جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کوتاهی از شرکت حاميان مادران عزادار ايران در هفته حقوق در شهر جنوا - ايتاليا (با عکس)

گزارش مشترک حاميان مادران عزادار ايران / دورتموند، فرانکفورت و لس آنجلس

از ۱۵ تا ۲۲ جولای سومين سال هفته حقوق در اين شهر برگزار گرديد که دو روز از آن به ايران و جنبش زنان و مادران عزادار ايران و جان باختگان راه آزادی اختصاص يافت .
حاميان مادران عزادار ايران از شهر ها و کشور های مختلف از جمله: فرانکفورت، دورتموند، اسلو، ايتاليا و لس آنجلس در اين مراسم شرکت کرده با حضور فعال خود اکسيون های مختلفی را برگزار کردند.
اين برنامه توسط مطبوعات ايرانی و خارجی نيز پوشش خبری وسيعی گرفت.



شرح برگزاری برنامه :
۲۱ جولای ۱۱.۰۰
صبح در محله فيومارا
افتتاح فلکه زنان تهران بوسيله شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل ۲۰۰۳ و مارتا وينچنسی شهردار جنوا
۱۷.۰۰ در قصر تورسی
مراسم شهر وندی افتخاری خانم شيرين عبادی و پويا عزيزی از دانشجوبان جنبش
۱۸.۳۰
حقوق زن در دنيا
کنفرانس خانم شيرين عبادی
۱۹.۳۰
مصاحبه با خانم عبادی بوسيله ايلاريا کاوو , جنيفر کلارک و باربارا اسکياوولی

۲۰.۳۰
نشست دانشجويان سبز ايرانی و دانشجويان جنوا هماهنگ کننده مارگريتا روبينو
۲۰.۳۰
فيلم هانا مخملباف
روزهای سبز
۲۲.۳۰
موسيقی ايرانی با شرکت گروه ايرانی اوينار

روز ۲۲ جولای
ساعت ۱۵
برنامه زنان سياه پوش جنوا
با حصور خانم عبادی
با شرکت حاميان مادران عزادار ايران
در سالن نمايندگان
در قصر (پالاتزو) فراری جنوا

ساعت ۲۰.۳۰
يک مادر از مادران ميدان دمايو ليتا بويتانو مادر دو پسرش مفقود شده در زمان کلنل ها که ايتاليايی تبار و ليدر تاريخی جنبش ميدان د مايو و رييس انجمن مادران د مايو می باشد ,سخنرانی داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين مراسم بيانيه مادران عزادار ايران و حاميان آنان قرائت شد که متن آن به شرح زير می باشد
بيانيه مشترک جمعی از " مادران عزادار ايران" و حاميان آنان
در ايران وخارج ازکشور
در مراسم بزرگداشت جنبش زنان ايران و "مادران عزادار"
شهر جنوا/ايتاليا، ۲۱ و ۲۲ جولای ۲۰۱۰
مدت زمانی کوتاه بعد از انقلاب ۵۷، درتير ماه ۱۳۶۰، صدها دختر و پسر جوان به اتهام داشتن اعلاميه و نشريه يا هواداری از سازمانهای سياسی به دست جمهوری اسلامی اعدام شدند. چند سال بعد در تابستان ۶۷ ، رژيم علاوه بر شکنجه و تجاوز زندانيان، دست به "پاکسازی" در زندانها زده هزاران تن از دستگير شدگان و زندانيان سياسی را حتی در شرايطی که بعضاً دوران محکوميت شان رو به اتمام بود ،به طور گروهی اعدام و پيکر های آنان را مخفيانه در گور های جمعی به خاک سپرد. خاوران تهران تنها يکی از نقاط، از دهها گورهايی جمعی است که در گوشه و کنار ايران ، بهترين فرزندان ايران را در خود کاشته است ؛ خاکی که امروز از دل آن هزاران جوان آزادی خواه ديگر روييده است.

مادران، خواهران، همسران و فرزندان اعداميان علی رغم همه فشار ها و سرکوبها در تمامی اين سالها هر هفته به خاکهای خاوران سر زده تا مانند خاری در چشم دشمن باشند . اگر چه بسياری از آن مادران چشم بر جهان بستند بی آنکه شاهد محاکمه ی آمرين و عاملين اين جنايتها باشند، پيگيری و پايداری مادران و خانواده ها در حفظ خاوران به عنوان سندی از جنايات جمهوری اسلامی نقطه ی عطف جنبش دادخواهی مادران تا به امروز است.

