شنبه 26 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه پدر شهيد محمد کامرانی: منتظر محاکمه آمرين هستيم، کلمه

مطالبه اصلی و اوليه ما همان محاکمه ، و مجازات آمرين اين جنايت می باشد و اميدواريم رئيس قوه محترم قضائيه و ساير مسئولين هر چه سريعتر مرحله بعدی پرونده را نيز اجرايی نمايند و نگذارند دشمنان اين ملت و نظام سوء استفاده و بهانه جويی نمايند، و البته اين حق مسلم ماست و خداوند برای ما مشروع قرار داده است که مطالبه خون به ناحق ريخته فرزندانمان را بنمائيم و به عنوان اوليای دم تا آخرين لحظه عمر خود از پای نخواهيم نشست.

پدر يکی از شهدای حوادث بازداشتگاه کهريزک در سال گذشته با صدور بيانيه ای از پيگريهای صورت گرفته در اين خصوص تشکر و تاکيد کرد: مسئولين قوه قضائيه و دادستان وقت که دستور انتقال اين جوانان مظلوم به کهريزک را دادند پاسخگوی اصلی هستند. وی همچنين محاکمه و مجازات عاملين و آمرين اين جنايت عبرتی برای آينده و زمينه اصلاح رويه ها خواهد بود و ما ضمن پيگيری حقوق اين شهيد اجازه هر گونه سوء استفاده را به جريانهای سياسی داخلی و يا بيگانگان نخواهيم داد.

به گزارش مهرمتن کامل بيانيه علی کامرانی پدر شهيد محمد کامرانی چنين است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

من قتل مظلوما لقد جعلنا لوليه سلطانا ( قرآن کريم )

حضرت امير عليه السلام در نامه به مالک اشتر: ای مالک بر حذر باش از ريختن خون به ناحق …… اولين چيزی که در قيامت سئوال خواهد شد ، از خون به ناحق ريخته است( نامه ۵۳ نهج البلاغه)

يکسال گذشت ، يکسال به امتداد يک عمر با زخمی با عمق يک اقيانوس متلاطم ، با صبری به سنگينی کوه، فراقی جانسوز را تحمل کرديم و وجودمان چون شمع عمر فرزند دلبندمان ، آرام آرام آتش گرفت و آب شد . اکنون در اولين سالگرد جاودانگی جگر گوشه و ميوه قلبمان شهيد مظلوم محمد کامرانی ، با حمد و سپاس به درگاه الهی که به ما صبر عنايت فرمود و عرض ارادت به پيشگاه ائمه هدی و امام زمان عليه السلام که يادشان آرام بخش روح و تسلی قلبمان بوده است موارد زير را به عنوان مهمترين دغدغه ها و مطالب خود مطرح می نمائيم.

۱- ما با همان سلاح برنده توکل و با همان اميد نورانی توسل به اهل بيت عليهم السلام ، با قاطعيت ، پيگير احقاق حق فرزند عزيزمان می باشيم و از تمامی امکانات و فرصت ها و ارتباطات حقوقی و قانونی کشور استفاده می کنيم و در عين حال از تمامی مسئولين و دست اندکاران نظام از مقام معظم رهبری ، رئيس محترم قوه قضائيه ، نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، اصحاب رسانه و آحاد ملت ايران که هر کدام به نحوی التيام بخش درد جانکاه ما بوده اند تشکر می کنيم و اطمينان داريم که اين حمايتها همچنان ادامه می يابد و البته در راس آنها « حسبنا الله و نعم الوکيل، نعم المولی و نعم النصير».

۲- آنچه که سال گذشته در چنين روزهايی تلخ و تيره در کهريزک رخ داد لکه سياه و ننگينی است که توسط عده ای جنايتکار از خدا بی خبر بر اين ملت و نظام تحميل شده و لذا علاوه بر اينکه از نظر فردی، اوليای دم حق پيگيری را دارند ، از نظر اجتماعی نيز فلب ميليونها ايرانی مسلمان و آزادگان جهان جريحه دار است و لذا بايد با محاکمه و مجازات عاملين و آمرين اين جنايت در هر سطح و مقام ، اين لکه ننگ از دامان نظام پاک شود و عبرتی گردد برای آينده و زمينه اصلاح رويه ها باشد و تاريخ آينده نيز از اين مقطع به نيکی ياد کند . و به همين دليل نيز تمامی مسئولان نظام بايد با حساسيت و دقت اين موضوع را دنبال کنند.

