سه شنبه 22 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: شهرام اميری تحويل دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن شد

خبرگزاری فارس: شهرام اميری که با هدف سند سازی های واهی عليه فعاليت های صلح آميز هسته ای و در کار مشترکی از سوی سرويس های های اطلاعاتی آمريکا و عربستان ربوده شده بود، ديشب ساعت ۲۲به وقت محلی تحويل دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرام اميری ديشب ساعت ۲۲ به وقت محلی تحويل سفارت پاکستان به عنوان دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن شد.
شهرام اميری در کار مشترکی از سوی سرويس های های اطلاعاتی آمريکا و عربستان در کشور عربستان ربوده و به آمريکا منتقل شد. با آغاز فعاليت های اطلاعاتی و رسانه ای
جمهوری اسلامی ايران، دولت آمريکا مجبور به عقب نشينی شده و نامبرده را تحويل دفتر حافظ منافع ايران در آمريکا داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقدامات دستگاه اطلاعاتی کشورمان شکست ديگری در فعاليت‌های اطلاعاتی - امنيتی آمريکا عليه ايران قلمداد می شود، موفقيت اين تلاش ها در پی افشاگری های ايران عليه اقدام تروريستی دولت آمريکا و ارايه اسناد معتبر و موثق از ربايش شهرام اميری به سازمان ملل و فشار افکارعمومی جهان محقق شد.اين در حالی است که استکبار جهانی با تمام ابزارهای رسانه ای خود و در يک جنگ تمام عيار ديپلماتيک در صدد توجيه اين اقدام تروريستی بر آمده بود. اقدامات بهنگام دستگاه اطلاعاتی ايران و ارايه اسناد محکم، در نهايت آمريکا را مجبور به تحويل شهرام اميری به دفتر حافظ منافع ايران کرد.
شهرام اميری کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود که سال گذشته در مدينه منوره در عملياتی هماهنگ از سوی سرويس‌های اطلاعاتی عربستان و آمريکا ربوده و مستقيما به ايالت متحده آمريکا منتقل شد.
وی در پيام تصويری که خود آن را ضبط کرده و با شيوه‌ای خاص به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) رسانده بود، اعلام کرد که در ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ در عمليات مشترکی ميان تيم‌های ترور و ربايش سازمان اطلاعات آمريکا CIA و استخبارات عربستان سعودی در مدينه منوره دزديده شده و پس از انتقال کوتاه مدت به جايی نامعلوم در عربستان با هواپيما به آمريکا منتقل شده است.
هدف از اين ربايش فشار به جمهوری اسلامی ايران در مسئله هسته‌ای و ايراد اتهام غيرصلح آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای کشورمان از طريق سندسازی‌های واهی بود.
وی در پيام تصويری خود اعلام کرده بود که تحت شديد ترين شکنجه های دستگاه اطلاعاتی ايالات متحده برای ايراد اتهام به جمهوری اسلامی ايران قرار دارد.
اسناد ربايش اميری چندی پيش از سوی مقامات وزارت امور خارجه کشورمان به سفارت سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريکا در ايران تحويل شده بود.
پس از ربوده شدن اميری و ابراز نگرانی مقامات کشورمان از احتمال ربايش وی توسط سرويس های اطلاعاتی امريکا و عربستان، مقامات امريکايی از ربايش وی ابراز بی اطلاعی کرده و آن‌را تکذيب کردند.اما پس از چندی ناچار به اعتراف در خصوص ربايش وی شدند. بر اين اساس پس از ماهها بی اطلاعی خانواده وی از وضعيت اميری متخصص راديو ايزوتوپ های پزشکی در دانشگاه مالک اشتر، شبکه تلويزيونی «ای بی سی» آمريکا اعلام کرد که وی يکی از دانشمندان هسته ای ايران بوده که هم اکنون در آمريکا و درحال همکاری با سازمان سيا درباره مسئله هسته ای ايران است.
همزمان «راديو فردا» نيز در تحليل‌های پی در پی ربايش اميری را يک موفقيت بزرگ اطلاعاتی برای آمريکا می خواند و در مقاله ای با نام «شهرام اميری چقدر می دانست؟» از اميری به عنوان يک منبع بزرگ اطلاعاتی درباره موضوع ايران ياد کرده و موضوع نيروگاه فردو که چند هفته بعد از ربايش اميری مطرح شد را از نتايج اين آدم ربايی آمريکا دانست.
اين اتهامات به وی در حالی ابراز شد که وی در نواری ويدئويی تمامی اتهامات از جمله اتهام در رابطه با فعاليت های هسته ای کشورمان ، همکاری با سرويس جاسوسی ايالات متحده و مواردی از اين دست را تکذيب کرده و پناهندگی خود به آمريکا را منکر شد.
رسانه های امريکايی که ناچار با اين نوار پخش شده از صدا و سيمای جمهوری اسلامی مواجه شدند دست به سند سازی ناشيانه ای زده و با پخش ويدئويی ساختگی از وی،حضور او در خاک امريکا را به درخواست خود اميری دانستند. ادعايی که در نوار پخش شده دوم از اميری توسط وی کاملا رد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016