چهارشنبه 23 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش مادران عزادار از ديدار با مادر سعيد زينالی و مراسم سالگرد خاکسپاری سهراب اعرابی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

جمعی از مادران عزادار در آستانه ۲۳ تير همزمان با سالروز دستگيری سعيد زينالی در سال ۷۸ به ديدار مادر سعيد رفتند تا با اين مادر همچنان چشم به در دوخته همدردی نمايند، مادری که ۱۱ سال پيش فرزندش را جلوی چشمانش از منزل ربودند و از آن زمان تاکنون برای پيدا کردن ردی از او به هر دری زده ولی هيچ پاسخی به او داده نشد و اين طبيعی ترين پرسش يک مادر و پدر که" با فرزندمان چه کرديد؟!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


" پس از ۱۱ سال همچنان بدون پاسخ باقی است. خانم زينالی در جمع مادران از رنج و عذابی که در طول اين مدت کشيد می گويد، می گويد سعيدش فارغ التحصيل رشته کامپيوتر از دانشگاه تهران است و او تنها بازداشتی آن روز نيست که هيچ خبری از او ندارند همراه با سعيد حداقل ۶ دانشجوی ديگر دانشگاه تهران نيز بودند که وضعيتی کاملا مشابه با سعيد دارند و خانواده آنها نيز در يافتن ردی از فرزندان خود به هر دری زدند و پاسخی نيافتند، دو تن از اين دانشجويان دختر هستند.

مادران عزادار همراه با مادر سعيد زينالی خواهان آنند تا مسئولين قضايی و امنيتی ايران پس از ۱۱ سال بی تفاوتی و بی توجهی پاسخ دهند چه بر سر سعيد زينالی و ساير دانشجويان بازداشتی در تيرماه ۷۸ آوردند و همچنين خواستار آزادی هرچه سريعتر بهروز جاويد طهرانی شدند، دانشجويی که در پی اعتراضات دانشجويان در ۲۳ تيرماه ۷۸ تاکنون در اوين بسر می برد.

درخاتمه مادران عزادار به اتفاق در مراسم گراميداشت اولين سالگرد خاکسپاری سهراب اعرابی که در منزل وی برگزار شده بود شرکت کردند.

مراسم با حضور خانواده های مسعود هاشم زاده، اشکان سهرابی، حسن پور و ... و همينطور جمعی از مردم با شکوه برگزار شد.

دراين مراسم مادر سهراب چندين دلنوشته خواند که در آنها سوگند خورده شد که از حق سهراب ها نگذرند و تا تحقق خواسته های فرزندان پاک اين سرزمين که برای بدست آوردن ابتدايی ترين حقوق خود يعنی حق تعيين سرنوشت، جان خود را از دست دادند از پای ننشينند و اجازه ندهند تا مادران ديگری در ايران غم و دردی که آنان مجبور به تحمل آن هستند را تجربه کنند و تا محو خشونت دست از تلاش برندارند.

در خلال اين مراسم اشعاری از شرکت کنندگان خوانده شد و سرودهای زيبايی چون کاروان شهيد، مرغ سحر، سراومد زمستون همخوانی شد.

راهشان پر رهرو، يادشان گرامی باد

مادران عزادار
تير ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016