چهارشنبه 6 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الله کرم مدعی حضور گروه رادیکال «شبه حزب‌الله» شد (همراه با ویدئو)، خودنویس + فارس

امید کریمیان

الله‌كرم در گفتگویی تلویزیونی گفت: «اشتباهات انصار حزب الله باعث شد جریانی شبه ما به وجود آید و عملكردشان موجب شد تا زمانی كه خواستیم در مقابل ویژه‌خواری بایستیم و مبارزه كنیم، دیگران ما را افراطی بخوانند.»



حسین الله کرم شاخص‌ترین چهره انصار حزب‌الله و از بنیان‌گذاران این گروه با شرکت در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا، به تشریح نظرات، اهداف و رویکردهای انصار حزب الله پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس، الله‌کرم در این برنامه تلویزیونی گفت: «حضور در صحنه حركت مدنی است كه همه گروه‌ها در قانون اساسی می‌توانند بدون حركت مسلحانه در آن شركت كرده و می‌توانند حرف‌های خود را بزنند، انصار حزب‌الله هم در قالب بیانیه‌ها و مقالات و شعارها به برجسته‌سازی‌ تفكر خود پرداخته و برخورد با اباهه‌گری از رویكردهای اصلی ما بود». او در ادامه در مورد مسایل اقتصادی گفت: «در برنامه اول متوجه شدیم كه جریان مدیریت بسیجی كه در جبهه موفق بوده به كار گرفته نمی‌شود و یك بخش دمكراتیك كه در غرب تحصیل كرده، حاكم شده و در جریان مدیریتی كشور از تكنوكرات‌ها استفاده كردند. در این هنگام ما دچار تردیدهای حضور در صحنه شدیم كه موجب شد فقر فزاینده ایجاد شده و طبقه مرفه پدید آید. در مقابل توده فقیر و محروم جامعه كه در اثر این شكاف وضع پایین‌تری داشته و قدرت خریدش نیز كاهش پیدا كرده، دچار نوعی سرخوردگی شد و یك وضعیت نامطلوبی را به وجود آورد و اگر حزب‌الله زودتر متوجه می‌شد فرصت را به تكنوكرات‌ها نمی‌داد تا در عرصه سیاست وارد شوند.»

الله‌كرم در ادامه با اشاره به وجود گروه شبه‌ حزب‌الله گفت: «اشتباهات انصار حزب‌الله باعث شد جریانی شبه ما به وجود آید و عملكردشان موجب شد تا زمانی كه خواستیم در مقابل ویژه‌خواری بایستیم و مبارزه كنیم، دیگران ما را افراطی بخوانند». وی در ادامه اظهار داشت: «جریانی كه شبه انصار حزب‌الله با نفاق روی كارآمد، عملكردش رادیكالی بود اما جریان ما نفاق نداشته و افراطی و رادیكالی نبود». این فعال سیاسی به عملكرد اشتباه جریان شبه حزب‌الله اشاره كرد و افزود: «علی رغم اینكه ما معتقد به تذكر لسانی در زمینه‌های حجاب و عفاف بودیم و ریشه مفاسد فرهنگی را در مشكلات اقتصادی می‌دانستیم اما این گروه افراطی با بیرون بودن موی خانم‌ها به شدت برخورد می‌كرد در حالی كه انصار حزب‌الله موافق برخورد حكومت با افردی است كه در قالب مانكن قصد دارند بدحجابی را در جامعه ترویج كنند.»

الله‌كرم با بیان اینكه لباس شخصی‌ها افراد و گروه‌های مختلفی هستند، افزود: «این گروه به قشر خاصی اختصاص ندارد، مثلا در ماجرای كوی دانشگاه ما سه نوع خبرنگار داریم كه در صحنه حضور داشتند مانند خبرنگاران صدا و سیما، خبرنگاران خارجی و خبرنگاران مطبوعاتی همچنین در قشر دانشجو كه عده‌ای مخالف، عده‌ای موافق و بعضی از دانشجویان بی‌تفاوت بودند در بین آحاد جامعه هم همینگونه مشاهده می‌شد كه همه این گروه‌ها شامل لباس شخصی‌ها می‌شوند.»

