کسی تهمت بزنم، اما خيلی‌ها می‌گويند مشی فرهنگی احمدی‌نژاد برخاسته از مرام مشايی است و او خط‌دهی فرهنگی می‌کند، زيرا بعضی از سخنان احمدی‌نژاد بيشتر متناسب با شان رحيم مشايی است و نه خود وی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلال يحيی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سئوالی در مورد انتقادات اخير نسبت به سياست‌های فرهنگی دولت، اظهار داشت: متاسفم که بگويم از قبل شکل‌گيری دولت دهم و از زمان تبليغات انتخاباتی، سخنانی را از رئيس‌جمهور شنيديم که در کميسيون فرهنگی هم مطرح می‌شد و بسيار غيرمنتظره بود، اما تاکنون اين سخنان ادامه يافته، تا جايی که شاهد انتقادات آشکار مراجع تقليد هستيم.
وی افزود: ما دوست داريم رئيس‌جمهور در ارتباط با مسائل فرهنگی مواضعی بگيرد که دشمنان ناراحت و نگران شوند نه دوستان و دلسوزان واقعی.
عضو کميسيون فرهنگی مجلس در پاسخ به اينکه نقش اسفنديار رحيم‌مشايی در تدوين سياست‌های فرهنگی دولت چيست؟ تصريح کرد: نمی‌خواهم به کسی تهمت بزنم، اما خيلی‌ها می‌گويند مشی فرهنگی احمدی‌نژاد برخواسته از مرام مشايی است و او خط‌دهی فرهنگی می‌کند، زيرا بعضی از سخنان احمدی‌نژاد بيشتر متناسب با شان رحيم مشايی است و نه خود وی. اما اين سخنان مربوط به هر‌کس باشد، شايسته نيست.
يحيی‌زاده در مورد واکنش اصولگرايان در صورت تداوم سياست‌های فرهنگی مذکور تاکيد کرد: اصولگرايی اگر واقعی باشد، در هنگام انتقاد اين کار را انجام می‌دهد و به خاطر هم‌جناحی بودن از بيان آنها چشم نمی‌پوشد که در تذکرهای نمايندگان مجلس هم اين نارضايتی‌ها را می‌بينيم.
وی در پايان گفت: اصولگرايان در هيچ موردی با کسی عقد اخوت نبسته‌اند و هر کسی در هر موردی خوب عمل کند، از او حمايت می‌کند و هر جا عمل غيرمنتظره‌ای رخ داد، انتقادات خود را مطرح خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016