سه شنبه 5 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: سندی به دست آوردم که آمريکايی ها يک ميليارد دلارهزينه کردند که به وسيله سعودی ها به نظام ضربه بزنند، مهر

ـ مدعيان دروغين تشرف زياد شدند

قم - خبرگزاری مهر: دبير شورای نگهبان گفت: برخی کشورهای اسلامی به ويژه سعودی ها با دلارهايی که از آمريکا به آنها داده می شود به فکر از بين بردن نظام جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آيت الله احمد جنتی ظهر سه شنبه در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به فشارهای مالی آمريکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در سفری که اخيرا داشتم سندی به دست آوردم که آمريکايی ها يک ميليارد دلارهزينه کردند که به وسيله سعودی ها به نظام جمهوری اسلامی ايران ضربه بزنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه عربستان سعودی نوکر سرسپرده آمريکاست و رذيلانه گوش به فرمان آنهاست، اضافه کرد: آمريکايی ها حتی حاضر هستند تا ۵۰ ميليارد دلار ديگر هم برای کمک به براندازی نظام ما هزينه کنند.

دبير شواری نگهبان اظهار داشت: کشورهای غربی تمامی تجهيزات و دستگاه های تبليغاتی خود را بسيج کردند و هر چه می توانستند به جنگ با مردم و ولايت فقيه و نظام برآمدند ولی خداوند همه فتنه های آنها را به دست بندگان صالح خود خاموش کرد.

جنتی دفاع ازحريم ولايت فقيه را مورد توجه قرار داد و گفت: همان طوری که ولايت علی(ع) نگهبان اسلام محمدی بود، ولايت فقيه در اين زمان نگهبان همان اسلام است. اگر اين اسلام از بين برود ديگر نامی از اسلام باقی نخواهد ماند.

وی تصريح کرد: درحال حاضر فقط نام اسلام دربرخی کشورهای اسلامی باقی مانده ولی عزت واحکام اسلامی دراين کشورها وجود ندارد.

خدا به داد ما رسيد

امام جمعه موقت تهران از امام خمينی(ره) به عنوان يک هديه آسمانی ياد کرد و اظهار داشت: خداوند بر ما منت گذاشت و امام عزيز را به ما هديه داد که نظام اسلامی با تدابير اين رهبر فرزانه شکل گرفت.

وی با بيان اينکه همان کاری که درگذشته فرعونها عليه موسی ها انجام می دادند امروز هم انجام می شود و فرعونيان مشکلات زيادی برای موسی ها ايجاد می کنند و با به راه انداختن جنگ و کشتار، هر کاری که توانستند انجام دادند اما خداوند عنايت کرد که اين چراغ روشن مانده است.

جنتی گفت: خداوند وعده داده که حامی مومنين است و وقتی امام رحلت فرمودند خداوند فرد ديگری را ذخيره گذاشته بود و ايشان از جانب خداوند مامور شدند که اين انقلاب و راه امام علی(ع) را ادامه دهند.

وی ادامه داد: وقتی در مسجد ابوذر انفجار صورت گرفت رهبر عزيز ما به گونه ای افتاده بودند که کسی فکر نمی کرد ايشان زنده بمانند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران رهبری مقام معظم رهبری دوسه بار اتفاقاتی افتاد که تا مرز سقوط نظام پيش رفت وهمان خدايی که اجازه نداد نظام از طريق جنگ تحميلی متلاشی شود در اين جاها به داد ما رسيد.

امام جمعه موقت تهران جريان پس از انتخابات سال گذشته را با هماهنگی و حمايت آمريکا دانست و گفت: آمريکايی ها و مهره های آنها مطمئن بودند که با اين اقدامات، نظام جمهوری اسلامی به آخر خط رسيده است و چيزی برای نظام باقی نخواهد ماند اما خدا می خواست کار به دست بندگان صالح بيفتد و اين حرکتی که مقدمه ظهور است باقی بماند تا ظهور انجام شود.

مدعيان دروغين تشرف به محضر امام زمان زياد شده اند

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به مخفی بودن تولد حضرت حجت(عج) گفت: وقتی حضرت مهدی(عج) به دنيا آمدند حضرت حکيمه ايشان را از مادر گرفت و به پدری که چشم به راهش بود تقديم کرد و امام حسن عسکری(ع) بچه را از حکيمه گرفت و بوسيد و گفت که تو را به خدا می سپارم.

جنتی خاطرنشان کرد: خبر تولد حضرت مهدی(عج) سری بود و به جز افراد خاص امام حسن عسکری(ع) کسی از جريان تولد ايشان خبر نداشت و حدود پنج سال پس از شهادت امام حسن عسکری(ع)، امام زمان(عج) غيبت کردند.

دبير شواری نگهبان با بيان اينکه تشرف به محضر حضرت حجت(عج)برای افراد خاص وجود دارد، اظهار داشت: البته در اين زمينه افرادی دکان داری می کنند و مدعيان دروغين تشرف به حضرت زياد شدند، به گونه ای که اصل تشرف شک برانگيز شد اما بايد به اين نکته توجه داشت که در کنار همه اين دکان داری ها، عده ای از افراد خاص در زمان غيبت امام زمان(عج) به محضر ايشان مشرف شدند.

وی تصريح کرد: مرحوم بحرالعلوم، ابن طاووس و ديگران که خدمت حضرت می رسيدند و از برکت تشرف اين افراد خاص به امام زمان(عج) هزاران نفر از پيروان آنها به مذهب تشيع روی آوردند.

هيچ کسی از مکان زندگی امام زمان خبر ندارد

جنتی در ادامه گفت: بايد اين حقيقت را بپذيريم حضرت مهدی(عج) ناظربر اعمال ماست و اين يکی از خصوصيات انتظار است که حضرت در محضر ماست و اگر اين يقين در وجود ما ايجاد شد ديگر جرات نمی کنيم به گناه مرتکب شويم.

وی با اشاره به فرازی از دعای ندبه درمورد مکان زندگی حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: هيچ کس نمی تواند بگويد حضرت کجا زندگی می کند، در دعای ندبه هم به اين مسئله اشاره شده است.

وی گفت: حديثی از حضرت مهدی(عج) وجود دارد که می فرمايد: پدرم به من سفارش کرد که در سرزمينی که معصيت خدا در آن وجود دارد زندگی نکن.

امام جمعه تهران اضافه کرد: از اول تاريخ به امروز بر سر همين نکته جنگهای خونين رخ داد و خداوند اوليا و انبيايی داشته که بشر را هدايت کنند و اين چراغ توحيد را افراشته نگه داشته باشند ولی دشمنان می خواهند اين چراغ را خاموش کنند و خدا با وجود همه قدرت های پوشالی، اين پرچم را افراشته نگه داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016