شنبه 16 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيخ محمد يزدی: مشايی در مباحث تخصصی دينی و بحث‌هايی که از آن بی‏اطلاع است، وارد نشود، فارس

خبرگزاری فارس: نائب رئيس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از ورود مکرر رئيس دفتر رئيس جمهور به مباحث تخصصی دينی و اظهارات اخيرش در همايش ايرانيان خارج‌ کشور تاکيد کرد: نبايد به‏خاطر خوشامد ديگران عزت اسلام را زيرسؤال ببريم.

آيت‌الله شيخ محمد يزدی نائب رئيس مجلس خبرگان رهبری که در واکنش به سخنان اخير اسفنديار رحيم‌مشائی در خصوص معرفی مکتب ايران با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: بار ديگر آقای مشايی در بحث‌هايی که در شأن وی نيست، وارده شده و اظهارنظرهای غلط و نابه‌جا کرده است.
وی افزود: هر کس اظهارات ايشان را در اختتاميه‌ مراسمی که برای ايرانيان ساکن خارج از کشور برگزار شده ملاحظه کند؛ مطمئن می‌شود ايشان نبايد درباره‌ اسلام و ايران صحبت کنند و يا آنکه حداقل بايد کتاب خدمات متقابل ايران و اسلام شهيد مطهری را می‌خواندند و بعدا حرف می‌زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: هر فرد عادی که در جريان انقلاب اسلامی ايران قرار داشته باشد، عزت کنونی ايران را از اسلام و حاکميت کشور و مقاومت جوانان ايران می‌داند؛ مبارزات اول انقلاب به رهبری امام راحل (ره)، مقاومت مردم در جنگ تحميلی ۸ ساله و تقديم اين همه شهيد و جانباز و تحمل همه شدائد و سختی‌ها توسط مردم ايران، همه و همه برای اسلام و حاکميت دين بوده است.
وی افزود: هيچ‌کس منکر نيست که اعتقادات اسلامی مردم که هرگاه احساس خطر کردند، با حضور ميليونی خود از نظام و اسلام دفاع کرده‌اند و عزت امروز ايران، از اسلام است؛ نه از ايران و ايرانی بودن.
آيت‌الله يزدی اضافه کرد: ايران شاهنشاهی در طول تاريخ، جز ظلم و ستم و وابستگی به شرق و غرب کار چشم‌گيری نداشته و در جريان انقلاب، کسانی که دنبال ثروت، زندگی و مال و دنيا بودند، يا فرار کرده و از کشور خارج شدند و يا در گوشه و کنار دنبال خوشگذرانی‌های خود بودند اما مردم عزيز به خصوص نسل جوان ما، جان خود را در دست گرفته به ميدان آمدند.
وی خاطر نشان کرد: امروز ناديده گرفتن حقايق و زيرسؤال بردن عزت اسلام و مسلمين به خاطر خوش‏آمد اين و آن و حرف‌هايی که سلطنت‌طلبان و ملی - مذهبی‌ها زده و می‌زنند را به زبان آوردن بسيار تأسف‌انگيز است؛ به خصوص با داشتن مسئوليتی خطير در رياست جمهوری.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه نمی‌تواند در اين گفت‌وگوی اجمالی همه نقاط لغزش و انحراف رئيس دفتر رئيس جمهور به خصوص در مطالبی که اگر گفته باشد، خطرناک است، برشمرد، به ذکر برخی جملات از رحيم‌مشائی پرداخت که آنها را نمونه‌هايی از انحرافات فکری نامبرده دانسته است.
آيت‌الله يزدی با اشاره به جملات رحيم‌مشائی که گفته بود "اگر يافتيد جايی را که خدا تکريم شده اما انسان تکريم نشده، بدانيد آن خدا همان خدا نيست "، "اگر ديديد جايی انسان تکريم شده است و خداوند پيدا نيست، يقين بدانيد آنچه تکريم شده، انسان نيست "، به طرح اين سؤال پرداخت که پس آن همه آيات قرآنی که درباره‌ خداوند متعال و آيات الهی است، چه معنی دارد؟
وی بر همين اساس تاکيد کرد که به هر حال صلاح نظام، تشکيلات رياست جمهوری و شخص رئيس جمهور که همواره در خط رهبری و حامی مبانی دينی بوده‌ است، نيست که رئيس دفتر وی در بحث‌های تخصصی که نسبت به آنها بی‌اطلاع است، وارد شود و بيش از اين به حيثيت خود و مرتبطين آسيب برساند.
آيت‌الله يزدی تصريح کرد: ايران امروز که در سايه‌ انقلاب اسلامی پيشرفت و رشد قابل توجهی داشته و رهبر معظم انقلاب که با تدبيرهای دقيق و حساب شده، توانستند آتش فتنه را خاموش کنند، آماده همکاری با کسانی است که دشمنی ندارد، اما ميدان برای دشمنان اسلام و انقلاب بسته است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خاتمه با دعا برای هدايت همگان و ايمن شدن از شر نفس، خدا را سپاس گفت که حقايق روشن و آشکار است و مردم کشورمان بيدار و متوجه هستند و اقشار مختلف جامعه از دانشگاهيان، نخبگان، فرهيختگان تا اعاظم و روحانيت و مراجع عظام، همواره مترصد و نگهبان اسلام و انقلاب و نظام هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016