پنجشنبه 31 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مسکو برنامه‌ای برای ارسال سيستم‌های S-۳۰۰ به ايران ندارد، ايلنا

معاون اول مدير سازمان فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسيه با تاکيد بر پيروی مسکو از قطعنامه جديد شورای امنيت، گفت که کشورش برنامه‌ای برای تحويل سيستم‌های موشکی بزرگ به ايران ندارد.

ايلنا: معاون اول مدير سازمان فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسيه بدون اشاره به سامانه دفاع موشکی S-۳۰۰ اعلام کرد که مسکو از تحويل سيستم‌های موشکی بزرگ به ايران خودداری می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از دويچه‌وله، «السکاندر فومين» با تاکيد بر پيروی روسيه از قطعنامه جديد شورای امنيت، گفت که کشورش برنامه‌ای برای تحويل سيستم‌های موشکی بزرگ به ايران ندارد.
پيش از اين نيز «سرگئی لاوروف»، وزير خارجه روسيه گفته بود که مسکو در مسئله تحويل سيستم پدافندی S-۳۰۰به ايران، قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد را رعايت خواهد کرد.
اين در حالی است که رئيس شرکت «روس تکنولوژی» هفته گذشته گفته بود که قرارداد تحويل سيستم‌های پدافند موشکی S-۳۰۰ به ايران هنوز فسخ نشده است.
«سرگئی چمزوف»، در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرنوشت قرارداد تحويل سيستم‌های S-۳۰۰ به ايران گفت: «تصميم‌گيری در مورد اين مسئله برعهده رئيس‌جمهوری روسيه است. فعلا اين قرارداد فسخ نشده است.»
قرارداد عرضه سيستم‌های S-۳۰۰ به ايران ماه دسامبر سال ۲۰۰۵ ميلادی امضا شده بود اما به‌طور رسمی از اجرايی شدن اين قرارداد گزارشی منتشر نشده است.
مقام‌های روس همواره تاکيد می‌کردند که عرضه سيستم‌های رهگيری موشکی به ايران جنبه‌ای کاملا دفاعی داشته و با هيچ‌کدام از قوانين بين‌المللی تناقضی ندارد.
سامانه دفاع هوايی S-۳۰۰ ويژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پايگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوايی و فضايی دشمن است.
اين سيستم قادر به نابود کردن اهداف بالستيک بوده و از قابليت وارد کردن ضربه به اهداف زمينی نيز برخوردار است. جديدترين مدل سيستم S-۳۰۰ می‌تواند هواپيماهای دشمن را در فاصله ۱۵۰ کيلومتری و ارتفاع ۲۷ کيلومتری نابود کند.
پيش از اين روسيه مجموعه‌های ضدهوايی موشکی تور-ام۱ را با برد شليک ۱۲ کيلومتر و ارتفاع پرواز موشک ۶ کيلومتر به ايران عرضه کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016