دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک توضيح کوتاه در باره مقاله الهه بقراط، م. ج. آزاده

من متاسفانه به علت کمبود وقت به‌سختی مجالی می‌یابم که دریايی از این همه مقالات و نوشته‌های بی‌شمار در رسانه‌های بی‌شمار را بخوانم، با این همه فرصتی پیش آمد تا چند مقاله از خانم الهه بقراط را بخوانم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقاله آخر ایشان تحت عنوان "شاهزاده لال" هر آدم خردمندی که حداقل‌های مناسبات فعلی جامعه‌مان را بشناسد شوکه می‌کند. نمی‌دانم خانم بقراط در چه شرایط روحی دست به چنین نوشتاری زدند. محتملأ شاهزاده موجب خواب‌نما شدن ایشان شده‌اند، چون در مقالات قبلی ایشان المنت‌های خردورزی و تامل فکری یافت می‌شود، مقاله اخیر ایشان آدمی را به ژرفای افسردگی می‌برد، که این بانو را چه شده. کسی در این‌که انسان‌هايی که حالا در زمره‌ی مبارزان جنبش سبز قرار گرفته‌اند سهمی در جنایات نظام جمهوری اسلامی می‌توانند داشته باشند ندارد، و این با ملت است که در آینده از گناهان‌شان در گذرد و یا تصمیم دیگری اتخاذ کند، ولی آیا عادلانه است که ثروتمندی به نام آقای رضا پهلوی منهای شاهزادگی‌شان که صاحب ارقام نجومی بی‌شماری از ثروت ملت تاراج شده شدند، و اندکی از این ثروت به تاراج رفته را در راه کمک به انسان‌های گریخته از نظام اسلامی که در مرزهای کشورهای همسايه برای بقاء حیات تن به خودفروشی زدند و یا کمک به دانشجویانی که ثروت آینده این مرزوبوم‌اند و جمهوری اسلامی صدها مشکل مالی برای‌شان در خارج به‌وجود می‌آورد و یا ده‌ها پروژه فرهنگی مثل "ایرانیکا" که به علت مشکل مالی قادر به ادامه نیستند؛ صرف نکرده‌اند را به عنوان مبارز سیاسی راه دموکراسی بشناسید؟

یا ما تابه‌حال با گذشت عمر معنی این عبارت را نمی‌شناسم و یا این‌که همان‌طور که گفتم شاهزاده موجب خواب‌نما شدن شما شده‌اند که بدون تامل در نوشتارتان برای همه خردمندان داخل و خارج پس از تحقیرشان به بی‌خردی نسخه والای پیشتازی این شاهزاده نوع دوست را برای جنبش سبز می‌پیچید.
پیشنهاد این است که خود را به عنوان منصف و با اندیشه تخریب نکنید و از خواب غفلت بیدار شوید!

م. ج. آزاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016