چهارشنبه 17 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد سلامتی: استراتژی سکوت بين اصلاح‌طلبان تاييد نشده است، ايسنا

يک فعال سياسی اصلاح طلب گفت: استراتژی سکوت بين اصلاح‌طلبان تاييد نشده است.

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: جمع‌بندی در اين زمينه نيز وجود ندارد، اصلاح‌طلبان آمادگی دارند نقطه نظرات خود را در سطح جامعه مطرح کنند ولی متاسفانه امکانات انعکاس نظرات‌شان را ندارند. نشريات يا وابسته به دولت هستند و يا ناگزير از خودسانسوری شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان از طريق رسانه‌ها در کشور حرف‌شان به جايی نمی‌رسد والا در حال حاضر استراتژی سکوتی مطرح نيست، ولی تا جايی که امکان‌پذير باشد اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند صدای خودشان را به مردم و جامعه از راه‌های مختلف برسانند.

اين فعال سياسی خاطرنشان کرد: از لحاظ قانون اساسی اين حق هر شهروند به خصوص حق احزاب، گروه‌ها و شخصيت‌هاست که بتوانند مواضع خود را اعلام و شرايط موجود را نقد کنند و اين‌ها نيز منعکس شود که هم جهت تنوير افکار عمومی باشد و هم اينکه مسوولان کارهای خود را اصلاح کنند. حق شهروندان است که بتوانند حرف‌شان را بزنند ولی الان صدای کسانی که بخواهند منتقدانه صحبت کنند، بازتاب چندانی ندارد.

وی تاکيد کرد: اصلاح‌طلبان بايد از فضاهای قانونی برای بيان ديدگاه‌های خود استفاده کنند و معمولا هم اين کار را می‌کنند و هيچ وقت هم بيکار نمی‌مانند؛ چراکه در قبال انقلاب و مردم و جامعه احساس وظيفه و مسووليت می‌کنند و هيچ وقت ساکت نمی‌نشينند اما صدايشان به جايی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اين‌که « فعاليت آزاد احزاب و مطبوعات توسعه سياسی و رشد سياسی را در جامعه تضمين می‌کند» اظهار کرد: در چنين شرايطی اشتباهات نيز به حداقل ممکن خواهد رسيد و اين همان بينش قانون اساسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016