جمعه 28 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: ای‌کاش احمدی‌نژاد مساله حجاب را مطرح نکرده بود که مايه زحمت شود، خط امامی های جعلی با تمام قدرت بايد سرکوب شوند، ايلنا

- در روز ۱۴ خرداد نيروهای امنيتی کشفياتی را در چند شهر اطراف تهران داشتند که اگر رخ می‌دادند به مردم آسيب می‌رسيد


ايلنا: امام جمعه موقت تهران با انتقاد شديد از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور، با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور در اين زمينه، گفت: ای‌کاش وی مساله حجاب را مطرح نکرده بود که مايه زحمت شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا،آيت‌الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به مساله عفاف و حجاب و تاکيد بر اهميت اين موضوع، اظهار داشت: بر زنان واجب است که حجاب اسلامی داشته باشند و هيچ‌کس نگفته است که آنها می‌توانند هر لباسی را بپوشند، زيرا مظاهر جامعه اسلامی در کوچه و بازار و اداره بايد به چشم بخورد و اين صحيح نيست در مملکتی که مدعی پرچمداری اسلام ناب محمدی است و افتخار شهدا است، هر زنی به هر قيافه‌ای در بيايد و ما سکوت کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: برخی دائما بر تکيه به کار فرهنگی اشاره می‌کند و من نمی‌دانم چرا فقط در اين زمينه بايد کار فرهنگی کرد و در زمينه‌های ديگر اين کار نبايد صورت گيرد؟! پس با اين حساب قاچاقچی و تروريست را چرا می‌کشيد؟ کار فرهنگی کنيد! چرا دزد را مجازات می‌کنيد؟ کار فرهنگی کنيد تا اصلاح شود!
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در حالی که حتی برای متخلف رانندگی هم مجازات قائل می‌شوند تا مردم به قانون احترام بگذارند (که اقدام صحيحی است) چرا سخنی از کار فرهنگی گفته نمی‌شود؟ من قبلا هم گفته بودم اگر در خيابان جرات نداريد که با بدحجابی مقابله کنيد (که بايد جرات داشته باشيد) حداقل اين کار را از اداره‌ها آغاز کنيد؛ اگر زنی بدون حجاب در خيابان آمد بايد به او بگوييم هر کاری را می‌خواهی بکن و جوانان را فاسد کن تا ما کار فرهنگی انجام دهيم؟!
آيت‌الله جنتی تصريح کرد: اين چه حرف‌هايی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گويند؟ چرا بايد جلوی کار نيروی انتظامی را گرفت؟ اينکه تخلفی به يک مامور نيروی انتظامی نسبت داده می‌شود و به همين دليل جلوی مبارزه با بدحجابی گرفته شود صحيح نيست، بلکه اگر اتهام تخلف دروغ بوده بايد دهان دروغگو بسته شود و اگر واقعا تخلفی شده بايد گوش مامور متخلف کشيده شود، والا اگر قرار باشد که به صرف يک تخلف کار موقف شود پس بايد بگوييم اگر يک مامور مالياتی تخلف کرد (که متاسفانه تخلف در اين زمينه زياد است)بايد ماليات گرفته نشود!
وی گفت: يکبار در هواپيما توصيه کردم که به يک خدمه به خاطر وضعيت بد حجاب تذکر داده شود؛ گفتند به ما اجازه نمی‌دهند چنين تذکری دهيم. اين بدان معناست که در کشور نهی از ”نهی از منکر“ انجام می‌شود. در حالی که چرا بايد برای فتاوای علما ارزش قائل نباشيم و اجازه دهيم جوانان فاسد شوند؟ زيرا فسادی را که يک زن بدحجاب در خيابان پخش می‌کند از سم بدتر است و در نتيجه آن پسری که بايد آماده جهاد و ايثارگری باشد در محيط شهوترانی می‌رود.
امام جمعه موقت تهران با يادآوری اينکه اگر کسانی که انقلاب را به پيروزی رساندند و در جنگ هم حضور يافتند به دنبال اين مسائل بودند مملکت نابود شده بود، گفت: نيروی انتظامی را نسبت به مبارزه با بدحجابی تشويق می‌کنم و کسی هم حق ندارد دست آن را ببندد.
