دوشنبه 25 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های شانزده زندانی اعتصابی باز هم از ملاقات محروم شدند، کلمه

اغلب اين زندانيان اعتصاب کننده برای سومين هفته متوالی و برخی از آنها برای چهار مين هفته متوالی از حق ملاقات محروم شده اند. مقامات زندان اوين از جمله صداقت رييس زندان اوين در روزهای گذشته با حضور در بند ۳۵۰ اوين به زندانيان سياسی اين بند گفته است که سرنوشت بد اعتصاب کنندگان درس عبرتی برای بقيه خواهد شد.وی پيش از اين زندانيان بند ۳۵۰ اوين را به کهريزکی شدن تهديدکرده بود.


کلمه -گروه اجتماعی :خانواده شانزده زندانی اعتصاب کننده اوين امروز نيز با درهای بسته روبرو شدند و اين پاسخ را شنيدند :اين هفده زندانی همچنان درانفرادی های بند ۲۴۰ هستند و ممنوع الملاقات .

به گزارش خبرنگار کلمه ،ماموران اوين در برابر اصرارهای فراوان خانواده های نگران که می خواستند از سلامتی عزيزانشان باخبر شوند ،گفتند :«فعلا قراراست در انفرادی بمانند و نگرانی شما هم ربطی به ما ندارد.می خواستند آن روز که اعتراض می کردند به فکر اين روزها باشند .مگر نمی دانيد اعتراض واعتصاب غذا در زندان جرم است؟حالا درس عبرتی می گيرند تا ديگر از اين اغتشاش ها در زندان نکنند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين خانواده ها پس از اين ،به مقابل در اصلی اوين رفتند و در اعتراض به ممنوع الملافات شدن اين زندانيان دست به تحصن زدند.

اين درحالی است که خانواده های شانزده زندانی اعتصاب کننده اوين که پس از چندهفته ، هيچ تماس و ملاقاتی با عزيزان شان نداشتند با ارسال نامه هايی به مسوولان مختلف قضايی از جمله دادستان تهران از آنها خواسته بودند که امکان ملاقات با اين زندانيان را که هم اکنون در سلول انفرادی به سر می برند فراهم کنند.

به گفته تعدادی از خانواده های زندانيان به نظر می رسد که مسوولان زندان اوين در حال لجبازی و انتقام گرفتن از اين زندانيان هستند که پيام اعتراض شان را به بيرون از ديوارهای بلند اوين رسانده اند .

مقامات زندان اوين از جمله صداقت رييس زندان اوين در روزهای گذشته با حضور در بند ۳۵۰ اوين به زندانيان سياسی اين بند گفته است که سرنوشت بد اعتصاب کنندگان درس عبرتی برای بقيه خواهد شد.

وی پيش از اين زندانيان بند ۳۵۰ اوين را به کهريزکی شدن تهديدکرده و گفته بود که برای ما که آمريکا را سر جايش نشانده ايم ،برخورد با شما کاری ندارد.

مادر يکی از زندانيان سياسی می گويد :«فرزندان ما زندانی هايی هستند که بدون هيچ دفاعی در زندان هستند . نگه داری طولانی مدت آنها در سلول های انفرادی بخصوص در ماه رمضان ظلم مضاعف است.حتی در تعاليم مذهبی توصيه به مدارا با اسير و زندانيان شده است و ما نمی دانيم چرا مسوولان زندان با فرزندان ما در ماه مبارک رمضان چنين می کنند و مقامات قضايی نيز در برابر تظلم خواهی ما هيچ کاری نمی کنند.»

شانزده زندانی اعتصاب کننده زندان اوين از بيست روز پيش از هر گونه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده هايشان محروم شده اند . خانواده ها می پرسند چه کسی تضمين می کند که بعد ازيک اعتصاب غذای پانزده روزه حال جسمی اين عزيزان خوب باشد.

اغلب اين زندانيان اعتصاب کننده برای سومين هفته متوالی و برخی از آنها برای چهار مين هفته متوالی از حق ملاقات محروم شده اند.

به گفته منابع مطلع ،حوادث روی داده در زندان اوين طی سه هفته گذشته بيش از هرچيز ناشی ازعدم مديريت صحيح صداقت ،رييس زندان اوين بوده است که به جای رسيدگی به شکايت زندانيان در خصوص اعتراض به شرايط نامناسب زندان و رفتار نامناسب زندانبان ها ، با انتقال ۱۷ زندانی به انفرادی، بحران را در بند ۳۵۰ دامن زده است. به دليل همين سو مديريت و وعده های دروغين زندانيان پس از انتقال به انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند.مسوولان قوه قضاييه از جمله دادستان تهران در سه هفته گذشته موضع مستقيمی در برابر بحران اوين نگرفته اند .

اين منابع همچنين خبر از خشم شديد مسوولان زندان اوين و مسوولان قضايی از بازتاب گسترده اعتصاب غذای ۱۶ زندانی سياسی بند ۳۵۰ خبر داده اند و همين موضوع را يکی ازعوامل ادامه حبس انفرادی و قطع هرگونه تماس تلفنی و ملاقات آنها دانسته اند.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تحکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی ، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که دو هفته در اعتصاب غذا بوده اند.

کيوان صميمی روزنامه نگار،همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد و اعلام کرده تا انتقال همه زندانيان به بند عمومی ۳۵۰ به اعتصابش پايان نخواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016