چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد در جمع دانشجويان: فتنه‌گران كارشان تمام نشده است، ايسنا

محمود احمدي‌نژاد امشب (سه‌شنبه، دوم شهريور) در ديدار جمعي از دانشجويان اظهار كرد: خدا را سپاسگزارم كه امروز زيارت توفيق شما عزيزان را داد و در جمع شما حضور پيدا كردم و انشاءالله در اين ايام مبارك، خداوند بهترين سرنوشت را براي همه ما رقم بزند.

AN-students-fetneh.jpg
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور كشورمان با بيان اين‌كه اين جلسه،‌ جلسه‌ي خوبي است و نشاط، شادابي، جسارت، و آرمان‌خواهي در نزد جوانان ما وجود دارد، گفت: خوشبختانه اين ويژگي‌ها در نسل سوم انقلاب قوي‌تر از نسل‌هاي گذشته وجود دارد و جوانان ما با اين خصوصيات در صحنه حضور دارند و اين شجره‌ طيبه همچنان در حال رشد و نمو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بيان اين‌كه اي كاش فرصت مي‌شد كه دانشجويان ديگري نيز صحبت كنند و از صحبت‌هاي آن‌ها نيز استفاده كنيم، گفت: در اين جلسه چندين نكته را عرض مي‌كنم؛ نكته اول اين است كه كار براي خدا باشد و در واقع اين موضوعي است كه بايد آن را جدي گرفت و اين مسأله بعضا جدي گرفته نمي‌شود. مي‌گوييم؛ ولي جدي نمي‌گيريم. اگر در همين موضوع عميق شويم و انسان همين مسأله را در دستور كار خود قرار دهد، همه مسائل حل مي‌شود. ريشه تمام بدبختي‌ها و مشكلات بشر از آن‌جاست كه كارها براي خدا نيست و وقتي كه كارها براي خدا باشد، راه براي انسان باز مي‌شود و در واقع بن‌بست‌، سرخوردگي و يأسي وجود نخواهد داشت و در چنين صورتي حتا هر روز و هر لحظه، يك روز و لحظه جديد براي انسان خواهد بود و افق و دريافت متعالي جديدي پيش‌ روي انسان قرار مي‌گيرد. انسان هميشه با طراوت و نو خواهد بود؛ چنان‌كه حضرت امام (ره) در سن 89سالگي طراوت يك جوان را داشتند و هر روز بر طراوت ايشان افزوده مي‌شد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه در كاري كه براي خدا باشد، سستي، كهنگي و حتا رقابت وجود ندارد، گفت: در اين صورت كسي جاي كسي را تنگ نمي‌كند و اين‌كه شما مي‌بينيد عده‌اي در برابر حركت ديگران احساس تنگي مي‌كنند، به خاطر اين است كه كارشان براي خدا نيست. در كار براي خدا رقابتي كه عرصه را براي فعاليت كسي تنگ كند، وجود ندارد و افراد نه تنها مزاحم هم نيستند؛ بلكه همه يار و پشتيبان هم هستند.

احمدي‌نژاد گفت: وقتي كار براي خدا باشد، بن‌بستي وجود ندارد و خداوند متعال دائم راه‌هاي جديد را در مقابل انسان قرار مي‌دهد و نشان مي‌دهد.

او با بيان اين‌كه به وجود آوردن زاويه‌هاي باريك و تنگ در عرصه رقابت ممكن است در درازمدت آثار اجتماعي و سياسي گسترده‌اي را به وجود آورد، افزود: اگر زاويه‌اي ايجاد شد، بايد بلافاصله آن را اصلاح كرد؛ چرا كه اگر ادامه پيدا كند، فردا چه بسا بر سر رقابت‌هاي شخصي، كار كشور متوقف شود و پتانسيل اقدامات انقلابي گرفته شود و اين اقدامات از شتاب بيافتد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه عده‌اي براي ضربه زدن به اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها، ستاد تشكيل داده‌اند، گفت: همان‌هايي كه روزي شعارهاي انقلابي‌شان گوش‌خراش بود و كسي غير از خود را انقلابي نمي‌دانستند، زاويه‌هايي با آرمان‌هاي انقلاب پيدا كردند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه عده‌اي اثبات خود را در نفي ديگران جست‌وجو مي‌كنند؛ در حالي كه اگر كار براي خدا باشد، بايد هويت خود را در خدايي بودن جست‌وجو كنند، گفت: در كار براي خدا نياز به دشمن وجود ندارد. البته اگر دشمني بود، همه در مقابل آن صف‌آرايي مي‌كنند؛ اما اگر نبود، هيچ‌گاه دشمن‌تراشي نمي‌كنند.

