پنجشنبه 11 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: کسانی که به مذاکرات صلح می‌روند، افرادی بسيار خرفت هستند، ايلنا

ـ در بدبينانه‌ترين تحليل‌ها هم ديگر تا ده الی ۱۵ سال آينده موجودی به نام اسرائيل وجود نخواهد داشت
- اقدامات انجام گرفته در خصوص بازی‌های رايانه‌ای در مقابل حجم توليدات انبوه غرب برای ترويج فرهنگ خشونت اندک است.


رئيس سازمان بسيج مستضعفين معتقد است ؛ کسانی که با رژيم صهيونيستی مذاکره می‌کنند افراد بسيار خرفت هستند.
به گزارش خبرنگار ايلنا ، سردار محمدرضا نقدی در حاشيه مراسم رونمايی از دو بازی رايانه‌ای سازمان بسيج دانش‌آموزی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبنی بر سرانجام مذاکرات صلح در آمريکا اظهار داشت: آنهايی که با رژيم صهيونيستی مذاکره می‌کنند افراد بسيار خرفت هستند زيرا همين افراد زمانی که اين رژيم جعلی در اوج قدرت بود و توانست تا پايتخت لبنان پيش‌روی کند در برابر آن ايستادند، ژست جنگ گرفته و جنگيدند و امروز که اسرائيل در اوج ضعف، ذلت و محاصره است، قدم برای مذاکره ديگر کمال ناهوشمندی و خرفتی است که دست مذاکره دراز کنند.
وی تاکيد کرد: امروز روز سخت گرفتن بر رژيم غاصب اسرائيل و تمام کردن اين قائله است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: بنابراين چنين مذاکره‌ای سرنوشت مذاکرات قبلی و حتی بدتر از آن را نيز خواهد داشت.
وی در پاسخ به سئوال ديگری که به همکاری‌های سازمان بسيج مستضعفين در زمينه توليد بازی‌های رايانه‌ای اشاره داشت گفت: ابزار رايانه‌ای يکی از وسايل آگاه‌رسانی و اطلاع‌رسانی قوی در شرايط فعلی می‌تواند باشد که متاسفانه پيش‌دستی در اين زمينه در اختيار قدرت‌های بزرگ بوده که برای تسلط بر اذهان و امور ملت‌ها و استعمار آنها پيش می‌روند، اما از طرف ديگر جنبش‌های مردمی در اين زمينه شروع شده و به زودی شاهد حضور گسترده در اين فضا خواهيم بود.
نقدی ادامه داد: ما نيز در سازمان بسيج مستضعفين اعلام آمادگی کرديم برای گروه‌هايی که بخواهند در فضای مجازی توليد پويانمايی و از جمله بازی‌های رايانه‌ای با محتوای ارزشی و انقلابی داشته باشند، امکانات سخت‌افزاری را به صورت مجانی را در اختيار آنها قرار دهيم. بدين‌ترتيب ابزار و تجهيزات اين کار که نيروی انسانی خلاق می‌باشد بايد از خود مايه بگذارند و کل هزينه‌ها را نيز ما می‌پردازيم.
وی تاثيرگذاری اين بازی‌ها را خصوصا برای نسل‌های جوان و نوجوان در رابطه با انتقال فرهنگ بسيار بالا دانست و گفت: زمانی که خود نوجوان به عنوان يک عنصر بازی در نظر گرفته می‌شود و حس بازيگری در آن اتفاق را به خود می‌گيرد، طبيعتا اين حس می‌تواند تاثيرات اساسی روی تفکرات وی داشته باشد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سئوال ديگری در خصوص راهپيمايی روز قدس گفت: اين راهپيمايی هر سال شورانگيزتر از قبل بوده و امسال نيز با توجه به مظالم جديدی که رژيم صهيونيستی در سرکوبی و تشديد محاصره مردم غزه و حمله به کاروان آزادی داشت، واکنش ملت ما نيز بسيار جدی‌تر خواهد بود.
وی تاکيد کرد: دنيا بايد بداند که دوران رژيم صهيونيستی به آخر رسيده همان‌گونه که ما روزی کشوری به نام اتحاد جماهير شوروی داشتيم و يا رژيم نژادپرست آپارتايد در آفريقای جنوبی وجود داشت، اما امروز می‌بينيم هيچ اثری از اين عناوين در نقشه‌ها وجود ندارد.
نقدی از بين رفتن ديوار برلين در آلمان را ظلم ديگر ابرقدرت‌ها عليه ملت‌ها شمرد که امروز اثری از آن وجود ندارد و آثار آن تنها در موزه‌ها به فروش می‌رسد.
وی اضافه کرد: ديواری که در فلسطين کشيده می‌شود نيز ترديدی نيست به همان سرنوشت دچار خواهد شد به طوری که تا ده الی ۱۵ سال آينده در نقشه جغرافيايی عنوانی از اسرائيل وجود نخواهد داشت.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين نقش آگاهی‌بخشی و بصيرت‌افزايی در مردم را برای کوتاه کردن زمان پيروزی و آزادی ملت‌ها موثر دانست و در عين حال تاکيد کرد: اما با همه شرايط امروزی در بدبينانه‌ترين تحليل‌ها هم ديگر تا ده الی ۱۵ سال آينده موجودی به نام اسرائيل وجود نخواهد داشت.
وی اقدامات انجام گرفته در خصوص بازی‌های رايانه‌ای از سوی سازمان بسيج مستضعفين را در مقابل حجم توليدات انبوه غرب در رابطه با ترويج فرهنگ خشونت و فساد بسيار اندک ارزيابی کرد و گفت: اين در حالی است که امکانات ما نيز تاکنون بسيار محدود بود، اما هم‌اکنون سازمان بسيج مستضعفين هم آمادگی آموزش و هم آمادگی در اختيار گذاشتن امکانات را برای فعالان در اين عرصه را دارد.
نقدی در خصوص راهپيمايی روز قدس نيز اظهار داشت: اين راهپيمايی برنامه‌ای مردمی است که در سطح وسيع و با حضور مردم برگزار می‌شود. بسيجيان نيز حضور دارند و با برنامه‌هائی در حاشيه راهپيمايی عمق جنايت‌های رژيم صهيونيستی را برای مردم به نمايش می‌گذارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016