جمعه 19 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری گسترده نماز عید فطر توسط حامیان آیت الله منتظری در نجف آباد، جرس

جـــرس: نماز عید بزرگ فطر، امسال برای اولین بار در فقدان مرحوم آیت الله العظمی منتظری، توسط مقلدین آن مرجع تقلید مردمی، در شهر نجف آباد اصفهان، گسترده تر از هر سال برگزار گردید.

بنا به گزارش منابع خبری جرس، نماز عید فطر شهرستان نجف آباد، همه ساله به دو شکل مردمی و دولتی برگزار می شود؛ بطوریکه اصلاح طلبان و مقلدین آیت الله العظمی منتظری، در بخشی از شهر، و حامیان رهبری و دولت نیز در مسجد جامع شهر نماز اقامه می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش خاطرنشان کرد "اما امسال نماز عید فطر حامیان رهبری، بسیار کمرنگ و کم جمعیت تر از سالهای دیگر بود و از سوی دیگر نماز مقلدین مرحوم منتظری و حامیان جنبش سبز، پر شورو گسترده تر از هر سال دیگر برگزار شد. "

گفتنی است طی چند سال گذشته جمع کثیری از اصلاح طالبان و مردم، به خاطر احترام به امام جمعه آن شهر و اینکه وی از بحث های انحرافی و توهین پرهیز می کرد، به مسجد جامع رفته و در کنار اصولگرایان نماز می خواندند؛ اما امسال بازهم نماز عید فطر به نشان دادن عظمت و ابهت دو گروه تبدیل شد.

گزارش مذکور همچنین خاطرنشان کرد امسال مجددا پیروان آیت منتظری نشان دادند که جمعیت آنها بیشتر و متشکل تر از گروههای حامی دولت و رهبری است .

همزمان در شهر قم نیز، نماز عید فطر با حضور حامیان جنبش سبز و شاگردان آیت الله یوسف صانعی در دفتر وی برگزار شد.

آیت‌الله صانعی در خطبه‌های نماز عید فطر امروز اظهار داشت: استفاده تمام ملت‌های مسلمان از نماز عید فطر باید این باشد که اگر دیروز راهی رفته‌ایم که آبروی اسلام رفته است و یا قوانین اسلام را زیر پا گذاشته‌ایم، از امروز به بعد کاری کنیم که جبران شود و آبروی قوانین اسلام را حفظ کنیم و هر شخصی نیز باید بداند که اگر راهی که دیروز می‌رفته مشکلات داشته و در آن به مردم ظلم و ستم کرده است، فردای قیامت گرفتار مشکلات و عذاب خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016