جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی: هم اکنون بيش از ۸۰۰ زندانی سياسی در کشور وجود دارد، جرس

جرس: شيرين عبادی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی تلاش بسياری می کند تا تعداد دقيق زندانيان سياسی منتشر نشود، گفت: با تمام اين تلاش ها، از منبعی بسيار مطمئن خبر می رسد که تعداد زندانيان سياسی در زندان های ايران، بيش از ۸۰۰ نفر است.

برنده جايزه صلح نوبل، در گفتگو با خبرنگار جرس، ادامه داد: اين زندانيان به طور عمده شامل روزنامه نگاران، دانشجويان، فعالان قومی، فمينست ها، بهايی ها و مسيحيان می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين که در يک سال گذشته هشت زندانی سياسی اعدام شدند افزود: اين افراد که دادستان آنان را به تجزيه طلبی متهم کرده بود، بدون تکميل پرونده، اعدام شدند.

عبادی همچنين درباره علت فشار بر فعالان حقوق بشری به خصوص در کانون مدافعان حقوق بشر، در ماه های اخير گفت: دولت روز به روز بيشتر مرتکب نقض حقوق بشر می شود و علاقه ندارد که نقض حقوق بشر در کشور گزارش شود. بنابراين با کسانی که در زمينه حقوق بشر فعاليت می کنند شدت عمل بيشتری به خرج می دهد.

برنده جايزه صلح نوبل، در ادامه به وضعيت محمد صديق کبودوند اشاره و اظهار کرد: کبودوند تنها به خاطر تاسيس يک سازمان غيردولتی حقوق بشری به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

وی همچنين با يادآوری پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر گفت: در سال ۲۰۰۸، کانون را بستند و من در اين زمينه شکايت کردم، اما هيچ قاضی جرات رسيدگی به شکايت را نداشت. همکاران ما آقايان دادخواه، سلطانی، تاجيک و نرگس محمدی را دستگير کردند تنها برای فعاليت در زمينه حقوق بشر و افرادی هم که دستگير نشدند ممنوع الخروج شدند، مانند سيف زاده، اسماعيل زاده، نسرين ستوده و بسياری ديگر.

عبادی همچنين به دستگيری چندباره محمدرضا تاجيک اشاره کرد و گفت: آقای تاجيک بعد از انتخابات سه بار بازداشت شد و دو بار با قرار وثيقه آزاد و تبرئه شد. بار سوم در ۲۲ خرداد ۸۹ مجددا دستگير شد که دستگيری کاملا بر خلاف قانون بود.

عبادی افزايش اين فشارها را ناشی از ترس حکومت از اطلاع رسانی گسترده در زمينه نقض حقوق بشر دانست و به همين خاطر شيوه کار کردن شبکه ای در ايران را سيستمی مناسب برای اطلاع رسانی و هماهنگی بين اعضای جنبش دموکراتيک ايران عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016