جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، سفير ايران در ايتاليا به خبرنگار اسرائيلی پاسخ نداد، فارس

خبرگزاری فارس: خبرگزاری آدی ان کرونوس نوشت که در جريان همايش سياست خارجی در وزارت خارجه ايتاليا، سفير ايران در رم به سؤال خبرنگار اسرائيلی پاسخ نداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آدی ان کرونوس ايتاليا نوشت که در جريان همايش سياست خارجی در وزارت امور خارجه ايتاليا در خصوص نقش ايران، ترکيه و عراق در ثبات و صلح خاورميانه، خبرنگار روزنامه يديعوت آهارنوت از محمد علی حسينی سفير ايران در رم خواست که در مورد اتهام مشارکت حزب‌الله در ترور رفيق حريری در لبنان اظهار نظر کند اما سفير ايران به او پاسخ نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خبرگزاری افزود که در عين حال سفير ايران در ايتاليا، در سخنان خود در همايش روز گذشته گفت: قدرتهای استکباری سعی دارند بر منابع انرژی منطقه و جريان آن تسلط پيدا کنند، سرزمين ديگران را اشغال می‌کنند، ملتها را از حقوق اوليه و اساسی خود محروم می‌سازند و به منظور يافتن بازارهای جديدی برای فروش تسليحات بين کشورهای منطقه اختلاف بوجود می‌آورند.
وی در ادامه افزود: اين قدرتها نه تنها هرگز به دنبال تامين امنيت منطقه نبوده‌اند، بلکه خود مولد ناامنی، تبعيض و افراط گرايی در خاورميانه بوده‌اند بنابراين ما برای تامين امنيت در خاورميانه بايد بر توان و قابليتهای کشورهای منطقه تکيه کنيم و ايران، ترکيه و عراق بايد در اين زمينه، ايفاگر نقش مثبت و سازنده باشند.
به گزارش فارس، ايتاليا در نشست‌هايی در وزارت امور خارجه اين کشور در رم، سياست خارجی خود را با حضور سفرای ايران، آمريکا، انگليس، فرانسه، چين ، روسيه، عراق و افغانستان به بحث گذاشت.
نشست سياست خارجی ايتاليا با موضوع «مشارکت ميان ايتاليا، اروپا ، چين و افغانستان»، «افغانی سازی افغانستان»، «نقش اتحاديه اروپا و آمريکا در عصر اوباما»، «خاورميانه جديد ايران، ترکيه و عراق» برگزار شد.
در اين نشست علاوه بر سفرای ياد شده، کارشناسان سياست بين‌الملل، ديپلمات‌های ايتاليايی و خبرنگاران داخلی و خارجی نيز شرکت داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016