جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: تبعيت از حکم حکومتی ولی فقيه بر مراجع تقليد واجب است، لی فقيه نماينده امام عصر در زمان غيبت است، فارس

خبرگزاری فارس: آيت‌الله مکارم شيرازی در پاسخ به اين استقتاء که آيا تبعيت از حکم حکومتی ولی فقيه بر مراجع تقليد واجب است يا نه، گفت: آری، واجب است.

به گزارش گروه "فضای مجازی " خبرگزاری فارس به نقل از شبکه ايران، آيت‌الله مکارم شيرازی در پاسخ به ۳ استفتاء درباره مفهوم و جايگاه ولايت فقيه، فتوای خود را به شرح ذيل بيان کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سوال: بيان می‌شود که ولی فقيه دارای شأن اداره جامعه اسلامی از ميان شئون ائمه (ع) می‌باشد، سوال من اين است که آيا اين مطلب نوعی ورود به حريم ائمه (ع) نمی‌باشد؟
جواب: ما معتقديم اداره شئون جامعه اسلامی بايد از سوی خداوند که خالق همه انسانها است اجازه داده شود. (هر چند پذيرش مردم وسيله پيشرفت اين هدف است) و نيز معتقديم که ولی فقيه نماينده امام عصر عليه السلام در زمان غيبت است.

سوال: آيا تبعيت از حکم حکومتی ولی فقيه بر مراجع تقليد هم واجب است؟
جواب: آری، واجب است.

سوال: در صورتی که در زمينه سياسی يا اجتماعی حکمی از جانب رهبری جهت عامه شيعيان صادر شود آيا برای مقلدين ديگر مراجع تکليف می‌آورد؟ در زمينه‌های ديگر چطور و چرا؟
جواب: در مسائل حکومتی حکم ولی فقيه مطاع است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016