پنجشنبه 24 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله صانعی: فرهنگ دروغ به گونه‌ای ريشه دوانده که راست گفتن برای برخی افراد معنا ندارد، سحام نيوز

آيت‌الله صانعی گفت: مبارزه با ظلم و ظالم بايد به عنوان يک هدف و انگيزه اصلی در فعاليت‌های سياسی و اجتماعی باشد و مليت‌ها و مذاهب و نوع ادراک‌ها نبايد باعث شود که ظالمی را تبرئه و مظلومی را محکوم کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی آيت‌الله صانعی، وی در ديدار اعضای تحريريه هفته‌نامه “اترک” در مشهد، در بخشی از سخنان خويش به رسالت مطبوعات در بيان واقعيات جامعه و تکيه بر عنصر آگاهی بخشيدن به مردم اشاره کرد و گفت: يکی از مواردی که بايد به مردم آگاهی بدهيد، اين است که درد مردم بايد با سخن جامعه و سخن مسئولان يکی باشد، چرا که اگر درد مردم با سخن سخنگويان و مسئولان متفاوت باشد، اين مسئله برای ملت بدبختی می‌آورد.

وی افزود: از ديگر مسائلی که مطبوعات بايد به آن توجه داشته باشند، بحث دروغ‌گويی و تبديل آن به يک فرهنگ است که متأسفانه در جامعه ما ريشه دوانده و نسبت به برخی افراد حتی از فرهنگ هم گذشته و فطری آنان شده است و ديگر راست گفتن برای برخی افراد معنا ندارد.

آيت‌الله صانعی در پايان و با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و سختی امرار معاش مردم، رسالت رسانه‌ها و مطبوعات در بيان دردهای جامعه را گوشزد کرد و گفت: آنهايی که بايد مسائل را بدانند، می‌دانند و برخی را هم نمی‌توان نصيحت کرد، اما در عين حال مطبوعات می‌توانند در جهت آگاه کردن جامعه و مردم قدم‌های مثبت و موثرتری بردارند، البته بايستی به‌گونه‌ای حرکت کنيد که اگر هزينه‌ای می‌پردازيد، برای کارهای ارزشمند و بزرگ باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016