دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس ديوان عدالت اداری: قرار دادن مکتب ايرانی در مقابل مکتب اسلام نوعی شرک است، ايسنا

*مسئولان جملاتی به زبان نياورند که باعث کدورت قوا و تفرقه ميان مردم شود


رييس ديوان عدالت اداری گفت: مسوولان نبايد جملاتی به زبان بياورند که باعث کدورت سه قوه و همچنين تفرقه ميان مردم شود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومی ديوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظری در جلسه صبح امروز هيات عمومی ديوان عدالت اداری با تبريک حلول ماه مبارک رمضان گفت:‌ به تعبير پيامبر عظيم‌الشان اسلام روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان از بهترين ايام سال است و خداوند در اين ماه بندگان خود را به ضيافت خود دعوت کرده است و همه ما می‌دانيم که زندگی ما از برکت وجود نعمت‌های الهی است و ما همواره از اين نعمت‌های بی‌پايان پروردگار استفاده می‌کنيم اما ضيافت الهی در ماه مبارک رمضان از نعمت‌های ويژه خداوند به بندگانش است که بايد خود را مهيای ورود به مضيف‌خانه الهی کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس ديوان عدالت اداری با بيان اينکه از کسانی که تريبون‌های رسمی در اختيار دارند و به جهت جايگاه خود در رسانه‌ها حضور پيدا می‌کنند انتظار داريم خدا را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: اينکه در جمع خبرنگاران عليه قوه قضاييه و آراء قضات سخن گفته شود و اينکه فردی از جايگاه شخصيت حقوقی خود بگويد قوه قضاييه به دنبال محکوم کردن افراد است دور از انتظار است و باعث تفرقه بين دستگاه‌ها و مردم می‌شود.

منتظری گفت: از مقاماتی که در جايگاه بزرگان نشسته‌اند انتظار نداريم سخنی بگويند که با سخنان امام (ره) تضاد داشته باشد.

منتظری يادآور شد: قرار دادن مکتب ايرانی در مقابل مکتب اسلام نوعی شرک است. نمی‌توان آنها را روبروی هم قرار داد؛ اين گونه سخن گفتن باعث تفرقه و موضع‌گيری می‌شود و علما، طلبه‌ها و دانشجوها را نگران می‌کند و آنان ساکت نمی‌نشينند. اينگونه جملات در واقع آب به آسياب دشمن ريختن است.

وی با بيان اظهارات رييس جمهور در روز خبرنگار افزود: دور از شان و شخصيت حقوقی رييس جمهور است که چنين جملاتی بر زبان بياورد. رييس‌جمهوری جايگاه رفيعی دارد. وی پس از مقام معظم رهبری عاليترين مقام اجرايی کشور است و نبايد اين تعابير را درباره قوه قضاييه به کار می‌برد.

منتظری افزود: اگر بر فرض حکم يا رای خاصی وجود داشته باشد مسيرهای قانونی باز است و می‌توان به اصلاح آن پرداخت.

رييس ديوان عدالت اداری افزود: از زمان تصدی رياست ديوان اداری بارها گفته‌ايم که بنای تعامل منطقی با دستگاه‌های دولتی داريم. ما در هرجايگاهی که هستيم بايد در جهت مصلحت نظام و جامعه گام برداريم و نبايد در صدد تضعيف يکديگر باشيم.

وی افزود:‌ ما در طول روز شاهد صدها شکايت از قوه مجريه در ديوان عدالت اداری هستيم و آيا درست است عليه قوه مجريه سخن به زبان بياوريم و آن را در رسانه‌های گروهی مطرح کنيم.

منتظری گفت:‌ آيا می‌دانيد اين حرف که قوه قضاييه دنبال محکوم کردن اشخاص است چه آثار و تبعاتی در جامعه دارد؟ قوه قضاييه مسير قانونی خود را طی می‌کند تا هر کس به حق قانونی و شرعی خود برسد و ما اگر مشکلی هم در خصوص حکم دادگاه داريم بايد از طريق قانونی آن را حل و فصل کنيم.

وی همچنين در مورد ادبيات و تعابير بالاترين شخصيت اجرايی کشور افزود:‌ حتی سخنانی که در جهت تحقير دشمنان به کار می‌رود بايد متين و هوشمندانه باشد و انتظار ما اينست که رييس جمهور ايران با توجه به جايگاه خود تعابير مناسب به کار برده و در حقيقت در بيان کلماتی که به زبان می‌آورد دقت داشته و آن را متناسب با جايگاه بيان کند.

وی در پايان اين شيوه را منطقی، معقول و خداپسندانه ندانست و ابراز اميدواری کرد که انشالله در ماه مبارک رمضان به خود سازی بپردازيم و دلهای ما به هم نزديک‌تر شود تا دشمن و شيطان در ما نفوذ نکند و در جهت پيشرفت و توسعه‌ی ايران اسلامی گام موثری برداريم.

در اين جلسه تعدادی از پرونده‌ها در صلاحيت هيات عمومی مورد رسيدگی قرار گرفت از جمله بخشنامه سازمان امور مالياتی کشور که برمبنای آن ۵ درصد از کل مبالغ قرادادهای خريد و پرداخت و حق الزحمه، خدمات ارايه شده به دستگاه‌های اجرايی به عنوان علی الحساب ماليات مودی از مبلغ کل قراداد کسر و به حساب تعيين شده از سوی سازمان امور مالياتی واريز می‌شد به لحاظ مغايرت با ماده ۱۰۴ قانون ماليات‌های مستقيم و توسعه غيرقانونی دامنه شمول قانون و خارج بودن از ورود اختيارات آن سازمان ابطال شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016