چهارشنبه 13 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل هما: خروج توپولوف‌ها تا دی ماه، از ماه آينده بوئينگMD جايگزين توپولوف‌ها می‌شوند، ايسنا

ـ اگر نتوانيم هواپيمای غربی بخريم اجاره می‌کنيم


مديرعامل شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران (هما) از جايگزينی هواپيماهای بوئينگ MD به جای توپولوف‌های شرکت زيرمجموعه خود خبرداد و گفت: اگر نتوانيم تا پايان فرصت پنج ماه هواپيمای ملکی بخريم، ناوگان استيجاری غربی به جای توپولوف‌های ملکی تامين خواهيم کرد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينکه در هر فرصتی به دنبال نوسازی ناوگان هستيم، گفت: بخش دولتی بايد اعتبارات و تسهيلات خريد هواپيما را بپردازد؛ در حال حاضر نيز شرايط برای واردات هواپيما فراهم است و می‌توان هواپيما خريد اما فرآيند جايگزينی ناوگان توپولوف شرکت هواپيمايی ايران ايرتور بر سر راه است وبه شدت پيگيری می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: موفقيت‌هايی هم در اين راستا داشته‌ايم و در آينده نزديک ناوگان جديد به جای توپولوف‌های شرکت ايران ايرتور جايگزين خواهيم کرد.

پرورش گفت: طی فرصت پنج ماهه که به اين شرکت داده شده و يا شايد تا پايان سال، ناوگان ديگری جايگزين توپولوف‌های ملکی شرکت‌های هواپيمايی شود.

مديرعامل شرکت هواپيمايی هما درباره عدم تامين منابع بانکی برای جايگزينی ۱۳ فروند ناوگان توپولوف ايران اير تور، گفت: پيگيری برای دريافت تسهيلات دولتی به منظور خريد هواپيما انجام می‌شود اما اگر تا پايان فرصت داده شده ، نتوانيم هواپيمای ملکی بخريم، ناوگان استيجاری غربی به جای توپولوف‌های ملکی تامين خواهيم کرد.

به گفته وی از ماه آينده به تدريج هواپيماهای بوئينگ MD جايگزين توپولوف‌ها می‌شوند.

پرورش اظهار کرد: واردات هواپيما در شرايط تحريم آسان نيست اما طی۳۰ سال اخير توانسته‌ايم از بحران‌ها و تحريم‌ها عبور و ناوگان هوايی کشور از نظر کمی و کيفی ارتقا دهيم و صنعت هوانوردی کشور با وجود همه مشکلات همچنان روبه پيشرفت بوده است.

مديرعامل شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران گفت: با توجه به حذف نام شرکت هواپيمايی ايران اير تور از فهرست بورس، واگذاری اين شرکت از طريق فرابورس يا مزايده انجام می‌شود و خصوصی سازی اين شرکت منتفی نشده بلکه نوع واگذاری آن در حال بررسی است.

وی درباره نتيجه بازديد کارشناسان سافا از ناوگان شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران گفت: بر اين اساس پرواز چند نوع هواپيما از جمله ايرباس ۳۲۰ و بوئينگ ۷۴۷ به اروپا ممنوع شده اما اين پروازها با ناوگان ايرباس جايگزين انجام می‌شود و هيچ يک از پروازهای هما به اروپا تاکنون لغو نشده و همچنان ادامه دارد.

پرورش درباره مشکل سوخت‌گيری ناوگان هوايی ايران در برخی از فرودگاه‌های اروپايی گفت: مشکلاتی در اين زمينه وجود داشت که با تغيير قراردادها برطرف شده و در حال حاضر مشکلی نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016