چهارشنبه 16 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت پروين جمال زاده، از بازداشت شدگان روز عاشورا، به هشت سال و نيم حبس تعزيری، کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی: پروين جمالزاده شهروند تهرانی و از بازداشت شدگان روز عاشورا است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی محاکمه و به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری محکوم گرديد.

اين حکم که روز گذشته به اين شهروند زندانی ابلاغ شد موجب شگفتی وی، وکيل مدافع و نزديکانش شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی، صدور اين حکم سنگين در حالی است که پروين جمالزاده که هم اکنون در بند نسوان زندان وين به سر می برد، تمامی اتهامات خود را رد کرده بود.

از جمله اتهامات وارده به اين زندانی گمنام اقدام عليه امنيت ملی از طريق اجتماع و تبانی، اخلال در نظم عمومی، توهين به مقدسات و توهين به رهبری بود که با وجود رد صريح کليه آنها قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران اتهامات را وارد دانسته و جمعا متهم را به هشت سال و شش ماه حبس تعزيری محکوئم نمود.

صدور چنين حکم سنگينی در حالی صورت می گيرد که تنها چند هفته قبل، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در ديداری با جمالزاده از تداوم بازداشت وی ابراز تعجب کرده و قول مساعد داده بود تا وی به زودی با مناسب ترين قرار ممکن آزاد شود. دادستان تهران همچنين افزوده بود که با توجه به محتويات پرونده، رای سنگينی برای وی صادر نخواهد شد. اما برخلاف گفته های دادگاه انقلاب تهران علاوه بر عدم تبديل قرار چنين حکم سنگينی را نيز صادر نموده است.

لازم به ذکر است که از ابتدای ماه جاری پروين جمالزاده با ضعف جسمانی شديد روبرو بوده و از وضعيت فيزيکی مناسبی برخوردار نيست و با اين حال مسئولين امر از رسيدگی به وضعيت پزشکی وی نيز خودداری می ورزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016