دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رانت واحد درسی به دانشجويان حکومتی، دانشجونيوز

ـ اخيرا در دانشگاه های کشور طرحی با عنوان "ضيافت انديشه" تبليغ شده است که در ماه رمضان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش دانشجونيوز، طرح مذکور وابسته به نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه‌ ها می باشد که از تاريخ ۲۳ مرداد تا ۱۰ شهريورماه به مدت ۲۰ روز برگزار خواهد شد. ۳۰ دانشگاه بزرگ کشور در مراکز ۳۰ استان و ۵ دانشگاه بزرگ شهر تهران محل اجرای اين طرح است. اين در حالی است که ورود دانشجويان به دانشگاه های سراسری در مردادماه بسيار مشکل است و تنها دانشجويانی که در حال انجام پروژه خود هستند با طی کردن مراحل اداری اجازه ورود به دانشگاه را می يابند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نکته جالب توجه در طرح "ضيافت انديشه" که در دانشگاه های بزرگ کشور با نصب بنرهای بزرگی به تبليغ آن پرداخته اند، معادل بودن شرکت در اين طرح با ۴ واحد درسی می باشد. دراطلاعيه اين مراسم آماده است " برای هر دانشجو با گذراندن ۹ عنوان درسی در طرح ضيافت انديشه ۴ واحد درسی معارف ، از گرايش های گروه معارف احتساب ميگردد ( اين طرح شامل تمامی دروس از تمامی گرايش های گروه معارف ميشود ). واحدهای تابستانی نبايد از نظر زمان برگزاری کلاسها با واحدهای طرح ضيافت تداخل داشته باشند و حضور دانشجويان در کلاسهای طرح ضيافت اجباری می باشد و عدم شرکت به منزله انصراف می باشد."

اينکه چگونه در طول مدت ۲۰ روز مسولين برگزار کننده اين طرح می خواهند ۹ عنوان درسی که معادل ۴ واحد درسی معارف ميشود، را درس بدهند عجيب و تامل برانگيز است.

البته لازم به ذکر است که برگزاری چنين طرحی که در آن واحد های درسی نيز پاس می شود، مناسب دانشجويان بسيجی و سهميه ای است که در وقايع بعد از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ مشغول سرکوب مردم و دانشجويان بوده اند.

سرکوب دانشجويان طی سالهای اخير، به خصوص وقايع يک سال گذشته باعث شکاف هر چه بيشتر بين دانشجويان و حکومت ايران شده است. اکنون مسئولين فرهنگی و امنيتی کشور برای کنترل وضعيت دانشگاه ها، به رانت دهی به اقليت حامی خود دست زده اند، در حاليکه بسياری از دانشجويان معترض با انواع احکام محروميت از تحصيل و مشکلات بسيار برای ادامه تحصيل خود مواجه هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016