الله‌کرم در مورد وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه اگر مردم وارد جریان اغتشاش نمی‌شدند ما اكنون جایگاه بالایی در جهان داشتیم، ادامه داد: «ملت همه این مسائل را از دید سران و اصحاب فتنه می‌بینند نه از مردمی كه در وهله اول حرف تقلب را زدند و سران فتنه نتوانستند دلیلی برای طرفداران خود مبنی بر تقلب بیاورند. وی كف خوسته‌های مردم را محاكمه سران اغتشاشات دانست.»

گمان می رود اشاره الله‌کرم به گروه شبه حزب‌الله تغییری در شیوه نگاه و برخورد این گروه باشد. هر چند که او در گفتگویی که خرداد ۸۸ با روزنامه خبر داشت با رد این که حاشیه‌نشین سیاست شده است گفت: «البته به این معترفم که کارکرد جریان‌های حزب ‌لهی که بر مقتضیات زمان شکل می‌گرفت در دوران دولت عدالت‌گرای احمدی‌نژاد به این دولت واگذار می‌شد. اما از آن جا که وضعیت سیاسی اجتماعی جامعه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در پی عدم پذیرش قانون و همسوئی سران فتنه با دشمن بر هم خورد جریان های حزب‌اللهی به متن جامعه بازگشتند.»

خ.ن.: حسین الله‌کرم از رزمندگان سابق جنگ ایران و عراق است که پس از پایان جنگ به همراه افرادی مانند سردار نقدی و ذوالقدر اقدام به تاسیس انصار حزب‌الله کرد. گروهی شبهه نظامی که بیشتر از نیروهای پایگاه های بسیج یارگیری می کرد. در دوران اصلاحات انصار حزب‌الله بارها به حمله به تجمعات، افراد و روزنامه ها محکوم شده بود که از آن جمله حادثه کوی دانشگاه و ضرب و شتم عبدلله نوری و مهاجرانی در نماز جمعه است. در این دوران و پس از آن از این گروه به عنوان «گروه فشار»، «لباس شخصی ها» و «عناصر خود سر»نام برده می شود. الله‌کرم پس از روی کار آمدن احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان وابسته نظامی ایران به منطقه بالکان رفت و تا سال‌ها از او خبری در مجامع رسمی نبود. هر چند که گروه‌های فشار کماکان برنامه‌های سازمان یافته خود را اجرا می‌کردند. هر چند که نقش آنها از مخالف دولت حالا به موافق دولت تغییر کرده بود. اردیبهشت سال جاری الله‌کرم ناگهان بازگشت و با حمله شدید به قالیباف که در بسیاری سایت‌ها و روزنامه‌ها بازتاب داشت، حضور خود را اعلام کرد. در آن گفته‌ها او از شهردار تهران به علت جلوگیری از تبلیغات در تهران به مناسبت سال‌گشت «شهادت» فاطمه زهرا به شدت انتقاد کرد و گفت: «شمایی كه بر روی خون شهدا، خلبانی آموزش دیدید و یاد گرفتید، جایتان همان فرانسه است كه می‌خواستید در ایرفرانس مشغول به كار شوید. آنجا دیگر نه زهرایی خواهد بود، نه شهادتی و نه سالگردی. اگر دست از این حركات خود بر ندارید ما شما را به همان جا تبعید خواهیم كرد». پس از آن الله‌کرم حضوری پر رنگ در محافل خبری دارد. به نظر می‌رسد این حضور که توام با تئوری پردازی و توجیه کارکرد تاریخی انصار حزب الله است نشات گرفته از افت محبوبیت دولت پس از انتخابات سال گذشته است که در نظر سنجی های اخیر نیز به وضوح دیده می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016