دوشنبه 8 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد علی مطهری از ارجاع مواد ۲۳ و ۲۴ لايحه حمايت از خانواده به کميسيون، ايلنا

شکل و غالب رفتار ما به ويژه شخص رئيس مجلس بايد در چارچوب در آئين‌نامه داخلی مجلس باشد و چنان‌چه استدلال شما در مورد ارجاع ماده ۲۲ لايحه حمايت از خانواده به کميسيون را بپذيريم اين استدلال در مورد مواد ۲۳ و ۲۴ جاری نيست.


ايلنا: مطهری نيز به افرادی پيوست که از ارجاع مواد ۲۳ و ۲۴ لايحه حمايت از خانواده به کميسيون حقوقی و قضائی ناراضی بود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، علی مطهری نماينده تهران طی تذکری اظهار داشت: شکل و غالب رفتار ما به ويژه شخص رئيس مجلس بايد در چارچوب در آئين‌نامه داخلی مجلس باشد و چنان‌چه استدلال شما در مورد ارجاع ماده ۲۲ لايحه حمايت از خانواده به کميسيون را بپذيريم اين استدلال در مورد مواد ۲۳ و ۲۴ جاری نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته وی، مواد ۲۳ و ۲۴ می‌بايست در صحن علنی مجلس مطرح شده و چنان‌چه در ضمن مباحثات، اخطار قانون اساسی و تذکر مطرح می‌شد، با رای مجلس يا نظر رئيس مجلس به کميسيون ارجاع می‌شد.
اين عضو کميسيون فرهنگی يادآور شد: نبايد تکليف برخی مواد در خارج از صحن علنی روشن شود و حال که به کم‌توجهی دولت به اجرای برخی قوانين انتقاد می‌کنيم، خودمان نيز بايد مظهر قانون‌گرايی باشيم.
مطهری خاطر نشان کرد: من برای اينکه در آينده اين باب نشود که هر گونه می‌خواهيم مواد قانونی را ارجاع دهيم، اين تذکر را دادم.
علی لاريجانی که رياست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر مطهری گفت: ديروز به علت تذکرات جلسه‌ای با مسئولين کميسيون حقوقی و قضائی گذاشته شد و پيشنهاد ارجاع مواد ۲۳ و ۲۴ توسط کميسيون داده شد و اظهار داشتند که چون اشکالات شرعی در اين مواد وجود دارد بايد با قوه قضائيه مشورت شود و سپس در جلسه مطرح شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016