چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاری، از بازاريان زندانی به اعدام محکوم شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - جواد لاری، زندانی سياسی ۵۵ ساله از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی صلواتی به اتهام "محاربه و فساد فی الارض" به اعدام محکوم شد.

دادگاه اين زندانی سياسی در تاريخ ۲۳ تير ماه گذشته برگزار شده بود.


به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، اتهام اوليه اين زندانی سياسی "اقدام عليه امنيت کشور" بوده ، که به تشخيص قاضی صلواتی محارب شناخته شده و به "اعدام بدون امکان عفو" محکوم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جواد لاری که در دهه شصت نيز به مدت ۳ سال به اتهام ارتباط با يک سازمان مخالف جمهوری اسلامی در زندان بوده، در تاريخ ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ با ورود ماموران وزارت اطلاعات به محل کارش بازداشت شد.

روزنامه اينترنتی روز در تاريخ اول مهر ماه سال گذشته گزارش داده بود که ماموران امنيتی پس از بازداشت جواد لاری، به منزل شخصی وی رفته و هنگام بازرسی ، وسائل خانه را به گوشه و کنار پرت و آنها را عمدا تخريب کرده‌اند. ماموران وزارت اطلاعات در اين بازرسی چند ساعته يک تصوير بردار نيز همراه داشتند که از تمامی نقاط خانه و همچنين اعضای خانواده آقای لاری فيلمبرداری می‌کرد. ماموران وزارت اطلاعات پس از جستجوی کامل منزل آقای لاری، مدارک شناسايی، دسته چک، آلبوم عکس خانوادگی و سی‌دی‌های وی را با خود بردند.

لازم به ذکر است که اين زندانی محکوم به اعدام در سال ۸۷ پس از زيارت عتبات با نيت ديدار دوستان زمان جوانی‌اش به اردوگاه اشرف مراجعه کرده که پس از ممانعت پليس عراق امکان حضور در شهر اشرف را نيافته و به ايران بازگشته است.

جواد لاری يکی از بازاريان سرشناس تهران است که در پروسه بازداشت بازاريان در شهريور ماه سال گذشته، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگير شد.

پيش از اين در اواسط شهريور ماه سال گذشته، در اقدامی مشابه ماموران وزارت اطلاعات، محسن دکمه‌چی ديگر بازاری سرشناس بازار تهران را در محل کارش بازداشت کرده بودند. جالب آنکه روند دستگيری آقای دکمه‌چی عينا همچون آقای لاری بود. ماموران به منزل وی رفته و پس از فيلمبرداری از منزل، او را همراه با لوازم شخصی‌اش به زندان اوين برده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016