چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با افزايش يک سال زندان: همسر منصور اسانلو خوستار پيگيری نهادهای بين المللی برای آزاد همسرش شد، کمپين بين المللی حقوق بشر

کمپين/ مصاحبه: پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو فعال برجسته کارگری درمصاحبه با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران درخصوص افزايش مدت زمان زندان همسرش ابراز شگفتی کرد و خواستار پيگيری نهادهای بين المللی برای آزاد همسرش شد. منصور اسانلو هفته پيش به اتهام تبليغ عليه نظام به يک سال حبس علاوه بر ۵ سال حبس فعلی محکوم شد. همسروی به کمپين گفت: « من و ساير اعضای خانواده آقای اسانلو براساس قولی که مسوولان کشورمان از جمله وزير کار و رييس قوه قضاييه به نهادهای بين المللی مبنی بر آزادی منصور اسانلو داده بودند، برای آزادی وی روزشماری می کرديم و رای صادره جديد بسيار برايمان مايه تعجب بود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پروانه اسانلو گفت: «وی هم اکنون دوران حبسی را می گذراند که به همين اتهام تبليغ عليه نظام محکوم شده است. مگر می شود چنين چيزی؟»

همسرآقای اسانلو روز پنجشنبه به ملاقات وی رفت. به گفته خانم اسانلو وضعيت عمومی وی مناسب بوده است. اگر چه منصور اسانلوگفته است که نسبت به رای صادره اعتراض خواهد کرد: « ايشان می گفتند مسوولان زندان پرونده ای برای وی باز کرده اند که در شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامی رای يک سال حبس در ادامه حبس فعلی صادر شده و در زندان به او ابلاغ شده است. حتی وکلايشان (آقايان مولايی و خورشيد) به شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامی رفتند اما رييس دادگاه به آنها اجازه مطالعه پرونده را نداد. حال قرار است آنها اين هفته مجددا به اين شعبه مراجعه کنند، پرونده را بخوانند و لايحه اعتراضی را برای دادگاه تجديد نظر روی پرونده قرار دهند.»

گفتنی است وکلای آقای اسانلو از انتقال پرونده موکلشان به دادگاه انقلاب بی اطلاع بودند. پروانه اسانلو ادامه داد: «ما واقعا از اين وضعيت ناراحتيم و خواهان تجديد نظر در رای صادره هستيم. » پزشکی قانونی به دلايل مشکلات جسمی عديده اين زندانی، طی اين مدت سه بار رای به عدم تحمل حبس داده اند اما بر خلاف قوانين موجود منصور اسانلو هنوز آزاد نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016