دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: تحريمها به نفع ذخاير ارزی - ذخاير ارزی کشور در مدت زمان کوتاهي 2 برابر شده است، مهر

رئيس کل بانک مرکزي با اعلام اينکه با برنامه ريزيها و تغيير ترکيب سبد ارزي ذخاير ارزي کشور در مدت زمان کوتاهي 2 برابر شده است، گفت: اجازه ورود هر کالايي را به کشور ندهيم.

محمود بهمني در گفتگو با مهر درباره تاثير تحريمها بر اقتصاد و ذخاير ارزي کشور گفت: از نظر تجارت خارجي بايد واردات کشور کاهش يابد.‏ به عبارت ديگر، اجازه ندهيم که هر کالايي وارد کشور شود.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه در واردات کالاها به ويژه در شرايط فعلي بايد به سراغ کالاهاي ضروري برويم‏، تصريح کرد: به ميزان کافي براي ورود کالاهاي ضروري تمهيدات لازم فراهم شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحريمها به نفع ذخاير ارزي

وي با تاکيد بر اينکه تحريمها به نوعي به نفع ذخاير ارزي کشور است‏، زيرا براي واردات ارز کمتري از کشور خارج مي شود‏، اظهارداشت: اين مشکل باعث رونق صنايع و توليدات داخلي مي‌شود و اين همان تبديل تهديدها به فرصتها است.

بهمني ادامه داد: به عبارت ديگر، تحريمها باعث کاهش واردات و ورود کالاهاي ضروري و در نتيجه ذخيره ارز مي شود که اين امر نيز باعث رونق و افزايش کيفيت صنايع خواهد شد.

مصرف بنزين کاهش يابد

وي با اشاره به تحريمهاي اعمال شده براي واردات بنزين، گفت: با توجه به اين شرايط بايد مصرف بنزين را کاهش دهيم،‏ کاهش مصرف کالاهاي وارداتي يعني مقابله با تحريمها در زماني که ناچار به اجراي اينگونه برنامه ها هستيم.

رئيس کل بانک مرکزي تاکيد کرد: براي واردات کالاهاي ضروري تمهيدات لازم فراهم شده است و تجار مي توانند براي رفع مشکلات خود و دريافت راهنمايي‌هاي بانک مرکزي به ما مراجعه کنند.

هنر مقابله با تحريم

وي با بيان اينکه هنر ما اين است که با تحريمها مقابله کنيم‏‌، افزود: پيش بيني هاي لازم در اين خصوص انديشيده شده بود و تحريمها را يک نوع فرصت تلقي مي کنيم.

بهمني در بخش ديگري از سخنان خود يکي از بهترين سياستهاي بانک مرکزي طي سالهاي اخير را مديريت ذخاير ارزي کشور عنوان و بيان کرد: از اين طريق ذخاير ارزي کشور طي مدت کوتاهي، تنها با تغيير سبد ارزي و برنامه ريزي و بدون اينکه حرکت خاصي صورت گرفته باشد‏ دو برابر شد.

وي با اشاره به اينکه بانک مرکزي به موقع براي تبديل ذخاير ارزي وارد عمل شد‏، گفت: بانک مرکزي پيش بيني ها براي تغيير ترکيب سبد ارزي را از حدود دو سال قبل آغاز کرده بود.

تقويت پشتوانه ارزي

رئيس کل بانک مرکزي عنوان کرد: بر اساس اين پيش بيني ها، لازم بود پشتوانه ارزي کشور قوي شود تا چنانچه به مشکلي برخورد کرديم قادر به حفظ کشور باشيم، در غير اين صورت اگر بخواهيم فقط به سياستهاي کوتاه مدت توجه کنيم‏ قطعا دچار زيان خواهيم شد.

بهمني خاطرنشان کرد:‌هر زمان که احساس شود، ارز خاصي به نفع کشور است، آن زمان نيز براي تغيير ترکيب سبد ارزي وارد عمل مي شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016