سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: اگر کسی از اسلام منحرف شد، اول تذکر می‌دهيم و بعد بر او چوب می‌زنيم، ايسنا

- خيال نکنيم کسی که چند روزی برای اسلام وکشور زحمت کشيد تضمين شده است
ـ هرکس با اين نظام مخالفت کند، هدفش تضعيف ولايت فقيه است


رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی با انتقاد شديد از کسانی که « مکتب ايران را به جای مکتب اسلام معرفی می‌کنند» گفت: اين افراد خودی نبوده بلکه، غيرخودی‌اند؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ايم و از کسی حمايت می‌کنيم که حامی اسلام و تابع رهبری باشد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله مصباح‌يزدی در جمع فرماندهان و مسوولين نيروی زمينی، بنياد تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء و هوا فضای سپاه، خط امام را خط واقعی اسلام برشمرد و افزود: بايد نسبت به مبانی نظام و اصول خط امام که خط واقعی اسلام است شناخت داشته باشيم و مواظب باشيم که خط ايشان که همان روح اسلام است، لطمه نخورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اين‌که « بايد حواس‌مان جمع باشد» خطاب به کسانی که « ادعای خط امامی بودن » دارند، خاطرنشان کرد:امام راحل در کدام سخنرانی خود از اسلام ده بارسخن نگفت و از ايران نام برد؛ ما که پيرو او هستيم بايد همان روش را ادامه دهيم.

وی با بيان اين‌که « آن‌چه به ما عزت بخشيده، اسلام است» تصريح کرد: ايران در زمان رژيم پهلوی هم بود، آن‌ها طرفدار ناسيوناليسم و ملی‌گرايی مثبت بودند؛ حالا ما بايد همان شعارها را زنده کنيم؟ پس اسلام و انقلاب چه شد!

اين عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: برخی‌ها می گويند نسبت به احکام اسلام سست شويم اين‌ها که مهم نيست! سوال اينست که پس چه چيزی مهم است؟ ملت برای اين‌ها جان داده‌اند.

رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی ادامه داد: بايد حواس‌مان جمع شود؛ چراکه انحراف از اينجا شروع می‌شود، اصول فراموش نشود، اصول يعنی تابع رهبر و ولايت فقيه و در اين اصول شرايط زمان و تصميمات سياسی نمی‌تواند تغيير ايجاد کند و تا ظهور امام زمان(عج) اين اصول خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما بر سر عقايد و اصول خود صدها هزار شهيد داده‌اند، ما بر سر اين عقايد معامله نمی‌کنيم، اگر کسی از اسلام منحرف شد، اول تذکر می‌دهيم و سپس بر او چوب خواهيم زد.

وی گفت: ما اسلام را می‌خواهيم و هرکس اسلام را بخواهد خدمتگزار او هستيم و در اين مسير با کسی عقد اخوت نبستيم، هرکس از اسلام کج برود، ردش می‌کنيم.

مصباح يزدی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به آيات قرآن و سرنوشت قوم بنی اسرائيل و توصيه خداوند به پيامبر اسلام به استقامت و پايداری افزود: در طول تاريخ کم نبودند کسانی که دعوت انبياء را پذيرفته و حتی در راه خدا جهاد کردند، اما تا آخر نايستادند و در وسط راه ماندند و حتی به جبهه دشمن رفتند.

وی با بيان اين‌که « داستان‌های قرآن برای ما مسلمانان عبرت‌آموز است» خاطرنشان کرد: در سر راه همه ما، امتحان‌های سختی وجود دارد، راه حق را بايد ادامه داد و استقامت داشت و به راه کج نرفت تا منحرف نشويم.

وی به نعمت انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: بيش از ۳۰ سال است که خدا نعمتی به ما داده که در تاريخ نظير آن را جز در زمان وجود پيامبر سراغ نداريم.

رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی با اشاره به وضعيت ملت ايران قبل از انقلاب با وضعيت قوم بنی‌اسرائيل در زمان فرعون تصريح کرد: در همسايگی ما قيامی عليه استعمار آمريکا اتفاق افتاد که شاه ايران از ارتش برای سرکوبی آنان استفاده کرد و صدها نفر را کشت، اما کسی از آن سوال نکرد و اين ذلتی بود که ملت ايران داشتند.

وی به عزت و عظمت ايران بعد از انقلاب اشاره کرد و يادآور شد: امروز آمريکا برای حل بسياری از مشکلات رسما از ايران کمک می‌خواهد و از طرفی می‌خواهد به ايران حمله کند و از سويی درخواست کمک برای نجات از باتلاق عراق و افغانستان را از ايران دارد.

وی ريشه انحرافات ايجاد شده در کشورها و ملت‌ها را کسانی که روزی پرچمدار آن‌ها و يا مقامات عالی بودند دانست و افزود: فتنه جمل از امثال زبير که پسر عمه حضرت علی بود، اتفاق افتاد و اين به خاطر عدم استقامت در راه حق بود.

اين عضو مجلس خبرگان به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بايد سال‌ها بگذرد تا معلوم شود که چه خطری برای اسلام و ايران بود و خداوند چگونه اين خطر را از سر اسلام و ملت ايران رفع کرد.

وی با بيان اين‌که « نبايد بگوييم فتنه تمام شده است» اظهارکرد: هنوز کسانی در سايت‌های شان می‌نويسند، که حکومت امام ،حکومت ديکتاتوری بود و ما طرفدار پلولاريسم سياسی هستيم. صريحا می‌گويند ما به جای جمهوری اسلامی، ايرانی می‌خواهيم.

مصباح يزدی گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه ديگر و آزمايشی جديد در کلاس‌های بالاتر است، نبايد خيال کنيم کسی که چند روزی برای اسلام وکشور زحمت کشيد تضمين شده است، بايد تا آخر پشت سر رهبری باشيم تا منحرف نشويم.

وی محور انقلاب اسلامی را ولايت فقيه دانست و افزود: همه دنيا حکومت ما را به عنوان ولايت فقيه می شناسند و همه موفقيت‌ها به خاطر آن است، هرکس با اين نظام مخالفت کند، هدفش تضعيف ولايت فقيه است.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی با بيان اين‌که « يک بعد جريانات فتنه، نظری، فکری و عقيدتی است» خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهيم در مقابل فتنه‌های آينده آماده باشيم بايد افکار خود را قوی کنيم که محور آن ولايت فقيه است.

رييس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی گفت: بايد مواظب باشيم که نفوذها در نيروها اثر نکند تا زاويه‌ای در دورن نظام باز نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016