او با بيان اين‌كه فتنه‌گران كارشان تمام نشده است، گفت: عده‌اي فكر مي‌كنند كار آن‌ها (فتنه‌گران) تمام شده است و بايد دولت و احمدي‌نژاد را مورد هجمه قرار دهند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه اگر كار براي خدا نباشد، هيچ نتيجه و ثمري نخواهد داشت و حتا اگر همه دنيا نيز تحت سيطره انسان قرار بگيرد، هيچ اقدام سازنده و مناسبي نمي‌تواند انجام دهد، گفت: موضوع مهم اين است كه اگر روزي مسؤول شديم، نبايد امپراتوري راه بياندازيم كه متأسفانه اين موضوع در دولت دهم در مورد‌هايي تكرار شد و برخي براي ديدار با فلان مسؤول كه بايد كارها را حل و فصل كند و به امور مردم رسيدگي كند، از من تقاضا مي‌كردند كه از آن مسؤول براي آن‌ها وقت بگيرم كه بتوانند او را ببينند، بايد اين‌ها را حل كنيم و همان‌طور كه گفتم، اگر كار براي خدا نباشد، ثمري ندارد.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: بايد در مرز زمان حركت كنيم و اين يكي از مهم‌ترين مسائل است و بدون ترديد اگر در مرز زمان حركت نكنيم، فتنه‌ها ما را در خود فرو خواهد برد. دشمن جنگ رواني طراحي كرده است تا نتايجي كه از توطئه‌هايش در طول اين 31 سال نگرفته، با جنگ رواني گسترده به دست آورد.

او با بيان اين‌كه عده‌اي بدون توجه به مهم‌ترين مسائل كشور، در زمين دشمن بازي مي‌كنند، ‌گفت: امروز بزرگ‌ترين اتفاق در عرصه اقتصاد و فرهنگ كشورمان در حال وقوع است و قرار است مباني تغيير پيدا كند؛ ولي برخي به دنبال چيز ديگري هستند، حواس‌شان نيست كه در كدام زمين بازي مي‌كنند. وقتي در مرز زمان حركت نكنيم، در زمين دشمن بازي مي‌كنيم.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به ضرورت شناخت مرز زمان و سطح درگيري با جبهه استكبار اشاره كرد و گفت: مسأله امروز دنيا تحول و نوآوري در انديشه و ترسيم فرداي جهان است و اگر نسبت به اين موضوعات آگاهي وجود نداشته باشد و اين مسائل را ندانيم، مي‌رويم در ميداني بازي مي‌كنيم كه مانند داستان كربلاست.

احمدي‌نژاد افزود: امروز دعوا بر سر مديريت جهان است. ما هم طرفدار جهاني شدن و جهاني‌سازي هستيم و امروز ايران شديدتر از غربي‌ها طرفدار جهاني شدن است.

او با بيان اين‌كه هنوز مبارزه با مفاسد تمام نشده، غارت‌گران و براندازان مجازات نشده‌اند و آن‌ها هنوز مشغول فعاليت هستند، گفت: از اين‌رو اگر در مرز زمان حركت نكنيم، فتنه‌ها مي‌آيد و ما را در بر خواهد گرفت و لذا ضرورت دارد كه جلوتر از زمان حركت كنيم تا اين طراحي‌ها و فتنه‌ها از جلويمان رد شوند و از تيررس اين فتنه‌ها در امان باشيم. ما بايد در مسائل عميق باشيم و اسلام نيز انسان عميق مي‌خواهد. ما اگر جامعه‌ي اسلامي مي‌خواهيم، انسان طراز جامعه اسلامي نيز بايد داشته باشيم تا عمق مسائل را مورد توجه قرار دهيم. برخي گويي اصرار دارند كه فضاي عمومي كشور را در سطح متوقف كنند.

به گزارش ايسنا در اين جلسه تعدادي از دانشجويان نيز سخنراني كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016