۳- در ديدارهايی که همراه با ساير اوليای دم با مسئولين کشور و به خصوص مقام معظم رهبری داشته ايم ، به شکل خاص شخص مقام رهبری بر حمايت بيدريغ خويش و پيگيری موضوع تاکيد فرموده اند، و لذا شايسته است ساير مسئولين و بخصوص قوه قضائيه با قاطعيت موضوع را دنبال کنند. از نظر ما نيز به حول و قوه الهی اين تيری است که رها شده و دير يا زود بر سينه جنايتکار و جانيان اصلی خواهد خورد و همانگونه که رهبر معظم فرموده اند : «چنانچه عنوان مجرمانه ثابت شود ، هيچکس در حاشيه امن نيست» . لذا مسئولين قوه قضائيه و دادستان وقت که دستور انتقال اين جوانان مظلوم به کهريزک را دادند پاسخگوی اصلی هستند.

۴- ما ضمن تشکر از اقدامات دقيق ، خداپسندانه و زحمات شبانه روزی چندين ماهه مسئولين ذيربط در حوزه قوه قضائی نيروهای مسلح و ضمن اظهار رضايت و اطمينان و آرامش از روند دادگاه و احکام صادره اميدواريم اين احکام هر چه سريعتر قطعی و اجرايی گردد. البته نه از بابت عقده گشايی حقير بلکه از بابت درس عبرت برای آينده و اصلاح رويه ها.

۵- مطالبه اصلی و اوليه ما همان محاکمه ، و مجازات آمرين اين جنايت می باشد و اميدواريم رئيس قوه محترم قضائيه و ساير مسئولين هر چه سريعتر مرحله بعدی پرونده را نيز اجرايی نمايند و نگذارند دشمنان اين ملت و نظام سوء استفاده و بهانه جويی نمايند، و البته اين حق مسلم ماست و خداوند برای ما مشروع قرار داده است که مطالبه خون به ناحق ريخته فرزندانمان را بنمائيم و به عنوان اوليای دم تا آخرين لحظه عمر خود از پای نخواهيم نشست.

۶- آخرين و بلکه يکی از مهمترين نکات اينکه ما نمی گذاريم خون پاک فرزند مظلوم و عزيزمان توسط جريانها ، احزاب ، جناحها و گروههای سياسی از هر نوعی مورد سوء استفاده قرار گيرد و به آنها با قاطعيت اعلام می کنيم که با هوشياری حرکات آنها را زير نظر داريم و بخصوص بخوبی واقفيم که اين جريانات و رسانه های آنها فقط در فکر اميال سياسی آلوده خود هستند و بخصوص همچون گذشته هرگز اجازه نمی دهيم خارج نشينان بيگانه صفت، برای مطالع پست دنيوی خود از خون پاک فرزند ما سوء استفاده نمايند . در پايان به امام زمان عليه السلام که صاحب خون تمامی مظلومان و بخصوص سيد مظلومان ابا عبدالله الحسين ( عليه السلام ) است توسل می جوئيم که : اين الطالب بدم المقتول بکربلا…

در اين غروب جمعه ۲۵/۴/۸۹ در روز ميلاد پرچمدار قيام کربلا حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام که دقيقاً مصادف با اولين سالگرد عروج جانسوز فرزندمان می باشد ، از منجی عالم بشريت و منتقم خون مظلومان ياری می جوئيم و اميدواريم هر چه زودتر با ظهور آن عدالت گستر همه جهانيان طعم شيرين عدالت را بچشند.

وسيعلم الذين ظلمو ای منقلب ينقلبون

علی کامرانی (پدر شهيد)
۲۵/۴/۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016