جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: کدام مرجع تقليد دوچرخه‌سواری زن را مجاز دانسته است؟ اين کار خلاف شرع و حرام است، ايسنا

امام جمعه مشهد گفت: دردآور است که در دهه مهدويت امام زمان(عج)، مسابقه دوچرخه‌سواری دختران برگزار شود و آن را نمايش دهند و اين مسابقه يک دهن کجی به امام زمان(عج) و مردم به پا خاسته است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی - سياسی نماز جمعه مشهد، با بيان اين مطلب ادامه داد: اين‌که قهرمان دوچرخه‌سوار دختر ۱۴ ساله باشد، آيا او بچه است؟ اينکه در گوشه‌ای يکی اين کار را بکند و بگويند اين عمل سهوی بوده است، درست نيست بلکه او فهميده اين کار را کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اين‌که "عناصر مرموز ممکن است در نظام نفوذ کرده باشند که تابلو شدن نظام ما را به عنوان جامعه مهدويت از بين ببرند"، اظهار کرد: کدام مرجع تقليد دوچرخه‌سواری زن و دختر را مجاز دانسته است؟ اين کار يک امر خلاف شرع و حرام است.

وی با انتقاد شديد از برگزاری اين مسابقه ادامه داد: وقتی در تلويزيون آن هم در روز پس از نيمه شعبان که کوران شور و هيجان امام زمان خواهی مردم است، اين کار صورت گيرد، آن وقت شما می‌خواهيد جامعه مهدوی را به دنيا نشان دهيد؟ اين وارونه نشان دادن تابلو برای جامعه مهدويت است.

علم‌الهدی با بيان اينکه" امام زمان در عرصه رسالت جهانی در حال جهادند و ما نيز می‌بايست در کنار ايشان در جهاد باشيم"، ادامه داد: متحجران و آنان که اسلام امروز را درک نمی‌کنند و به انديشه‌های پوسيده خود متوسل‌اند، اين را بدانند که برای ظهور امام زمان(عج) بستر لازم است و تنها جامعه‌ای که می‌تواند سکوی قيام امام زمان(عج) باشد، جامعه وابسته به اين نظام است و کسانی که در اين کشور در هر موقعيتی اين نظام را به رنگ ناپاکی‌های غربی رنگ آميزی می‌کنند بدانند که در لشکر دشمن امام زمان(عج) قرار دارند و امام زمان(عج) با آن‌ها مقابله خواهد کرد.

وی با بيان اينکه "وظيفه ما در برابر امام زمان و انديشه مهدويت می‌بايست متحول شود"، به تشريح خصوصيات اعتقادی افراد معتقد به امام زمان(عج) پرداخت و گفت: اين افراد با اين اعتقاد که امام زمان در ۱۱۷۶ سال پيش به دنيا آمده و از ۵ سالگی هم ناپديد شدند و امامت و رهبری ايشان در آينده‌ای خلاصه می‌شود که زمانش مشخص نيست، اميدشان برای حضور در آن جامعه کم‌رنگ و در مرز ياس قرار دارد و احتمال اينکه خود را جزو عناصر امام زمان بدانند، بسيار ضعيف است و اين احتمال ضعيف هم به اين دليل در آنان وجود دارد که نمی‌بايست نااميد باشند و اين يک حالت روانی انسانی است که اين انديشه و اعتقاد بايد متحول شود.

امام جمعه مشهد همچنين به بيان تفاوت امامت امام زمان(عج) با امامت امام صادق(ع) پرداخت و در اين باره اظهار کرد: تنها تفاوت در اين است که امام زمان(ع) يک رسالت جهانی سازی از جانب خدا بر عهده دارد و به همين دليل نمی‌تواند در دسترس باشد ولی امام ما هستند و ما نيز شيعه او هستيم.

علم‌الهدی با بيان اين مطلب که رابطه بين امام زمان و شيعيان، رابطه بين مقلد و مرجع تقليد نيست، ادامه داد: اينگونه نيست که امام زمان به ما دستوری دهد و ما هم در زندگی فردی به توصيه ايشان عمل کنيم و هيچ وظيفه ديگری نداشته باشيم. بايد در حرکت امام و در کنار امام، صاحب نقش باشيم، شيعيان زمان امام حسين(ع)، در کنار امام حسين مقابل دشمن بودند و امام زمان(عج) نيز امروز رسالت جهانی سازی را بر عهده دارد و ما نيز بايد در کنار امام زمانمان باشيم و اگر نه ما شيعه امام زمان(عج) نيستيم.

امام جمعه مشهد در جمع نمازگزاران با بيان اينکه "همه مديريت‌های نظام از رهبری تا جزء نظام، مرهون وجود و اعتقاد به امام زمان(عج) است"، ابراز داشت: مردم با انگيزه پول و فشار زندگی و انديشه سياسی خاص وارد ميدان نشدند؛ مردم به انگيزه دين و برای کمک و ياری به امام زمان جان دادند و شهيد شدند تا انقلاب پيروز شد پس نظام ما، نظام امام زمان(عج) است.

وی وظيفه امروز جامعه را نشان دادن چهره جامعه امام زمان(عج) به دنيا دانست و در اين باره گفت: می‌بايست جامعه را يک تابلو کنيم تا دنيا با ديدن آن عاشق امام زمان(عج) شود که در اين باره هم مردم و هم مسوولان و کارگزاران مسوولند.

علم‌الهدی با عنوان کردن اينکه" در کنار استقرار عدل سراسری در دنيا دو رنگ وجود دارد"، ادامه داد: رنگ اول جامعه مهدوی جامعه مطيع امام است که مردم در آن هم در عملشان و هم محور زندگيشان، امام است که با گرايش به رهبری و ولايت و محوريت ولايت و رهبری در همه شئون سياسی و اجتماعی، بايد رنگ اول جامعه مهدوی را به دنيا نمايش داد و رنگ دوم جامعه‌ای است که در آن حرام پيرايش يابد و ارزش‌ها احيا شود.

وی خطاب به مسوولان گفت: مسوولان اين را بدانند که اگر مردم برای امام زمان(عج) به صحنه نمی‌آمدند و جان نمی‌دادند، طاغوت و استکبار به آنان اصلا فرصت مسووليت نمی‌داد و اينان بايد جامعه را از حرام پيرايش کنند و نگذارند مظاهر حرام و منکر در جامعه به وجود آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016