پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يکی از سه آمريکايی زندانی در ايران آزاد می شود، بی بی سی

خبرگزاری های بين المللی در ايران اعلام کردند که وزارت ارشاد ايران از آنها برای شرکت در مراسم آزاد کردن يکی از سه آمريکايی زندانی در اين کشور دعوت کرده است.

بر اساس گزارش هايی که امروز پنجشنبه ۱۸ شهريور (۹ سپتامبر) منتشر شد، وزارت ارشاد ايران از خبرنگاران خبرگزاری های بين المللی در ايران دعوت کرده است که ساعت ۹ صبح روز شنبه برای پوشش خبری "آزاد کردن يکی از آمريکايی های بازداشت شده" در هتل استقلال تهران حاضر شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لورا فتال، مادر جاشوا فتال (يکی از سه جوان آمريکايی بازداشت شده در ايران) به خبرنگار بی بی سی فارسی در واشنگتن گفت که نمی تواند اين خبر را تأييد کند، اما او هم خبر را شنيده و از آن خوشحال شده است.

خانم فتال گفت: "چه يکی از اين جوانان، چه هر سه آزاد شوند ما خوشحال خواهيم شد و از مقامات ايران تشکر می کنيم".

جاشوا فتال، شين بائر و سارا شورد سه جوان آمريکايی هستند که بيش از يک سال پيش در کوه های کردستان توسط مأموران ايرانی بازداشت شدند.

مسعود شفيعی، وکيل سه آمريکايی زندانی در ايران به بی بی سی فارسی گفت که با توجه به بيماری شديد سارا، احتمالا فردا سارا آزاد خواهد شد.

آقای شفيعی به نامه ای که چند روز پيش به دادستان تهران نوشته است، اشاره کرد و گفت که در اين نامه نسبت به طولانی شدن زمان بازداشت اين افراد، بدون برگزاری محاکمه شان اعتراض کرده است.

او گفت: "بخشودگی شامل کسانی می شود که محاکمه شان برگزار شده باشد و حکم شان قطعی شده باشد ولی موکلين من هنوز مرحله تحقيق را می گذرانند. اما در سياست هر اتفاقی ممکن است بيافتد."

رسانه های ايران و دفتر آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پيش تر اعلام کرده بودند که روز جمعه در ايران به احتمال زياد عيد فطر است و به نظر می رسد برنامه آزادی يکی از بازداشت شدگان به مناسبت اين عيد مذهبی تدارک ديده شده باشد.

مادران سه آمريکايی زندانی در ايران حدود دو ماه پيش در نامه ای به آيت الله خامنه ای خواستار دخالت او در پرونده فرزندانشان شده بودند.

بعضی از مقامات و رسانه های ايرانی اين سه جوان آمريکايی را به "جاسوسی" متهم کردند، اما مقامات دولتی آمريکا و اعضای خانواده های آنها اين اتهام را رد می کنند و می گويند که آنها در حال کوهنوردی از مسير خود منحرف و سپس بازداشت شده اند.

آلکس فتال، برادر جاشوا فتال چندی پيش به بی بی سی فارسی گفته بود که برادرش به همراه دو بازداشت شده ديگر "مهره های سياسی در بازی قدرت ميان ايران و آمريکا" هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016