چهارشنبه 24 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر ارژنگ داوودی: حال همسرم بسيار وخيم است، کمپين بين المللی حقوق بشر

نازنين داوودی همسر ارژنگ داوودی زندانی عقيدتی درخصوص وضعيت سلامتی همسرش به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «سال پيش تماسهای تلفنی وی قطع شدند و ديگر اجازه تماس با جايی را نداشتند که ايشان هم طی نامه ای در تاريخ ۲۲ بهمن سال ۸۸ از رييس زندان به دليل قطع بی دليل تلفن شکايت کردند. اما به جای پاسخگويی به شکايت ايشان، او را به زندان انفرادی منتقل کردند و در پی آن، ايشان از تاريخ ۲۳ تيرماه دست به اعتصاب غذا زده اند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارژنگ داوودی در تاريخ ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۸۲ در تقاطع بلوار کشاورز با کارگر بازداشت شد و از آن زمان تا به حال به جرم نوشتن مانيفست سکولار، تشکيل جنبش آزادی ايرانيان، توهين به مقدسات و توهين به رهبری و مقامات در زندان به سر می برد.» وی که يک معلم، شاعر و نويسنده است بعد از بازداشت به زندانی در بندر عباس تبعيد و در همانجا به زندان محکوم شد.

همسر اين زندانی سياسی در ادامه به کمپين گفت: «من آنقدر نگران وضعيت ايشان هستم که اميدوارم اين مشکل طی يکی- دو ساعت آينده برطرف شود يعنی آنقدر حال ايشان وخيم است که نمی خواهم بگويم يکی دو روز آينده. با اعتصاب غذای بيش از ۶۰ وضع جسمانی ايشان بسيار بحرانی است. حتی هفته پيش که از زندان به من خبر دادند تا به ملاقاتشان بروم، آنقدر حالشان بد بود که با ويلچير او را به محل ملاقات آوردند.»

گفتنی است ملاقاتهای اين زندانی سياسی با خانواده اش قطع شده است و ملاقات ياد شده آخرين ملاقات خانواده بوده و آن هم به دليل وخامت حال ارژنگ داوودی بوده است. همسر آقای داوودی از طريق خانواده های ساير زندانيان از سلامتی و يا عدم سلامتی همسرش باخبر می شود و به شدت نگران اين وضعيت است.

نازنين داوودی افزود: «طی اين سالها که وی در زندان به سر می برده، پرونده دومی هم بالاخره بعد از سه سال دادگاهی برايش تشکيل و مثلا رسيدگی شد اما در جوابی که به ما ارايه دادند، نوشته شده بود که دادگاه شعبه ۱۵ تهران صلاحيت رسيدگی و صدور رای به اين پرونده را نداشته و بايد آن را به بندر عباس ارجاع دهد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016