جمعه 5 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هواپيما فوکر آسمان در فرودگاه تبريز از باند خارج شد، ايسنا

هواپيمای فوکر شرکت هواپيمايی آسمان که شب گذشته هنگام فرود در فرودگاه تبريز ظاهرا به دليل ترکيدن چرخ از باند خارج و در کانال خاکی اين فرودگاه متوقف شد تلفاتی در پی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشحويان ايران(ايسنا)، پرواز شماره ۷۷۳ متعلق به شرکت هواپيمايی آسمان که قرار بود روز گذشته تهران را به مقصد تبريز ترک کند با دو ساعت نيم تاخير و همچنين سه بار مراجعت مسافران اين پرواز پای پلکان، از زمين برخاست که هنگام فرود در فرودگاه تبريز از باند خارج و در کانال خاکی کنار باند متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين پرواز که قرار بود ساعت ۱۸ و ۴۵ دقيقه روز گذشته(پنجشنبه) انجام شود نهايتا ساعت ۲۱ و ۱۵ دقيقه شب انجام شد

يکی از مسافران اين پرواز در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا گفت:‌ مسافران اين پرواز دو بار تا پای پلکان اين هواپيما رفته و مجددا به ترمينال برگردانده شدند که علت اين موضوع نامساعد بودن شرايط جوی تبريز عنوان شد و برای بار سوم نيز که با اعتراض مسافران مواجه شد و کسی در فرودگاه مهرآباد پاسخگوی مسافران نبود گيت فرودگاه باز شد و بدون هيچ نام و نشانی و اخذ کارت پرواز مسافران تبريز سوار هواپيما شدند.

وی اظهار کرد: هنگام فرود که چرخ‌های هواپيما به زمين خورد هواپيما اوج گرفت و مجددا فرود آمد که با زمين خوردن بال، تعادل هواپيما بر هم خورد و مسافران به جلو پرتاب شدند. خلبان نيز با صدای بلند و با زبان لاتين گفت‌وگو می‌کرد.

به گفته اين مسافر در نهايت و پس از توقف هواپيما، مسافران از طريق در‌های اضطراری از هواپيما خارج و در دره گل‌آلود پياده شدند.

وی اظهار کرد:‌ ۱۰ دقيقه پس از اين حادثه اورژانس آتش نشانی به محل مراجعت کردند و مسافران نيز با وانت نيسان به باند فرودگاه منتقل شدند و از آنجا با اتوبوس‌ها فرودگاه به يک ترمينال شيشه‌ای که پشت فرودگاه بود از فرودگاه خارج شدند.

وی با اشاره به حضور نماينده مردم تبريز در اين پرواز اظهار کرد:‌ در اين ترمينال پس از يک ربع و با پيگيری‌های نماينده مردم تبريز باز شد ومسافران خارج شدند.

به گفته وی وسايل مسافران داخل هواپيما باقيمانده که به گفته مسئولان مربوطه امروز صبح می‌توانند با مراجت به فرودگاه تبريز وسايلشان تحويل بگيرند.

يکی از کارشناسان شرکت هواپيمايی آسمان در اين زمينه به خبرنگار ايسنا گفت:‌ هواپيما هنگام فرود در فرودگاه تبريز به دليل بارانی بودن هوا و لغزنده بودن باند فرودگاه دچار مشکل و از باند خارج شد و با مهارت خلبان در کنار کانال خاکی موجود نزديکی باند فرودگاه متوقف شد.

به گفته وی ‌هيچ يک از مسافران آسيبی نديده و اين حادثه تلفاتی نداشته است.

اين مقام مسئول اظهار کرد:‌ علت اين حادثه توسط تيم کارشناسی در حال بررسی است.

به گفته او مسافران تبريزی که قرار بود بعد از ظهر امروز (جمعه) با اين هواپيما به تهران پرواز کنند با يک پرواز جايگزين منتقل خواهند شد.

در عين حال محسن اسماعيلی ـ رييس هيات مديره شرکت فرودگاه‌های کشور ـ در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وجود کانال خاکی در کنار باند فرودگاه تبريز و بروز حادثه در اين کانال گفت: هيچ کانال خاکی و چاله‌ای در کنار باند اين فرودگاه وجود نداشته و شرکت هواپيمايی آسمان بايد پاسخگوی اين سانحه باشد.

وی افزود: هواپيما در شرايط بارندگی تا انتهای باند فرودگاه تبريز آمده و در قسمت انتهايی باند متوقف و در سطح صاف خاکی خارج از باند متوقف شده است.

اسماعيلی افزود: رسيدگی به اين موضوعات و اعلام نتيجه‌ در خصوص علت بروز حادثه معمولا به عهده سازمان هواپيمايی کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016