پس از انتخابات ۱۳۸۸ وتقلب انتخاباتی که منجر به تظاهرات ميليونی مردم ايران شد ، مادران ايران بار ديگرشاهد شکنجه، تجاوز و اعدام فرزندانشان شدند و باوجود دردی جانکاه که در سينه داشتند، با عزمی راسخ ، وحدت خود را حفظ کرده وبه عنوان يکی از نخستين پرچمداران راه آزادی، در تاريخ اخير مبارزات ايران به ثبت رسيدند. به اين ترتيب گروه مادران عزادار در تير ماه سال گذشته فعاليت خود را با حضورهميشگی و هفتگی در پارک لاله تهران آغاز کرد. سکوت آنان، اندک اندک در گوش رژيم به فريادی دهشتناک تبديل شد تا جاييکه حکومت حتی از پاره کردن عکس فرزندان آنان که تنها سلاح آنان بود، دريغ نکرد وبه هر روشی متوسل شد تا از ديدار آنان جلوگيری کرده و راه بر فعاليتهای شان ببندد. امروز شاهد آنيم که تلاشهای رژيم برای خفه کردن صدای مادران نه تنها به شکست انجاميد بلکه مردم از سراسر ايران و ديگر نقاط جهان به حمايت از مادران داغدار به پا می خيزند و صدای داد خواهی شان هر روز رساتر به گوش می رسد.

فعاليت های شبانه روزی مادران عزادار ايران در جهت دفاع از حقوق بشر ، در شرايط خفقانی که بر جامعه حاکم است و تلاش حاميان آنان درتمام نقاط دنيا در جهت افشاگری آنچه بر آنان و فرزندانشان تا کنون گذشته است، چنان گسترده و منسجم بوده که توانسته است توجه جهان را به جنبش آزاديخواهانه و برابری طلبانه ی ايران جلب کند. آنان اکنون عليرغم ارعاب و دستگيريهای مکرر از طرف رژيم با ايفای نقش مادرانه ی خود برای تمامی ملت ، جمهوری اسلامی را مسئول جنايات ۳۱ سال گذشته دانسته وآنان را موظف به پاسخگويی کرده است

امروز ما به همت شهردار شهر جنوا خانم مارتا وينچنسی همراه با مادران ميدان مايای آرژانتين و زنان سياه پوش ايتاليا اينجا جمع شده ايم تا با پرده برداری از مجسمه "زن ايرانی" مبارزات زنان و مادران ايران را گرامی بداريم. باشد که اين امر مرهمی بر زخم های قلب آنان و پاداشی به فعاليتهای داد خواهانه شان باشد.

اينک بار ديگردستهای زنان صلح طلب و آزاديخواه جهان ،مانند زنان سياهپوش ايتاليا و مادران ميدان مايا را به گرمی می فشاريم که در طول يکسال گذشته همواره "مادران عزادار"ايران را از حمايت های بيدريغ خود بهره مند کرده اند.

در انتها از همه ی مردم جهان و تمامی نهادهای مدنی و جوامع بين المللی می خواهيم پشتيبانی خويش را از خواسته های مادران ايران اعلام کرده ، تلاش نمايند تا به هر طريق ممکن حکومت جمهوری اسلامی را ملزم به رعايت حقوق بشردر آن مملکت نمايند:

۱ـ آزادی فوری و بی قيدو شرط کليه ی زندانيان سياسی
۲ ـ معرفی عاملين وآمرين دستگيری ، شکنجه و اعدامها و محاکمه ی علنی آنان در دادگاه های مردمی
۳ ـ ممنوعيت شکنجه و اعدام
اين فرياد مادران ايران و حاميان آنها ست برای دادخواهی و عليه فراموشی

جمعی از مادران عزادار ايران و گروههای حامی آنان در خارج از کشور
- همبستگی با مادران عزادار ايران / فرانکفورت/المان
- حاميان مادران عزادار ايران/ لس آنجلس/ آمريکا
- مادران صلح دورتموند/ حاميان مادران عزادار ايران/ آلمان
- مادران ايرانی هامبورگ/ آلمان
- گروه همبستگی مادران / کلن/آلمان
- حاميان مادران داغدار ايران/ لندن
- حاميان مادران عزادار/اسلو/ نروژ
- گروه همبستگی با مادران عزادار ايران / وين/ آتريش
- همبستگی با مادران عزادار ايران / ايتاليا
- حاميان مادران/ساکرامنتو/ آمريکا
- همبتسگی با مادران عزادار ايران/بن/آلمان
- همبستگی با مادران عزادار ايران /فلورنس/ايتاليا

۲۲ جولای جنوا- ايتاليا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016