جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: امروز جهان به شدت نيازمند فرهنگ و ارزش‌های ايرانی است، فقدان اين فرهنگ و ارزش‌ها باعث آدم‌کشی شده است، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور با تأکيد براينکه امروز جهان بشدت نيازمند فرهنگ و ارزش‌های ايران است، خاطرنشان کرد: فقدان اين فرهنگ و ارزش‌ها باعث آدم‌کشی و موضوعاتی از اين قبيل شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به خوزستان محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور شامگاه امروز چهارشنبه در مراسم جشن ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر که با حضور آيت‌الله جزايری نماينده ولی فقيه در خوزستان، نامجو وزير نيرو، مشايی، حجازی استاندار خوزستان و بيش از ۲۰ سفير کشورهای خارجی در تالار فرهنگ شهرستان شوشتر برگزار شد ضمن تبريک به مناسبت ميلاد فرخنده امام جواد (ع)‌ و اميرالمؤمنين علی (ع) گفت: اگر به شوشتر به خوبی بنگريم، شوشتر يک موزه بزرگ ميراث‌های فرهنگی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه سخنان خود از بقايی و ديگر مدعوين اين مراسم خواستار احيای ميراث فرهنگی شد و گفت که اين کار را در دستور کار قرار دهيد و دولت نيز بودجه خوبی را در اختيارشان خواهد گذاشت.
رئيس جمهور با بيان اينکه اين ميراث برای کل جامعه بشری است تصريح کرد: همه جهان بايد از اين ميراث بهره و استفاده خوبی ببرند و اميدواريم در دور چهارم سفرهای استانی با سفر به شهرستان شوشتر شاهد پيشرفت روزافزون ميراث فرهنگی در اين شهرستان باشيم.
احمدی‌نژاد ضمن قدردانی از مردم شوشتر، اين مردم را در خط مقدم ارزشهای انسانی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مند بودم در اين سفر عرض ادبی به مردم اين شهر داشته باشم که به دليل يکی دو ملاحظه اين فرصت نشد چرا که گرمای اين استان اجازه حضور در جمع مردم را نمی‌داد به دليل آنکه گرمای اين استان باعث آزار و اذيت اين مردم می‌شد که انشاءالله در يک سفر اختصاصی عرض ادب ويژه‌ای به مردم اين استان خواهم داشت.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه فرهنگ و تمدن ايرانی همواره واجد چند ويژگی بسيار مهم بوده است به اين ويژگی‌ها پرداخت و گفت: اولين ويژگی مردم ايران يگانه‌پرستی است و از ويژگی‌های ديگر می‌توان به حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و اتکا به علم و فناوری اشاره کرد که در همين خصوص مردم ايران هر زمانی که حقی را ديدند بدون تأسف آن حق را مورد قبول خود قرار دادند.
رئيس جمهور به فناوريهای نوين مهندسان قديمی در سازه‌های آبی اشاره کرد و گفت: اتکا به علم و فناوری در اين سازه‌ها قابل شهود است چرا که علم هيدروليک و غيره به خوبی به کار گرفته شده است.
احمدی‌نژاد به ويژگی ديگر مردم ايران مبنی بر مهر و محبت برخاسته از يگانه‌پرستی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی اشاره کرد و افزود: در هر جای دنيا اگر حادثه يا موضوعی اتفاق بيفتد و آسيبی ببينند همه ملت ايران برای کمک به آن سو حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: اين ويژگی‌ها و تحقق حاکميتی با اين ويژگی‌ها بر کل جهان يک خواسته عمومی است چرا که همه بشريت به دنبال اين ويژگی‌ها هستند.
رئيس جمهور با تأکيد براينکه امروز جهان به شدت نيازمند اين فرهنگ و ارزش‌ها است، خاطرنشان کرد: فقدان اين فرهنگ و ارزش‌ها باعث آدم‌کشی و موضوعاتی از اين قبيل شده است.
احمدی‌نژاد در خاتمه اظهار داشت: اگر فرهنگ ايران و ملت‌ها را بررسی می‌کنيم برای يک حرکت عمومی و صف واحد برای ايجاد يگانه‌پرستی و عدالت است که به لطف خدا با رهبری يک انسان کامل در آينده بشريت برپا می‌شود چرا که آينده از آن يگانه‌پرستان و مهرورزان است.
در اين مراسم لوح ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر به رئيس جمهور تقديم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016