شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: روزنامه کيهان دروغ می‌گويد! ايلنا

ـ ملت ايران می‌داند که به من قدر کافی شجاع هستم
ـ مگر می‌خواستم با دعوت اميراحمدی مردم به من بخندند؟
ـ گويا برخی دوست دارند که به من فحش بدهند
ـ به خاطر ظلم‌هايی که به من می‌کنند، من آنها را واگذار به خدا کرده‌ام


ايلنا: رئيس دفتر رئيس‌جمهور با حضور در جمع خبرنگاران به حاشيه‌های برآمده از همايش ايرانيان مقيم خارج از کشور اعم از دعوت هوشنگ اميراحمدی و ترويج فرهنگ ايرانی به جای فرهنگ اسلامی پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اسفنديار رحيم مشايی در حاشيه همايش بزرگداشت مقام خبرنگار و شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی در واکنش به خبر منتشره در روزنامه کيهان مبنی بر اينکه هوشنگ امير احمدی رسما به دعوت او به همايش ايرانيان خارج از کشور دعوت شده بود، گفت: اگر ايشان دعوت می‌شد حتما در اين همايش حضور پيدا می‌کرد. اين فرد اصلا دعوت نشده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: دعوتنامه منتشره در روزنامه مذکور کاملاً جعلی و دروغ است. اين دروغ بزرگ روزنامه کيهان اس. و نمی‌دانم اين روزنامه چه منفعتی می‌برد که چهره منفی ايرانيان خارج از کشور را منتشر کند.
رئيس دفتر رئيس‌جمهور کار اين روزنامه را بسيار منفی دانست و گفت: روزنامه کيهان با اين کار به شدت موقعيت خود را از دست داد. البته اصرار مسئول اين روزنامه مشخص است. چرا که اين روزنامه قبلا همين اتهام را به من زده بود و نوشته بود که من از هوشنگ اميراحمدی دعوت کرده‌ام. الان هم می‌خواهد اين موضوع را به من بچسباند تا اتهام قبلی خود را تاييد کند. اتهامات اين روزنامه به بنده، يکی دو دروغ نيست و اگر آنها را جمع کنيم، بيش از ۳۰ دروغ آشکار و بين به من بسته است.
مشايی با بيان اينکه نمی‌دانم اين روزنامه از اين دروغ‌ها چه سودی می‌برد؟، ادامه داد: من به حرف‌های ايشان توجه نمی‌کنم. ملت ايران می‌داند که به من قدر کافی شجاع هستم. اگر دفعه قبل هم که اين اتهام را به من زدند برای اثبات دروغ بودن ادعای اين روزنامه، از آنها شکايت کردم. ايشان اصلا فکر نمی‌کند من که در گذشته می‌خواستم اثبات کنم که هيچگاه از اين فرد(اميراحمدی) دعوتی به عمل نياوردم، چطور با دعوت از اين فرد، شکايتم را نقض می‌کنم؟ چرا بايد در اين همايش از وی دعوت می‌کردم؟ مگر می‌خواهم با اين کار مردم به من بخندند!
رئيس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکيد بر اينکه متن دعوتنامه منتشر شده در روزنامه کيهان آن چيزی نيست که به ساير دعوت کنندشدگان ارسال شده است، ادامه داد: اگر ايشان دعوت شده بود چرا در اين همايش حضور پيدا نکرد؟ افسوس می‌خورم کسانی در ايران باشند که هنوز به ظرفيت‌های ايرانيان آشنا نباشد. شايد افرادی ايران‌نما مانند منافقين باشند، اما در مقابل جمعيت خروشان ايران عددی محسوب نمی‌شوند.
مشايی در خصوص انتقاداتی که به سخنان اخير وی مبنی بر ترويج مکتب ايرانی به جای مکتب اسلامی شده بود، گفت: متاسفانه اين مساله نيز مانند مساله گذشته و دروغ‌هايی بود که به من زده شد! گويا برخی دوست دارند که به من فحش بدهند که اگر دوست دارند می‌توانند اين کار را انجام دهند. اما ملت ايران انتظار دارد که حرف منطقی باشد.
وی ادامه داد: آن حرف، حرف جديدی نيست. حرف امام (ره) است. امروز بسياری از حرفها به نام اسلام در جهان منتشر می‌شود. اما آيا ما آنها را قبول داريم؟ ما معتقديم اسلام ناب در ايران وجود دارد.
مشايی افزود: به خاطر ظلم‌هايی که به من می‌کنند، من آنها را واگذار به خدا کرده‌ام. چرا که فکر می‌کنم خدا حتما بخشنده‌تر است.
وی در خصوص همايش ايرانيان خارج از کشور گفت: در همايش اول چندين تصميم بزرگ از جمله راه اندازی صندوق ارزی ايرانيان برای سرمايه گذاری و پيشرفت تاسيس شد.
جانشين رييس جمهور در شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور، اصل همايش را برای کشور دارای دستاوردهای مهمی دانست و گفت: با توجه به حجم تبليغات رسانه‌های غربی و اينکه اتباع خارج از کشور ديگر ارتباطی با داخل ايران ندارند، به تبليغات مسموم آنها پاسخ داد و موجب خنثی سازی تبليغات آنها شد.
وی ادامه داد: در يک سال گذشته تبليغات وسيعی انجام شد که ايرانيان خارج از کشور با نظام جمهوری اسلامی و دولت مخالف بودند اما در اين همايش که برجسته‌ترين ايرانيان خارج از کشور به نمايندگی از اتباع ديگر حضور داشتند، برای ما يک دستاورد بزرگ سياسی محسوب می‌شود.
مشايی خاطرنشان کرد: شبکه‌های وابسته به صهيونيست‌ها و عوامل سلطه قدرت جهانی تلاش کردند که اين همايش برگزار نشود. اما زمانی که ديدند ايرانيان نخبه با علايق خود به اين همايش حضور پيدا کردند، آنها را مزدور و جاسوس خواندند. حال آنکه آنها از اساتيد بزرگ دانشگاه های خارج از کشور هستند.
جانشين رييس جمهور در شورای عالی امور ايرانيان خارج از کشور، از ديگر دستاوردهای اين همايش را آگاه شدن نخبگان خارج از کشور از اوضاع داخلی و آشنايی دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و کارخانجات داخلی با آن‌ها عنوان کرد و گفت:‌ در اين همايش شبکه متخصصان ايرانی خارج از کشور راه اندازی شد که اين موضوع موجب ارتباط ميان دانشمندان و نخبگان ايرانی می‌شود. بيشترين اثر همايش را بايد بعد از همايش و با بازگشت نخبگان به کشورهايی که در حال حاضر سکونت دارند ديد.
رئيس دفتر رئيس‌جمهور در پاسخ به اين پرسش که با توجه به روز خبرنگار، چه خبری خوبی برای اين قشر داريد، گفت: همايش امروز برای قدردانی از خبرنگاران است و دولت در کنار ملت ايران که همواره قدر شناس پيشرفت‌ها و خواستار فضيلت‌ها بوده از شهدای خبرنگار تجليل می‌کند و هديه‌ای برای خبرنگاران مد نظر قرار گرفته که به آنها اهدا خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016