شنبه 26 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير اقتصاد: تحريم‌ها تاثيری بر جذب سرمايه خارجی ، در جذب سرمايه خارجی در دنيا اول شديم، ايلنا

در کجای دنيا می‌توانيد پروژه‌ای با محيط حداکثرسازی سود پيدا کنيد، درکجای دنيا می‌توانيد کشوری پيدا کنيد که اين ميزان امنيت اقتصادی داشته باشد. امسال رکورد رقم ورودی سرمايه‌گذاری را شکستيم.


ايلنا: رييس سازمان سرمايه‌گذاری خارجی و کمک‌های فنی ايران گفت: تحريم‌ها نه تنها بر اقتصاد ايران تاثير نگذاشت بلکه در مدت صدور قعطنامه‌ها هر روز شاهد رشد شاخص‌های اقتصادی در کشور هستيم.
بهروز عليشيری در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره آثار تحريم‌ها بر ميزان جذب سرمايه‌گذاری خارجی در کشور اظهارداشت: تحريم اتفاق جديدی نيست و پيام قعطنامه که قرار بود اثرات روانی بر بازار ايران داشته باشد، در عمل ديديم که بازارهای سرمايه ما را به هيچ عنوان تحت تاثير اين رفتار روانی قرار نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با خبرنگاران خارجی هم که گفت‌وگو می‌کنم هميشه اين مثال را می‌زنم که اگر مريض شويد، چکار می‌کنيد؟ قاعدتا بعد از مراجعه به دکتر تست می‌دهيد؛ در اقتصاد هم همين است‎؛ برای سنجش يک اقتصاد بايد شاخص‌های اقتصادی را ديد و بعد قضاوت کرد.
معاون وزير اقتصاد تصريح کرد: شاخص‌هايی مثل بازار سرمايه که هفته گذشته رکورد زد، بدان معناست که فعالان بازار سرمايه ما به تحريم‌ها توجه ندارند. اين بازار کار خودش را می‌کند به طوری که پارسال ۶۰ درصد رشد داشت و امسال اين رشد بسيار بيشتر است. در عرصه خصوصی‌سازی هم بسيار فعال بوديم، بزرگترين شرکت‌های خود را خصوصی می‌کنيم. تا به حال ۶۰ ميليارد عرضه کرديم و امسال ۳۰۰ ميليارد پروژه عرضه می‌کنيم.
او با بيان اين‌که سهام اصل ۴۴به سرعت در حال واگذاری است، خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی خارجی هم علاقه‌مند به حضور در بازار سرمايه است که در حال فراهم کردن مقدمات حضور آنها هستيم، آيين نامه بازار سرمايه را اصلاح کرديم که حضور آنها را در بازار سرمايه ايران تسهيل می‌کند و اين پيغام مثبتی است.
عليشيری شاخه سوم بی‌تاثير بودن تحريم ها بر اقتصاد ايران را مربوط به ورود سرمايه‌گذاران خارجی ارزيابی کرد و گفت: امسال رکورد رقم ورودی سرمايه گذاری را شکستيم، اين رقم امسال به بالاترين رشد متغيرهای اقتصادی کشور رسيده است.
او اين رقم را بالاترين رقم در رشد متغيرهای اقتصادی ارزيابی کرد و عنوان داشت: اين رقم بيش از ۹۰ درصد رشد داشته به طوری که رشد جذب سرمايه‌گذاری کشور در دنيا اول شده است. اصلا بخش خصوصی داخلی و خارجی به اين علائم توجه نمی‌کند بلکه به دنبال حداکثر کردن سود خود در محيط امن اقتصادی است.
رييس سازمان سرمايه گذاری خارجی اظهارداشت: در کجای دنيا می‌توانيد پروژه‌ای با محيط حداکثرسازی سود پيدا کنيد، درکجای دنيا می‌توانيد کشوری پيدا کنيد که اين ميزان امنيت اقتصادی داشته باشد.
او ادامه داد: البته ما مقداری گره و مشکل در محيط کسب و کارداريم که در حال شفاف کردن آن هستيم. جلسات متناوب شورای عالی سرمايه‌گذاری و ستاد عالی سرمايه‌گذاری در استان‌ها همگی در حال فعاليت است به طوری که امروز بخش‌خصوصی می‌تواند به اين ستادها در استان‌ها مراجعه کند و بگويد که فلان مدير به من جواب نداده است.
عليشيری با اشاره به شرکت در همايش‌های سرمايه‌گذاری خارجی در کشورهای مختلف عنوان کرد: در مالزی فرصت ۱۰ميليارد دلار سرمايه‌گذاری خارجی پيدا کرديم؛ در نمايشگاه‌های هند و کره جنوبی هم بسيار موفق بوديم اما هنوز بازخوردها را نگرفتيم.
او درباره ترکيب ورودی سرمايه خارجی به کشور نيز گفت: رقابت شانه به شانه بين اروپا و آسيا برای ورود سرمايه به کشورمان حرکت می‌کنند و اين رقابت بين بخش‌های خصوصی اين دو قاره است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016