سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان زندانی سياسی ارژنگ داودی در بيست و هشتمين روز اعتصاب غذا، در معرض خطر جدی قرار دارد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی ارژنگ داودی در بيست و هشتمين روز اعتصاب غذا شرايط جسمی اش به نقطه حادی رسيده است و خطر جدی جان او را تهديد می کند.

زندانی سياسی ارژنگ داودی در پايان چهارمين هفته اعتصاب غذای خود وضعيت جسمی اش به نقطه حادی رسيده است. عوارض ناشی از شکنجه ها در طی دوران بازداشت و اعتصاب غذای باعث شده است که شرايط جسمی او را به نقطه خطرناکی برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در حال حاضر از عوارضی مانند افت فشار خون که با گذشت زمان حادتر شده است،افت شديد ديد وتار شدن قدرت بينايی اش ،سردرد،سرگيجه و عدم توان تحرک رنج می برد.

از طرفی ديگر بازجويان وزارت اطلاعات و گردانندگان زندان گوهردشت کرج فشارها را برزندانی سياسی ارژنگ داودی شدت بخشيده اند و زندانيان سياسی که به آقای داودی در شرايط حاد جسمی کمک می کنند به بازرسی و اطلاعات زندان فرا خوانده می شوند و آنها را مورد تهديد قرار می دهند که در صورت ادامه کمک به آقای دودی به سلولهای انفرادی انتقال خواهند يافت.زندانی سياسی منصور رادپور از جمله کسانی است که به بازرسی و اطلاعات زندان گوهردشت کرج فرا خوانده شد و مورد تهديد رضا ترابی رئيس بازرسی زندان ،کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان قرار گرفت. آنها زندانی سياسی منصور رادپور را تهديد کردند در صورت کمک به آقای داودی او را به سلولهای انفرادی بند ۱ منتقل خواهند کرد.

علی حاج کاظم رئيس زندان دستور عدم رسيدگی پزشکی به آقای دودی را صادر کرده است و چندين روز است که آقای داودی عليرغم شرايط حاد جسمی مورد معاينه و درمان قرار نمی گيرد.

شرايط و دلايل موجود حاکی از آن است که بازجويان وزارت اطلاعات و گردانندگان زندان قصد حذف فيزيکی اين زندانی سياسی را دارند.بخصوص که يکی از خواسته های آقای داودی رسيدگی به شکايت او عليه علی حاج کاظم رئيس زندان می باشد.

زندانی سياسی ارژنگ داودی که در بند ۳ معروف به بند کارگری زندان گوهردشت کرج زندانی می باشد در تاريخ ۲۳ تيرماه در اعتراض به شرايط و محدوديتهای غير انسانی وادار به اعتصاب غذا شد.آقای داودی خواستار احقاق حقوق اوليه خود مانند؛پايان دادن به لغو ملاقات و ممنوع تماس بودن با خانواده اش/رسيدگی پزشکی به وضعيت جسمی اش/پايان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده اش و رسيدگی به شکايتی که عليه علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت نموده است می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016