چهارشنبه 3 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: امنيت اجتماعی جامعه از جهات مختلف مورد تهديد قرار گرفته است، مهر

عباس جعفری دولت آبادی گفت: تامين امنيت اجتماعی جامعه بايد وظيفه اوليه و جدی همه نهادها و سازمانهای متولی باشد و نبايد مقابله با جرايم مرتبط با امنيت اجتماعی به دستگاه های انتظامی و قضايی محدود شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست جديد دادسرای ناحيه ۲۱ تهران (ارشاد) افزود: در شرايط فعلی، امنيت اجتماعی جامعه از جهات مختلف مورد تهديد قرار گرفته است و دشمنان اسلام و انقلاب نيز سعی می کنند از اين وضعيت برای پيشبرد اهداف شوم خود استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين مطلب که بدحجابی جرم تلقی می شود ‌گفت: علما و متدينين در مورد وضعيت پوشش ابراز نگرانی می کنند اين درحالی است که نيروهای پليس و همکاران ما در دستگاه قضائی با جديت، تلاش های زيادی را در اين زمينه انجام می دهند و ضرورت دارد نهادهای فرهنگی هم به موازات اقدامات انتظامی و قضائی به تکاليف و وظايف خود عمل کنند.

دادستان تهران در ادامه همچنين به موضوع فنآوريهای جديد و فضای مجازی پرداخت و افزود: اگر مظاهر جديد تمدن در خدمت پيشرفت جامعه قرار گيرد مفيد خواهد بود، اما متاسفانه همزمان با توسعه اين ابزارها،‌ عده ای در جهت رسيدن به مقاصد خود از آنها سوء‌استفاده می کنند و سعی دارند تا با ايجاد انحراف فکری جوانان برومند اين کشور را از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دور کنند.

وی در اين زمينه به توزيع لوحهای فشرده حاوی فيلمها و تصاوير مبتذل و مستهجن در برخی مناطق تهران اشاره کرد و افزود: برخورد با توزيع کنندگان اين اقلام ضروری است اما نيروی انتظامی بايد اعضای اصلی مراکز و باندهای توزيع اين لوحها را شناسايی و به دادسرا معرفی کند و همکاران ما در دادسرا نيز حداکثر مجازات قانونی را در مورد متهمين چنين جرايمی اعمال کنند.

جعفری همچنين جرايم عليه اخلاق و عفت عمومی را نيز از جمله موضوعات مهم دانست و افزود: هر چند چنين جرايمی در همه جوامع وجود دارد، اما پليس و قوه قضائيه بايد در اين خصوص به ويژه با باندهای سازمان يافته که از طريق برگزاری مجالس لهو لعب ،‌ چنين جرامی را مرتکب می شوند مقابله جدی کند.

وی افزود: هر چند چنين جرايمی از لحاظ کميت در حد پايينی قرار دارد اما همين ميزان اندک نيز می تواند موجب تقليل امنيت جامعه گردد.

دادستان تهران با اشاره به جرم جعل به عنوان يکی ديگر از مسايلی که امنيت اجتماعی را به مخاطره می اندازد ، افزود: جرايمی که توسط عده ای در خصوص جعل اسناد، مدارک و هويت صورت می گيرد از حيث تاثيرگذاری بر امنيت جامعه از اهميت بسيار زيادی برخوردار است و حتی در برخی موارد مثل جعل اسکناس، می تواند امنيت اقتصادی کشور را نيز تهديد کند و لازم است که در اين زمينه اقدامات موثری صورت انجام شود.

جعفری در ادامه آسيبهای اجتماعی را نيز يکی ديگر از موارد تهديد امنيت اجتماعی برشمرد و گفت: کاهش برخی آسيبهای اجتماعی نظير طلاق،‌ اعتياد و فرار از منزل ضروری است.

وی تاکيد کرد: ناامنی های اجتماعی بر بستر آسيبها شکل می گيرند و رشد می کنند و مجرمين نيز از دل چنين آسيب هايی بيرون می آيند.

دادستان تهران اضافه کرد: در زمان حاضر نيروی انتظامی و دستگاه قضائی در بخش پيشگيری از جرم به وظايف خود عمل می کنند اما در اين زمينه نيز بار مسووليت تنها برعهده ما نيست، بلکه بايد در کشور سرمايه گذاری پيشگيرانه توسط همه نهادهای متولی از جمله دولت صورت گيرد و ما اميدواريم بيست و شش نهاد و سازمانی که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث مقابله با تهديدهای اجتماعی مسووليت برعهده دارند به وظايف خود عمل کنند تا شاهد کاهش جرايم مرتبط با امنيت در کشور به ويژه در تهران باشيم.

وی در پايان حجت الاسلام عباسعلی حوزان را به عنوان سرپرست جديد دادسرای ناحيه ۲۱ (‌ارشاد )‌ معرفی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016