یکشنبه 10 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش 31 درصدی ترانزیت کالاهای نفتی از کشور، مهر

ترانزیت کالاهای نفتی در بنادر کشور در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 88 بیش از 31 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در 4 ماهه ابتدای سالجاری به بیش از 42 میلیون و652 هزار تن رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل در حدود 40 میلیون و 672 هزار تن بود.

برهمین اساس، مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در 4 ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.87 درصد افزایش یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال، از مجموعه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر در چهارماهه اول امسال، در حالی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی با بیش از 28 میلیون و 812 هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.02 درصد افزایش داشته است که در همین مدت تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی با حدود 13 میلیون و 838 هزار تن کاهشی 11.41 درصدی را تجربه می کند.

همچنین حجم کل تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر کشور با 31.71 درصد افزایش از 729 هزار و 465 TEU به 960 هزار و 465 TEU رسید.

آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی می افزاید: در حالی میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از بنادر کشور در چهارماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 55.03 درصد افزایش یافته که میزان صادرات کالاها نفتی از بنادر در همین مدت با کاهشی چشمگیر 20.27 درصدی مواجه شده است.

البته واردات کالاهای غیر نفتی و نفتی از بنادر در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 4.19 درصد و 9.05 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین در حالی ترانزیت کالاهای غیرنفتی در4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال رشد چشمگیر 81.59 درصدی را نشان می دهد که ترانزیت کالاهای نفتی در همین مدت 31.07 درصد کاهش نشان می دهد. به عبارت دیگر، ترانزیت کالاهای نفتی از بیش از یک میلیون و 948 هزار تن به بیش از یک میلیون و 342 هزار تن کاهش کاهش یافته است.

بر همین اساس تعداد مسافران جابه جا شده از بنادر کشور بوسیله ناوگان دریایی نیز در4 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ناگاه با کاهشی 31.30 درصدی مواجه شده، این در حالی است که در این میزان در 3 ماه ابتدای سالجاری کمتر از 2 درصد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016