چهارشنبه 17 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار ناگهانی احمد قابل به دادسرای انقلاب فريمان: بی اطلاعی دادگاه انقلاب مشهد، کمپين بين المللی حقوق بشر

يکی منبع موثق به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که احمدقابل محقق دينی به دادسرای انقلاب شهرفريمان احضار شده است. به گفته وی مسوولان دادگاه انقلاب مشهد -شهری که وی درآن ساکن است- در اين خصوص چنين احضاری اظهار بی اطلاعی کرده اند. طبق احضاريه ای که به آقای قابل ابلاغ شده است ، وی بايد روز چهارشنبه ، ۱۷ شهريور خود را به دادسرای انقلاب فريمان معرفی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمد قابل پيش از اين ۱۷۰ روز در بازداشتگاه اطلاعات و زندان وکيل آباد مشهد زندانی بود و با سپردن قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود. تا کنون دادگاه انقلاب مشهد در خصوص اين بازداشت هيچ حکمی برای وی صادر نکرده است.

طی روزهای گذشته احمدقابل درمصاحبه ای با کمپين توضيحاتی درخصوص اعدام های متهمين موادمخدر در زمانی که وی طی سال جاری درزندان وکيل آباد مشهد بود ارائه کرده بود. با اين وجود با توجه به به اينکه احضار وی توسط دادسرای فريمان صورت گرفته به نظر می رسد اين احضارارتباطی با اظهارات وی نداشته باشد. مسوولان دادگاه انقلاب مشهد به صالح نيکبخت وکيل آقای قابل گفته اند که از اين حکم احضاريه بی خبرند.

طبق اطلاعاتی که توسط آقای قابل و ديگر زندانيان زندان وکيل آباد مشهد منتشر شده است ، در يکسال گذشته بيش از ۵۰۰ زندانی محکوم به اعدام به صورت گروهی و مخفيانه در زندان وکيل آباد مشهد اعدام شده اند. طبق اطلاعاتی که توسط برخی منابع موثق به کمپين ارائه شده است خانواده های اعدام شدگان و نيز وکلايشان در خصوص زمان اعدام هيچ اطلاعی نداشته و در زمان اعدام نيز حضور نداشته اند. برخی از خانواده روند دادرسی و نحوه ارائه احکام اعدام را نيز زير سوال برده اند. اين اعدام های مخفيانه در مرداد ماه گذشته به شدت افزايش داشته است. به گفته منابع ياد شده همچنان نيز حدود ۲۰۰۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان وکيل آباد مشهد منتظر اجرای حکم اعدام ميباشند که برخی از آنها حکم اعدام خود را سالهاست که دريافت کرده اند. اکثر اين متهمان در ارتباط با حمل و نگهداری مواد مخدر به حکم اعدام محکوم شده اند.

آقای قابل نيز در دو ماهی که در اين زندان نگهداری شده اند از نزديک شاهد دو نوبت اعدام گروهی زندانيان بوده اند و در روزههای اخير در گفتگو با رسانه های مختلف آن را افشا نموده اند.

گفتنی است آقای قابل در بند ۶.۱ زندانی بوده اند ، بندی که صدها محکومان به اعدام در اين بند جمع ميشده اند و از انجا به راهروی سالن ملاقات شرعی منتقل و در اين راهرور به صورت گروهی اعدام شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016