چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متوسط خريد بنزين از ۲۰ تا ۳۰ ليتر به ۵ تا ۱۰ ليتر کاهش يافته است، ايلنا

شايد برای اولين بار باشد که صف‌های طويل برای خريد بنزين در پمپ بنزين‌ها نه به خاطر افزايش مصرف بنزين بلکه به خاطر کاهش مصرف آن رخ داده است.


ايلنا: متوسط خريد بنزين توسط خودروهای سواری و موتوسيکلت‌ها به شدت کاهش يافته است.
رييس سنديکای جايگاه‌داران پمپ بنزين ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرگزاری ايلنا افزود: خريداران پمپ بنزين کمتر نسبت به خريد يک باک بنزين طی ماه‌های اخير اقدام می‌کنند و غالب دارندگان خودروهای سواری در هر بار مراجعه به پمپ بنزين بين ۵ تا ۱۰ ليتر بنزين می‌خرند.
بيژن حاج محمدرضا گفت: ميزان خريد بنزين توسط دارندگان موتوسيکلت به يک تا يک و نيم ليتر رسيده است که اين وضعيت جايگاه‌داران را با مشکلات عديده‌ای روبرو کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی پيش از اين متوسط خريد بنزين توسط خودروهای سواری بين ۲۰ تا ۳۰ ليتر بوده است.
او با اشاره به صف‌های طويل مقابل پمپ بنزين‌ها گفت: حجم کار جايگاه‌داران به شدت افزايش و درآمد آنها به شدت کاهش يافته است. به هر حال کاهش سهميه‌ها و گرانی بنزين نيمه آزاد سبب شده است تا مردم تنها به خريد بين ۵ تا ۱۰ ليتر بنزين اکتفا کنند و برای پر کردن يک باک به دفعات به پمپ بنزين مراجعه کنند.
او گفت: همين مساله ساده نشان می‌دهد بنزين ليتری ۴۰۰ تومان برای مردم گران محسوب می‌شود که حتی در شهرهای بزرگی مثل تهران برای خريد يک باک بنزين با مشکلاتی روبرو می‌شوند.
حاج محمدرضا گفت: شايد برای اولين بار باشد که صف‌های طويل برای خريد بنزين در پمپ بنزين‌ها نه به خاطر افزايش مصرف بنزين بلکه به خاطر کاهش مصرف آن رخ داده است.
وی در توضيح اين مطلب افزود: برخی از ما سئوال می‌کنند آيا پمپ بنزين‌ها در شرايط فعلی با کمبود بنزين روبرو نيستند و تحريم‌ها تاثيری بر وضعيت عرضه سوخت نگذاشته است. در جواب اين سئوال می‌گوييم که به جای کمبود بنزين ما با کمبود مشتری روبرو شده‌ايم.
وی ادامه داد: ميزان فروش بنزين از ۱۵۰ هزار ليتر در روز به حدود ۹۰ هزار ليتر کاهش يافته و اين روند کاهشی تداوم دارد. به طوری که حتی در مرداد ماه نسبت به تيرماه شاهد کاهش مصرف بنزين بوديم.
او با اشاره به نبود برنامه روشن برای عرضه بنزين در نيمه دوم سال گفت: سهميه‌های بنزين همين حالا هم بسيار کم هستند و تجربه عملی ما نشان داد که با کاهش سهميه‌ها به حدود ۲ ليتر در روز بسياری از دارندگان خودرو برای سوختگيری آزاد مشکل دارند. حال اگر اين سهميه هم حذف شود معلوم نيست جايگاه‌داران با چه مشکلاتی بايد دست و پنجه نرم کنند.
حاج محمدرضا در جواب اين سئوال که آيا آمار کاهش مصرف بنزين آمار خوشايندی نيست، گفت: وضعيت درآمدی جايگاه‌ها اسف‌بار است. اين سيستم‌های جديدی که هر روز به ما تحويل می‌دهند واقعا بلای جان ما شده است. ما هم از کاهش مصرف سوخت خوشحاليم اما صف‌های طويل مقابل پمپ بنزين‌ها را ببينيد. اين تراکم غيرمنطقی نشانه چيست.
او گفت: شايعاتی درباره رسيدن قيمت بنزين به ۸۰۰ تومان مطرح است و مردم دائما در اين مورد از جايگاه‌ها هم سئوال می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016