پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت وخيم جسمانی ارژنگ داوودی در زندان رجايی شهر کرج، کميته گزارشگران حقوق بشر

نزديک به ۲ ماه از اعتصاب غذای ارژنگ داوودی می گذرد و همچنان مسئولان هيچ ترتيب اثری نسبت به محقق شدن خواسته های اين زندانی سياسی نداده اند.

منابع خبری از زندان رجايی شهر کرج خبر می دهند که ارژنگ داوودی در شرايط بسيار وخيم و خطرناک جسمی قرار دارد، و هر لحظه ممکن است اتفاقی جبران ناپذير برای وی در زندان بيفتد.

آقای داوودی تا حدی از نظر جسمی ناتوان شده که حتی باکمک دوستانش در زندان، نيز به سختی حرکت می کند. ايشان از نظر شنوايی و صحبت کردن به شدت ناتوان شده، تا حدی که هم بندانش برخی از کلماتی که وی به زبان می آورد را متوجه نمی شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فشار خون اين زندانی سياسی به شدت پايين آمده و در اکثر اوقات، ۷ روی ۶ است. از نظر بينايی به شدت ناتوان شده، تا حدی که دوستان خود را نيز از نزديک نمی شناسد.

به گفته زندانيان هم بند ارژنگ داوودی، ماموران زندان، چند روز پيش، با ايشان درگير شده و الفاظ رکيکی را خطاب به وی به کار برده اند.

همسر ارژنگ داوودی اخيرا در مصاحبه با تلويزيون صدای آمريکا، علت اعتصاب غذای اين زندانی را محدوديت در استفاده از تلفن، گوش دادن مکالمات توسط مسئولان زندان و همچنين ترتيب اثر ندادن به شکايتش عليه رئيس زندان رجايی شهر به نام حاج کاظم اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که علت شکايت آقای داوودی از رئيس زندان، انتقال بی دليل وی به سلول انفرادی در ۲۲ بهمن سال گذشته بوده است.

به گذارش منابع آگاه، همسر اين زندانی سياسی قرار است صبح فردا که روز ملاقات با زندانيان است به زندان رجايی شهر کرج برود تا در صورت اجازه مسئولان، با ارژنگ داوودی ملاقات کرده و از وی درخواست کند که به اعتصاب خود پايان دهد.

گفتنی است که منزل ارژنگ داوودی از سوی قوه قضاييه با حکم قاضی وقت پرونده، آقای حداد، مصادره و به فروش رسيده است.همسر ارژنگ داوودی چندی پيش در مصاحبه با راديو فردا در رابطه با اين مسئله گفته بود که "منزل ما هم محل سکونت بود و هم مدرسه. مدرسه‌ای که مجتمع فرهنگی و آموزشی«پرتو حکمت» درآن قرار داشت و محل تحصيل دانش آموزان بود، که پلمب شد.حتی برای بررسی بيشتر، برای اينکه خانه بازرسی شود بعضی از جاهای خانه را کندند. بعد از آن هم خانه ما پلمب بود. از اول گفتند اين پلمب برای چند روزی،به قول خودشان، است اما در نهايت به سه سال طول کشيد و بعد از ۳ سال مشخص شد که خانه، متاسفانه به فروش رفته است. و ما به هر کسی مراجعه می‌کنيم که چرا؟ هيچ کس جوابی برای ما ندارد."

ارژنگ داوودی در تاريخ ۱۸ آبان سال ۸۲ تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملی و نوشتن مانيفست سکولار ايرانيان دستگير شد و تاکنون در زندان به سر می برد.

وکالت اين زندانی سياسی را ،آقايان دادخواه و رئيسيان بر عهده دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016