جمعه 15 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه منصور اسالو در دادگاه انقلاب کرج، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت.

روز يکشنبه ۱۰ مرداد ماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه به شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج برده شد و او را مورد محاکمه قرار دادند. آقای اسالو بر مبنای اتهام واهی ارتباط با ضد انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت.دادگاه او تا ساعت ۱۰:۱۰ ادامه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منصور اسالو رئيس سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه هنگام محاکمه، از داشتن وکيل محروم بود و وکلای او از انتقال موکلاشان به دادگاه انقلاب بی اطلاع بودند.

بازجويان وزارت اطلاعات با پرونده سازی و نسبت دادن اتهامات واهی قصد افزايش مدت محکوميت آقای اسالو را دارند . در حالی اين اتهامات به آقای اسالو نسبت داده می شود که او در بازداشت و تحت کنترل شديد آنها قرار دارد.

از طرفی ديگر وزير کار احمدی نژاد به سازمان جهانی کار تعهد داده بود که آقای اسالو را آزاد خواهد کرد اما عليرغم تعهداتش آقای اسالو همچنان در بازداشت بسر می برد و پرونده جديدی را عليه او گشوده اند.

زندانی سياسی منصور اسالو دچار ناراحتی های حاد مختلفی است مانند ناراحتی قلبی،کمر درد و ناراحتی چشم می باشد.تا به حال ۳ بار پزشک قانونی رای به عدم تحمل حبس او را داده است و طبق قوانين موجود او بايد آزاد می شد. بعد از آن کمسيون پزشکی که از ۵ پزشک تشکيل شده بود او را برای چندين ساعت تحت معاينه های پزشکی قرار دادند و نهايتا در گزارش خود بصورت ضمنی رای به آزادی وی دادند.

رهبر سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران در طی ماههای اخير چندين بار بی دليل به سلولهای انفرادی منتقل شده بود و بارها مورد تهاجم افراد باند مافيايی زندان که ازعلی حاج کاظم رئيس زندان ،علی محمدی معاون،کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات و محمود مغنيان رئيس بند۴ زندان گوهردشت کرج دستور می گيرند قرار گرفته بود.

در حال حاضر رضا شهابی عضو ديگر سنديکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، از ۲۲ خرداد ماه در بند مخوف ۲۰۹ در باداشت بسر می برد و تا به حال خانواده اش امکان ملاقات و اطلاع يافتن از وضعيت و شرايط عزيزشان محروم هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016