سه شنبه 15 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار موسوی و خاتمی: هم‌سويی حکومت با جريان دروغ و تهمت، شگفتی‌آفرين است، جرس

جرس: سيد محمد خاتمی و مهندس ميرحسين موسوی در ديداری ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات بين المللی و داخلی و شرايط کشور در يک سال گذشته، از عدم برخورد قاطع با دروغ پردازی و تهمت پراکنی و همسويی نهادهای رسمی با اين جريان ابراز تأسف و شگفتی کردند.

سيد محمد خاتمی و مهندس ميرحسين موسوی در ديدار روز گذشته خود ضمن تبادل نظر درخصوص تحولات بين المللی و داخلی و شرايط کشور در يک سال گذشته، بر تداوم فعاليت های مدنی و قانونی برای تأمين حقوق مردم تأکيد نموده، تضمين های واقعی برای آزادی زندانيان سياسی و عادی شدن کامل فضای امنيتی موجود، رفع موانع فعاليتهای سياسی و اجتماعی گروههای مختلف در راستای آرمانهای اصيل انقلاب اسلامی و در چارچوب قانون اساسی و نيز برگزاری انتخابات آزاد و سالم را ضرورتهای مقدماتی تغيير شرايط بحرانی حاکم بر کشور دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش وبسايت رسمی محمد خاتمی، ايشان ضمن محکوم کردن صدور قطعنامه جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد و اعمال تحريم ها عليه ايران، آن را اقدامی عليه امنيت ايران دانسته و همزمانی آن با ميدان دادن به گروههای تروريستی و فعال کردن مجدد آنها در غرب را نشانگر توطئه ای جديد عليه ايران دانستند. تروريستهای رسوايی که دستشان تا مرفق به خون پاک فرزندان بی گناه اين ملت آلوده است و هيچ جايگاهی در ميان مردم نداشته و مرده هايی هستند که در گور نفرت ايرانيان دفن شده اند؛ هر چند که تبليغات ناروای رسمی و جنگ روانی داخلی اخير بعد از سالها نام آنان را بر سر زبانها افکند و تروريست ها و حاميان غربی آنان را به توهم انداخت که زنده اند.

اين اقدام نهادهای بين المللی که از سوی قدرتهای بزرگ مورد حمايت قرار گرفته در حالی رخ می دهد که اقدامهای رژيم صهيونيستی که جنايت آشکار عليه بشريت است، نه تنها محکوم نمی شود، که مورد حمايت نيز قرار می گيرد.

رئيس جمهوری سابق ايران و نخست وزير دوران دفاع ضمن تأکيد بر اينکه بی ترديد ملت بزرگ ايران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هيچ کس و هيچ قدرتی نخواهند داد تصريح نمودند هيچ سياست و رفتار تحريک آميز و نسنجيده و ماجراجويانه ای که بهانه ای برای لطمه زدن به منافع کشور و امنيت ملی قلمداد شود از سوی هيچ کس پذيرفته نيست.

ميرحسين موسوی و سيد محمد خاتمی ضمن ابراز تأسف شديد از افزايش فشارها بر منتقدان، تداوم اقدامات غيرقانونی و ادامه بازداشت ها از يک سو و افزايش امواج روزافزون دروغ و تهمت به شخصيت های پای بند به معيارهای انقلاب و مدافع مطالبات و حقوق مردم و خواستار اعتلای کشور از سوی ديگر، خواستار ايجاد محيطی امن و آزاد برای مردم و فراهم نمودن فضای نقد سياستها و رفتارهای حکومت در عرصه های اقتصادی، سياسی، فرهنگی و بين المللی شده و تأمين لوازم مشارکت همگانی در عرصه سرنوشت کشور را خواستار شدند.

ايشان ضمن تقبيح رواج دروغ پراکنی ها و تهمت های ناروا، به انتشار گسترده فايل صوتی مربوط به ماهها قبل که بی ترديد آنچه در آن بيان شده در سی سال گذشته بی سابقه بوده و متضمن مطالب سراسر دروغ و توهين و توهم است اشاره نموده و به لطف خدا آن را علی رغم خواست منتشر کنندگان آن که توجيه سياستها و رفتارهای غلط افراطيون است، روشن گر بسباری از ابهامات پيرامون تحولات قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوری گذشته و انحرافات عملی صورت گرفته دانستند. اقدام زشت و غيرقانونی که نمونه آن در گذشته نيز سابقه داشته است. چنانچه در سال ۱۳۸۴ رئيس جمهوری وقت نمونه هايی مشخص از دخالت های غيرقانونی برخی نهادهای را در گزارشی به رياست وقت قوه قضائيه منعکس کرد.

سيد محمد خاتمی و ميرحسين موسوی بيان اين مطالب بی اساس به عنوان نظر و تصميم نظام را مايه تأسف دانسته، عدم برخورد قاطع با اين توهم پراکنی ها، دروغ پردازی ها و اقرار به اقدامات غيرقانونی از يک سو و همسويی رفتارهای شماری از نهادهای رسمی و تبليغی با اين جريان را مايه شگفتی خواندند.

رئيس جمهوری سابق ايران و نخست وزير دوران دفاع مقدس در پايان تأکيد کردند، آنچه در اين برهه حساس بايد مورد توجه همگان قرار گيرد، هوشياری در برابر توطئه ها و تهديدهای بيرونی و درونی و پافشاری بر خواستها و مطالبات منطقی و حرکت در چارچوب قانون اساسی است و ان شاء الله شاهد بازگشت همگان به موازين اصلی انقلاب اسلامی و موازين قانون اساسی و آرمانهای والای مردم شريف ايران خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016