آيت‌الله جنتی با توصيه به ائمه جمعه برای بيان احکام الهی تاکيد کرد:دستور اشخاص نبايد دستور خدا را زير پا بگذارد؟ اگر ما معتقد به قانون هم باشيم مگر مصوبه عالی شورای انقلاب فرهنگی در زمينه عفاف و حجاب قانون نيست؟ امام(ره) هم فرمود مصوبات اين شورا در حکم قانون است.
وی در خطبه دوم نماز جمعه با تقدير از حضور مردم در مراسم ۱۴ خرداد اظهار داشت: کسانی برای ايام ۱۴ و ۱۵ خرداد توطئه‌هايی چيده بودند، ولی جايگاه خود را در ميان مردم نمی‌دانستند و در حالی که چند بار شکست خورده‌اند عبرت نمی‌گيرند، باز هم نقشه می‌کشند، اما خدا و مردم اين نقشه‌ها را بر آب می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران همچنين با تقدير از امنيت اين مراسم خبر داد: در اين روز نيروهای امنيتی کشفياتی را در چند شهر اطراف تهران داشتند که اگر رخ می‌دادن به مردم آسيب می‌رسيد.
آيت‌الله جنتی همچنين با بيان اينکه مقام معظم رهبری در طول دوران رهبری خود با تمام فتنه‌ها و بحران‌ها مبارزه کردند، تصريح کرد: ايشان در ۱۴ خرداد شاخص‌های خط امام را بيان کردند تا ديگران بفهمند که مردم عدالت‌خواهی، حمايت از مستضعفان، عدم تسليم در مقابل زورگويان، پياده کردن ولايت‌فقيه و... را می‌خواهند و وقتی که اين اهداف را مدنظر دارند يعنی امام را می‌خواهند.
وی يادآور شد: امام حاضر نبودند با دشمنان سازش کنند و می‌فرمود هرگاه دشمن به ما چراغ سبز نشان داد بايد به خودمان شک کنيم و کسانی که می‌خواهند رضايت دشمن را جلب کنند خط امامی نبوده و دروغ می‌گويند که با تمام قدرت بايد سرکوب شوند و البته مردم اين کار را کرده‌اند، لذا آنها می‌ترسند تا جلوی مردم ظاهر شوند.
امام جمعه موقت تهران همچنين با دردناک خواندن حمله به کاروان آزادی غزه گفت: خاک بر سر آن دولت‌هايی که سکوت کردند و اين اقدام را محکوم نکردند، شورای امنيت لعنتی هم انگار برای سلب امنيت شکل گرفته است.
آيت الله جنتی همچنين بر آزادی قدس شريف و شکستن حصر غزه تاکيد کرد.
وی همچنين با اشاره به صدور قطعنامه ضدايرانی شورای امنيت اظهار داشت: بيانيه تهران آنها را خلع سلاح کرد و نشان داد که ما آماده انجام کارهای صلح‌آميز هستيم و مردم دنيا هم آن را نشان حقانيت ما ‌دانستند، اما در قطعنامه حرف‌هايی زدند که خجالت‌آور است و آفرين بر مجلس که اعلام کرد در صورت بازرسی از کشتی‌های ايران در خليج فارس و دريای عمان ما هم مقابله به مثل می‌کنيم.
آيت‌الله جنتی با بيان اينکه مردم ما تحريم‌چشيده‌اند و از آن ترسی ندارند گفت: قطعنامه‌ها برای ما زحمت درست می‌کنند اما موجب شکوفايی استعدادها می‌شود و پيشرفت‌های فنی ما به دنبال همين قطعنامه‌ها بود.
امام جمعه موقت تهران همچنين با تقدير از برخوردهای بسيار قاطع احمدی‌نژاد تصريح کرد: وی مردانه می‌ايستد و از موضع قدرت به آنها (غربی‌ها) ريش‌خند زده و تحقيرشان می‌کند که اين رفتارها در گذشته وجود نداشت، اما ای‌کاش وی مساله حجاب را مطرح نکرده بود که مايه زحمت شود.احمدی‌نژاد کارهای سنگينی مانند هدفمند کردن يارانه‌ها و... را انجام داده است که اميدواريم خداوند به وی کمک کند.
وی در پايان با قرائت بخش‌هايی از پاسخ امروز جمهوری اسلامی ايران به قطعنامه اخير يادآور شد: هميشه به خواست خدا و رهبری درايتمندانه تهديدها را به فرصت تبديل کرده‌ايم و در اين قطعنامه هم اينگونه خواهد بود و روسياهی هم برای آمريکا می‌ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016